We hebben gisteren te horen gekregen dat onze dochter van 2 een regulatiestoornis heeft. En dan deze variant Type 3: motorisch gedesorganiseerd/ impulsief 1. Verlangen naar intensieve zintuiglijke prikkels Deze jonge kinderen hebben, zoals de ondergevoelige kinderen, intense prikkels nodig voor ze reageren. Anders is wel dat impulsieve kinderen actief op zoek gaan naar intensieve prikkels. 2. Motorische patronen Deze kinderen hebben nood aan motorische ontladingen. Hun motorische activiteiten voeren ze vaak te weinig gefocust uit zodat ze onhandig en motorisch gedesorganiseerd kunnen overkomen. 3. Gedragspatronen Kinderen die zoeken naar intensieve zintuiglijke prikkels zijn vaak hevig, actief en impulsief. Ze kunnen onvoorzichtig zijn en hebben weinig vrees. Ze kunnen zichzelf moeilijk tot rust brengen en geven de indruk eindeloos door te kunnen gaan. Hoewel ze er op sociaal vlak graag bij zijn, kunnen ze vrij agressief overkomen door hun dwingend zoeken naar prikkels. Ze is verder niet agressief gelukkig. Maar zijn er hier moeders/vaders die ervaring hebben met deze stoornis en hoe werden jullie hierin begeleid? Mogelijk zou ze ook een contactstoornis hebben, maar dat zien wij niet terug bij haar, omdat ze met bekende contact maakt dmv oogcontact, maar met vreemden niet en ze speelt niet met andere kinderen buiten de kinderen in ons gezin om (maar ze is nog maar 2 en heel normaal in mijn ogen, dus ik vraag me af of ze een contactstoornis zou hebben) Graag zou ik wat ervaring uitwisselen...
Twee jaar en nu al duidelijk een diagnose? Wow knap! Onze dochter is 4,5 en zijn al 2 jaar bezig om duidelijkheid te krijgen en ze weten nog geen diagnose omdat het zo moeilijk is bij die kleine kindjes.. Nu zit ze op mkd voor verder onderzoek en tegelijkertijd kijken naar juiste schoolkeuze Onze dochter heeft moeite met contact met anderen, vaak druk, snel boos en dan heel extreem en ze kan soms wel slaan schoppen en heel brutaal zijn ff kort uitgelegd het is natuurlijk veel meer dan dit Mogelijk autisme met hechtingsproblemen..
Dat is idd een hele vroege diagnose Mijn oudste zoon inmiddels 8 werd voor het eerst getest toen hij 3,5 was. Na veel gesprekken en testen kwam daar ADHD uit. Met 5,5 aan de medicijnen. Maar de "problemen" waren daarmee nog niet van de baan. Nog meer testen en psychiaters verder kwam er PDD-NOS, ADHD, Tics en Gilles de la tourette uit. maar daar ben ik dus in totaal wel 4 jaar mee bezig geweest voordat dat er uit kwam allemaal en er een echt goede, passende hulp en medicatie bij kwam kijken. Ik zou het met je dochter hier niet bij laten zitten en goed onder controle laten blijven bij psychiaters of andere hulpverleners, ze is nog erg klein dus karaktereigenschappen en diverse kunnen nog veranderen naarmate ze ouder word. In ieder geval heel veel succes ermee.
Ze blijft zo en zo onder controle daar en ze blijven haar in het Sophia testen. Ze loopt daar ook voor haar syndroom en bij dat syndroom horen gedragsproblemen. Ze is daarom daar getest en inderdaad ze gaven daar ook aan dat ze erg jong was om het echt vast te stellen, maar ze geven haar nu deze stempel omdat het daar het meeste weg van heeft, maar ook zodat wij begeleiding kunnen krijgen. Ze gaan haar over een half jaar weer testen en blijven dat voorlopig doen. kleintje88 en pipa1982 wat heftig. sterkte ermee.
Naja, jongste was net 2 jaar en kreeg toen al de diagnose klassiek autisme met ontwikkelingsachterstand ( hij had een ontwikkelingsleeftijd van 9 maanden ) Het was zo overduidelijk dat niemand twijfelde eigenlijk. Ze zeiden wel van : op deze leeftijd mag alleen een voorlopige diagnose worden gesteld maar we zijn 100% zeker dat hij altijd autistisch zal blijven. Misschien dat het nog kan veranderen in pdd-nos, ligt eraan hoe ver hij vooruit gaat. Daarnaast is nu eigenlijk wel zeker dat ie ook een syndroom heeft aangezien zijn opvallend uiterlijk. Doordat ie zo jong de diagnose kreeg heeft ie wel heel snel en intensieve begeleiding gekregen. Zonder dat was ie nooit zover gekomen denk ik.
ts, sorry kan je niet helpen met eigen ervaring... kleintje88, jeetje heftig, weet dat jullie al lang zoeken wat er met jullie meisje is? Ik heb ooit op mn werk een kindje gehad met hechtingsproblematiek en dat werd veroorzaakt door het autisme. Veel meiden daar dachten in eerste instantie dat het kind wel mishandeld zou zijn oid maar bleek dat de hechtingsproblemen echt kwamen door het autisme en niet door dat het kind in de steek gelaten was ofzo.
Fijn dat je er dan op tijd bent, je ziet dat ze daar toch baat bij hebben. Bij ons is ook duidelijk gezegd dat het geen definitieve stempel is, maar zover ze het nu kunnen beoordelen zou het een regulatiestoornis zijn, en ik geloof best dat ze in het Sophia best wel kundig zijn, want ze zien daar heel wat kinderen en ook kinderen met een syndromale vorm van cranio