kind van bijna 4 jaar op dieet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lindatj, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindatj

lindatj Lid

14 mei 2007
    64
    0
    0
    mijn dochter was al zwaar bij haar geboorte (9,5 pond) en is nu nog stevig.
    van het consultatiebureau moet ze op dieet, maar dat kan ik haar echt niet aan doen.
    ze eet hel netjes, houd gelukkig niet zo van snoep( heeft liever fruit )
    in het weekend krijgt ze een beetje chips.
    op het cb zeiden ze dan moet je haar meer laten bewegen, maar ik kan haar niet meer laten bewegen, zodra we wakker zijn maakt ze de tuindeur open en als het droog is gaat ze lekker spelen na boterham eten.
    het is een buitenkind die geen rust kent.
    wie heeft er nog meet te horen gekregen dat haar kind op dieet moet, omdat hij/zij te zwaar is?
    en wat hebben jullie gedaan?

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    vind je ze zelf te zwaar?
    of heeft ze er zelf last van?
    in die zin dat ze niet met haar leeftijdgenootjes kan rennen?
    anders zou ik het gewoon zo laten!

mag ik vragen dan wat ze weegt en hoe lang ze is?

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn oudste was ook 9,5 pond bij de geboorte en is ook nooit een slanke den geweest (ook groot voor haar leeftijd). Ze is nu 4,5 jaar en begint weer flink te groeien en nu wordt ze wat slanker. Haar gewicht is niet toe- of afgenomen, maar door de groei gaat het nu beter. Dieten zou ik persoonlijk nooit doen, ik heb ook gelezen dat dat slecht is voor kinderen. Die zitten in hun groei en hebben juist koolhydraten e.d. nodig daarvoor. Dus het advies van jouw cb vind ik eerlijk gezegd raar. Misschien als je googeld hierop, dat je hierover wat kunt vinden.
    Mijn dochter heeft in elk geval nooit dat advies gekregen.
    Ik let gewoon op haar eten, niet teveel snoep (1 per dag) en niet teveel zoetigheid op haar boterhammen. Verder veel druifjes, tomaatjes, komkommer enzo om de snoepzin weg te nemen. En 's avonds vooral gezond eten met veel groenten of sla. Ook zij speelt heel veel buiten, dus meer bewegen is hier ook niet mogelijk. Ik ben ervan overtuigd dat Bo een meid wordt die een normaal postuur zal hebben naarmate ze groter wordt.

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wat vind je er zelf van?
    ik zou persoonlijk een kind van 4 en half echt niet op dieet zetten hoor,

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mijn dochter was ook te zwaar, heb haar niet op dieet gezet maar wel gelet op snoepen en snacken. Ben ook naar de dietiste geweest met haar. Ze beweegt ook veel, zit op 3 sporten, en speelt graag buiten, hebben oa een trampoline in de tuin staan! Toch weegt ze nu 33 kilo, is 1m 25 cm en nu 6 jaar. het blijft een probleem, maar ze was met 2 jaar al 6 kilo zwaarder dan mijn 2e dochter, en dat terwijl ze koemelkallergie had en daadoor heel gezond at!

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    een kind op die leeftijd heeft al die voedingstoffen gewoon nodig en zoals je zegt ze snoept bijna niet dus zou ik het echt zo laten hoor die groeit daar gewoon overheen volgens mij

7. lindatj

lindatj Lid

14 mei 2007
    64
    0
    0
    ze is net vier jaar is 1 meter 15 en weegt 25 kilo.
    ik baal er gewoon van dat ze er altijd over beginnen. ik moet a.s maandag met haar naar de ggd.

Deel Deze Pagina