KRO Kindertijd- programma Alleen thuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mamanama, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste dochtertje (5) kijkt graag nar KRO kindertijd. Vind ik op zich prima, maar nu heb ik al een paar keer en programma gezien dat 'Alleen Thuis' heet ( of zoiets)

Het is iets Aziatisch en kinderen blijven daarin alleen thuis, terwijl de ouders gaan werken. Ik heb het dan over kinderen in de leeftijd van 4-6 jaar o,i.d.
    Vnd ik al raar op zich om daar een programma over te maken, maar ala.....Vandaag echter was het een meisje van een jaar of 6 die dus op een flat woonde. Ze pakte een stoel en zette daarop een krukje en opende zo het raam en hing lekkere naar buiten. Zeer vreemd. Daar zag ze kinderen touwtje springen en elastieken. Kwam op het lumineuze idee om met een schaar het elastiek uit haar moeder' s rok te knippen om zo zelf binnen te gaan elastieken.....??????

Mijn dochter zei gelukkig steeds: mama, wat doet ze nou. Dat mag toch niet?

Waarom zouden ze zoiets uitzenden?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Waarom niet?

Heb je wel eens naar Buurman & Buurman gekeken? Die doen ook van alles waarvan je zegt: don't try this at home.... en wij vinden het allemaal een hilarisch programma, kijken er graag naar.
    Of Pippi Langkous. Die woont ook alleen en haalt de raarste dingen uit.

Ik neem aan dat je met je dochter bespreekt wat zij ziet, en wat zij daarvan vindt en hoe jij daar tegenaan kijkt? Dan hoef je niet meteen bang te zijn dat ze het gaat nadoen.

3. knap

knap Niet meer actief

Bri haar antwoord vind ik wel iets hebben.

En in bepaalde culturen is het wel normaal om kinderen al jong heel zelfstandig te maken. En ze dus alleen thuis te laten.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Snap wat je bedoelt, Bri, maar toch denk ik dat kinderen in Buurman &Buurman of Pippi Langkous meer zien dat het niet echt is........maar je hebt verder wel gelijk en natuurlijk heb ik het ook meteen met haar besproken dat het niet echt was en dat het meisje ook niet alleen thuis was, want er was toch ook iemand die alles filmde ;)

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Eens met Bri, echter lang niet iedereen gebruikt de televisie als iets educatiefs waarbij je samen met je kind bespreekt wat je ziet...

Deel Deze Pagina