Kind van 6 met ipad

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnaB, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

sam, idd wat maakt het uit of het er 1 van apple of 1 van de aldi is. Ook al kost het een tientje, ik vind het geen kinderspeelgoed. Zo gaan ze op den duur van scherm naar scherm.

Nee, ik vind het echt onnodig om een peuter of kleuter achter zo'n ding te laten.

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Zoey vond het toen ze jonger was veel leuker als nu. Dora kijken is nu favoriet maar als ze dalijk 6 is en ze vind het leuk why not
    Ik had als jong meisje ook al een tv op me slaapkamer en ben daar echt niet slechter van geworden.
    Tegenwoordig moet alles maar pedagogisch verantwoord zijn nou zolang ze ook als ze 6 is ook met andere dingen speelt en ook buiten leuk vind mag ze van mij best met rotweer of smorgens of savonds schermtijd hebben hoor.
    En als ze nu mag kiezen speelt ze liever buiten dan dat ze tv kijkt.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet alles hoeft pedagogisch verantwoord te zijn..
    Mijn zoontje vind bumba ook leuk en zet eens in de week ofzo ff de dvd aan 10-15 minuutjes en dan vind ik het goed geweest

Maar ik vind een tablet/ipad toch wel iets heeeel anders hoor
    En vooral nog 1 voor hun zelf ook

En btw ik kreeg pas tv toe. Ik 13/14 was ofzo in mn kamer... En daarna leek ik wel een tijd een kluizenaar haha
    Ook hier komt dus geen hippe cars tv oid op de slaapkamer straks...

4. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Hier een dochter van 3 met een ipad 2 en een zoon van 17 maanden met een ipad 3....
    Ja , er zullen vast mensen zijn die het onzin vinden maar denk dat het ook anders is per gezin/ familie..
    En ja onze kids hebben ook duplo, puzzels ,barbie's noem het maar op ..

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als een kind er af en toe mee speelt (wat kan op een ipad/tablet van jezelf) dan vind ik dat nog niet zo erg

maar er zelf een hebben, en dus altijd achter dat ding geplakt kunnen zitten vind ik echt te ver gaan!

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een eigen vind ik wat overdone maar als ik naar mijn eigen jeugd kijk, wij hadden al een Commodore 64. Tja... het is nu eenmaal de huidige tijd. Alleen komt een iPad er hier niet in :D. Samsung FTW :D

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou ik zou zoiets echt niet kado doen aan 1 van mijn kinderen geven.
    Hier heeft de oudste een half uur computertijd per dag en de jongste kijkt er absoluut niet naar om GELUKKIG!
    Ze kunnen zich prima vermaken met echt speelgoed voor kinderen of heerlijk buiten spelen.

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Een 'eigen' iPad vind ik niet nodig. Ons zoontje kijkt wel eens met ons een filmpje op onze iPad en we hebben een leuke app met dierengeluiden. Wij gaan hiermee net zo om als met de televisie: met mate.
    Ik vind persoonlijk dat je 'schermtijd' moet beperken en de tijd die een kind op de iPad speelt telt mee.
    Momenteel heeft onze zoon zelf na 10 minuten tv kijken of iPad kijken genoeg gehad en gaat hij wat anders doen. Ik vind dat ook een mooie tijd. Dus nu is het meestal 2x per dag 10 minuutjes televisie of iPad kijken.
    Daarnaast vind ik televisie en iPad iets wat je samen met je kindje doet. Ik ben er zelf geen voorstander van om kleine kinderen alleen achter televisie of iPad te zetten, maar dat is uiteraard heel persoonlijk.

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Puur uit interesse, maar zijn die iPad's echt van zichzelf of van het hele gezin zeg maar? En ben je niet bang dat ze zoiets duurt laten vallen/kapot maken? Om die reden mag mijn zoon mijn iPhone niet lenen haha

Deel Deze Pagina