Kind vanaf 12 jaar laten inenten corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Krabje, 6 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    En zoveel andere landen denken daar weer anders over, staat er letterlijk onder. Dit is wel heel selectief.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Dit dus. Wat is dat toch met al die mensen die denken dat die regels niet voor hun gelden?
    Je kinderen zijn niet jouw bezit, je kunt niet alles voor ze beslissen en ze hebben recht op hun eigen keuzes, zeker vanaf 12 jaar. Ik vind het echt bizar dat hier zoveel mensen zijn die hun kinderen dat niet gunnen.

TotalBella, Lizoe en Elsss vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik irriteer me enorm aan deze houding van jou. Ten eerste snap ik niet waarom jij je zo druk maakt over wat andere ouders doen.
    Daarnaast is er genoeg te overleggen met 12 jarigen en ouder, een vaccin nemen valt daar voor mij (en een aantal anderen niet onder)
    Maar dit soort opmerkingen die je hier maakt zijn echt onnodig.
    Vertel mij niet hoe moeilijk de opvoeding van een 12 jarige kan zijn, maar dat betekend niet dat ik haar dan dit soort beslissingen laat maken.
    Ik wil pertinent niet dat mijn kinderen het vaccin krijgen, en dat bepaal IK.

Roosje35, Gewooniemand, Nikki23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja, ik zou mijn zonen ook het HPV vaccin geven. Niet perse omdat het voor henzelf een risico is, maar omdat ik vind dat dit een gezamenlijke verantwoordelijkheid zou moeten zijn. Net als anticonceptie. En dat wil ik mijn jongens ook meegeven.

Lizoe, femkes, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja, zo denk ik er nu eenmaal over. Net zoals jij eerder in dit topic jouw mening gaf over kinderen die zelf gevaccineerd willen worden. Is dit mijn mening.
    En niemand zegt dat je haar alles hoeft te laten beslissen toch? Je kunt er prima over overleggen en dan beslissen er niet voor te kiezen. Maar haar de keuze gewoon niet geven? Ja dat vind ik echt niet ok.

En ik maak mij niet druk om ouders, wel om kinderen.

IK in hoofdletters, maar het gaat niet om jou.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat blijf je doordrammen? Is het nu zo moeilijk om te respecteren dat een andere ouder het anders doet? Of is alleen jouw manier van opvoeden heilig?

Onze zoon van 19 is overigens blij dat wij in bepaalde situaties keuzes voor hem hebben gemaakt. Uiteraard met onderbouwing, maar de uiteindelijke keuze lag bij ons.
    Hij had allang weg kunnen gaan en ons de rug kunnen toekeren…heeft hij vooralsnog niet gedaan.

Zxcvb, Nikki23, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Alsof dit een normale reactie is.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Het gaat niet om mijn manier of om andere ouders. Ik vind het gewoon oprecht heel erg dat de rechten van kinderen ontnomen worden en ja dat zie ik echt zo.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Gelukkig hoef jij dat niet oke te vinden.
    Jij weet helemaal niet hoe andere tieners zijn, misschien komen degenen die jij kent deze tijd prima door.
    Maar ik ken er een aantal (niet de mijne) die echt een psychische knauw hebben over gehouden aan de druk die op de jeugd uitgevoerd werd. Die gaan daar echt onder gebukt. Vervolgens komt de optie tot vaccineren waarmee gezegd wordt dat we pas uit deze crisis komen als zij zich ook laten vaccineren en dat ze dat moeten doen om anderen te beschermen.
    Als volwassene die zich niet laat vaccineren voelen velen al een enorme druk, wat mensen wel niet van je vinden als je niet vaccineert, dat lees je hier al. En in het dagelijks leven gaat iedereen er vanuit dat je direct Willem Engel aanhanger bent.
    Laat staan hoe dat voor de jeugd is die hun halve leven hebben zien verdwijnen.
    Dan zijn er absoluut jongeren waarvan de ouders moeten beslissen.

In onze eigen situatie: geen corona stress bij onze puber, hoe rustiger het leven hoe beter. Zij doet het wat dat betreft prima.
    Maar zij is op dit moment helemaal niet in staat goede keuzes over haar gezondheid te maken, laat staan over een vaccin.

Mim89, Cin85 en Madelie vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar het is dus niet gek dat mensen hun twijfels hebben en de risico s te groot vinden, als er zelfs (westerse) regeringen zijn die dit ook vinden. Ik heb het idee dat veel mensen het vanzelfsprekend vinden om gezonde tieners te vaccineren, maar op dit punt zijn er nog genoeg onduidelijkheden en is het dus niet klip en klaar dat vaccineren van deze groep de beste optie is (voor hunzelf).

Zxcvb, Cin85, liset22 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

VOOR dat er voor kinderen sprake van was las ik hier al over gezonde kinderen die om een vaccin vroegen. Ik vraag mij dan inderdaad af hoe ze daar bij komen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Nou inderdaad zeg!

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als juist meer volwassenen de verantwoordelijkheid nemen om zich te laten vaccineren, dan hadden de tieners helemaal niet gehoeven. Ik vind ook niet dat je deze verantwoordelijkheid bij tieners moet neerleggen. Het is niet aan hun om de ‘problemen’ van volwassenen op te lossen.

Syane en suus1983 vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik vind dat helemaal niet gek. Vind het zelf ook best spannend dat zoon zich wel laten vaccineren. Voor mijzelf maak ik mij niet zo druk om eventuele toekomstige bijwerkingen, maar voor mijn kinderen is dat toch anders.
    Maar ik zeg toch ook nergens dat iemand zich moet laten vaccineren? Ik vind alleen dat je je kind wel de kans moet geven om een eigen mening te vormen.

Saartje33, Syane en femkes vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nou dat is ook zo. De enige reden dat kinderen nu aan de beurt zijn is om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen, omdat niet genoeg volwassenen de prik willen. Dat vind ik ook best een dingetje.

femkes en nelta vinden dit leuk.
  16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Welke recht wordt ze dan precies ontnomen? Het is niet zo dat ze zich vaccineren voor hun eigen gezondheid, toch? Dus dan heb je het over het recht om een 'bijdrage' te leveren aan de maatschappij of het recht om zonder testen op vakantie te kunnen gaan.

tuc vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is maar net hoe je erin staat. Ik vind het helemaal nirt nodig dat gezonde volwassenen zich laten vaccineren. De risicogroepen zou voldoende geweest zijn. Dat de optie er is, dat is prima. Maar niet met de druk die er nu op ligt.
    En jij hebt je toch ook vnl laten vaccineren om op vakantie te kunnen?

Nikki23 en Snoopy1983 vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Omdat ze dingen horen, lezen, erover praten, zelf over een mogelijke optie nadenken? Mijn zoon bedacht dit ook vorig jaar al zelf. Niks raars aan.

kadootje vindt dit leuk.
  19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je overdrijft ontzettend, maak je liever druk om de rechten van kinderen in andere landen.

Zover ik hier lees word het gewoon besproken met de kinderen en beslist de ouder uiteindelijk. De kinderen willen het niet eens zelf?! Houdt een kind niks aan over hoor.
    We hebben het hier over kinderen van 12-14 jaar geen 15-18 jarigen. Daar zit qua ontwikkeling echt al een heel verschil in.

En we hebben het over een vaccin voor een ziekte waarvan bekend is dat kinderen er niet ernstig ziek van worden niet over een behandeling voor een ziekte zoals kanker.

tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is natuurlijk de reden hoe ze eraan komen. Dat snap ik ook wel. Ik heb het over de manier waarop. Wat er allemaal verkondigd is (door de overheid/media) waardoor zij voelen dat ze dat moeten doen. Ik vind dat überhaupt al fout.

Deel Deze Pagina