hoi, vandaag hebben wij geconstateerd dat zoonlief een koortslip heeft. Ik zag de afgelopen twee dagen al een licht plekje op z'n lip maar dacht dat hij mss op z'n lip ofzo had gebeten. Mijn vriend en ik hebben zelf nooit een koortslip dus herkenden wij het ook niet als zodanig. Maar vandaag viel het ineens heel goed op door de blaasjes die er nu op z'n lip zitten. Nu heeft hij de afgelopen dagen zoals altijd zijn zusje van 6 maanden geknuffeld en kusjes gegeven. Wanneer is een koortslip nu (het meest) besmettelijk? Voor, tijdens of na de blaasjes? Of gedurende de hele periode? Uiteraard mag hij vanaf nu z'n zusje geen kusjes meer geven, maar wil even weten waar we nu staan zeg maar.
Vanaf de eerste tinteling is een koortslip besmettelijk maar het meest besmettelijk is het vocht uit de blaasjes. Sterkte en hopelijk krijgt je baby het niet.
dit idd. het vocht uit de blaasjes is het meest besmettelijk. zou me verder eigenlijk ook afvragen wie mijn kind besmet heeft..
Drinken uitander mans beker glas kusjes geven. Niemand in je directe omgeving die het heeft ? Goed in de gaten houden baby's kunnen er ernstig ziek van worden bij twijfel huisarts bellen
Nee geen idee wie in de omgeving. Hij gaat echter ook naar het KDV daar kan het natuurlijk ook snel gaan. Ik hou het zeker goed in de gaten, dank je wel!