Geen idee hoe het zit bij corona vaccinaties, maar wat je zegt geldt niet voor andere vaccinaties. Zo krijgen kinderen bijvoorbeeld 0,5ml ipv 1 ml bij de hepatitus vaccinatie, en dat terwijl jonge kinderen weer 2 keer de griepvaccinatie moeten hebben, waar volwassenen weer genoeg hebben aan 1 dosis.
Ok dat wist ik niet, heb zelf moderna en daar krijg je 0,5 ml van, man Janssen kreeg ook 0,5 ml. Dus dacht dat pfizer ook zo veel zou zijn en ik dacht dat ik ook ergens had gelezen dat ze minder zouden krijgen
Dit is de link naar het juniorcoronacollege waar vragen beantwoord worden over het vaccineren bij kinderen. Begint na 13 minuten.
Maar D(K)TP, Hib, MenACWY, BMR en pneumokokken krijgen volwassen en kinderen dezelfde dosis. Dus bij vrijwel alle vaccins is de hoeveelheid die kinderen krijgen ook voldoende voor volwassenen. Alleen bij de hepatitis vaccinatie krijgen kinderen minder per dosering, hpv hoeven kinderen onder de 16 maar 2x en ouder 3x. En jonge kinderen moeten dus vaker een influenzavaccin en krijgen dus meer dan volwassen.
anderen geven het hier ook al aan maar wil mijn antwoord toch even bijstellen. Inderdaad voor iedereen vanaf 12 jaar dezelfde dosering, namelijk 0,3 ml per prik.
Nou doe je net alsof kinderen geïndoctrineerd worden als ze er anders over denken dan jij. Mijn zoon wilde eerst niet, maar met de huidige oplopende besmettingen wil hij toch en dat heeft ie echt allemaal zelf uitgedacht hoor.
Uiteraard ben ik er niet bij geweest, maar ik lees juist dat ze neutraal hebben uitgelegd waarom de overheid de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk wil hebben. En dat de ouders daarna hun menig over corona en de corona vaccinatie hebben gegeven, en dat vanwege die mening de brief is weggegooid. Maar wellicht lees ik het verkeerd hoor.
Onze kinderen zijn nog geen 12 jaar, maar wij hebben wel besloten dat zij geen vaccinatie krijgen omdat wij niet weten wat het op de lange termijn gaat doen. Zelf ben ik al wel gevaccineerd en mijn man krijgt van de week de vaccinatie. Wij hebben overigens allemaal corona gehad, gelukkig een milde vorm.
Bijna! Inderdaad het eerste stukje (neutraal, bescherming van de kwetsbare, vaccinatiegraad etc), daarna wat kan covid doen met jongere en hoe groot is dat risico en idem voor de risico’s ten aanzien van vaccineren. En wat betreft het weggooien van de brief, hij kan op zijn hoofd gaan staan, er komt gewoon geen spuit in hem.
Hij mag dat zelf beslissen. Ik vind het echt heel erg dat er nog zoveel ouders zijn die dat denken te mogen bepalen.
Ja hoor, ze zijn nog lang geen 12, maar zodra het programma wordt uitgebreid naar hun leeftijd gaan ze prikken. (En ja ze zijn nog zo jong dat ik dat voor hen beslis). Omdat ze toch een lekker reservoir blijken te zijn, en ik wil bijdragen wat ik kan om dit virus de kop in te drukken en de ketens van besmetting en mutaties te doorbreken. Om uit dit eindeloze gepingpong van maatregelen en quarantaines te komen. Zodat zij geen activiteiten hoeven te skippen omdat er iemand ziek bleek in een van hun sociale kringetjes. Zodat we met zn allen weer richting norma(a)l(er) kunnen en daar kunnen blijven.