Kind vanaf 12 jaar laten inenten corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Krabje, 6 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Lees anders het andere topic hier even; positief na vaccin. Niks ontkracht. In tegenstelling juist! Voor mij nog meer redenen on het niet te doen, ook mezelf niet.

Martini en Biny vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

De GGZ draait trouwens gewoon en deed dat voorheen ook. De aanvragen zijn alleen gigantisch, de code zwart die we zo vreselijk vonden in de ziekenhuizen is daar wel gekomen. Alleen daar houden we helaas geen cijfers van bij, want iedereen zou zich doodschrikken.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    30/50% bescherming met een vaccin…?

nou ik vind dat absoluut niet de moeite waard

4. maliro

maliro Niet meer actief

Wat jij beschrijft is voor mij de reden om het vaccin niet te nemen. Ik heb een hartritmestoornis die niet vaak voorkomt, ik heb meerdere hartstilstanden overleeft en ben tegenwoordig icd-drager. Corona heb ik al gehad en hoewel het vervelend was viel het me alles mee. Ook met mijn hart ging het goed.
    Ik vind die vaccinatie eng. Cardioloog kan hoog en laag springen dat het veilig is. Maar het is nooit getest bij mijn specifieke ritmestoornis (en inmiddels heb ik al 2 ritmestoornissen maar die 2e is niet zeldzaam). En dan aankomen met als het mis gaat heb ik toch een icd. Uhm ja maar ik heb liever geen schok van dat ding.
    Daarbij (en nu komen emotionele redenen die niet op wetenschap zijn gebaseerd), die paar keer dat ik een griepprik heb gehad ben ik steeds behoorlijk ziek geworden. Rondom operaties van de icd ben ik ook altijd de uitzondering die de regel bevestigd, bijna alle complicaties heb ik wel gehad (voor de medisch geschoolden onder ons: pericarditus, longembolie, wondinfecties, pocketinfectie, een lead die los schoot, een lead die in 3 stukken brak etc). Ik kijk wel uit met die prik. Corona heb ik gehad en dat vaccin nemen voelt voor mij als het lot tarten. Ik weet dat dit emotionele redenen zijn maar voor mij zijn ze wel belangrijk. Dan maakt het me maar een egoïst.

Zxcvb vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    30/50% kans dat je het niet krijgt. 90% dat je er niet mee in het ziekenhuis belandt. Vind ik zeker wel de moeite waard dus.

Athina en femkes vinden dit leuk.
  6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja, jij wel, ik niet.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Nou niemand dwingt je toch? Ik wil het wel graag.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Inderdaad, niemand dwingt mij :)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Voor kwetsbaren is die 90% zeker de moeite waard. Daarom logisch dat zij dat vaccin nemen. Dat is een reden die iedereen puur voor zichzelf doet. Want s een ander zich vaccineert geldt een heel ander percentage. 30-50% dat je het niet krijgt is al een stuk minder (wat fijn is als het geen ernstig verloop heeft) en dan valt het percentage dat je het door kan geven nog te onderzoeken.
    En voor kinderen (om maar ontopic te gaan) is de kans sowieso al groter dan 90% dat ze niet in het ziekenhuis belanden. En de andere percentages vind ik niet heel overtuigend om het vaccin te geven aan een kind in de groei.
    Ik vind het voor een volwassene al niet superaantrekkelijk.

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik ken op t moment helemaal niemand met Corona. En dat is weleens heel anders geweest. Hoor het ook helemaal niet meer om mij heen. Komt wellicht straks weer, geen idee

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Gisteren zei iemand letterlijk tegen me: "ik vind het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden, maar ik neem hem niet."
    Nou schiet mij maar lek, maar daar heb ik maar 1 woord voor.

soovi, Martini, Maev en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik snap je - maar ik snap ook: Soms is de angst gewoon te groot. Mijn dochter is natuurlijk pas 13 - letterlijk pas ;) - maar als die écht zelf gekozen zou hebben en zelf had moeten gaan, was het ook niet gebeurd. Simpelweg omdat ze bang is voor de prik. Als volwassene kunnen de meeste zich wel over die angst zetten - of hebben mensen om hen heen die hen er doorheen slepen - maar als je dat niét hebt - tja... dan krijg je dus ook dit soort dingen denk ik.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het zou mooi zijn als de ouders van die dit niet willen voor hun tieners zich laten vaccineren. Ik hoop ook dat we begin volgend jaar wel een goede vaccinatie graad zodat zoon deze keuze helemaal niet hoeft te maken.

suus1983 vindt dit leuk.
  14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.845
    113
    Vrouw
    Wij hebben er met zoon over gesproken voor het bekend werd dat ze de jongeren gingen vaccineren, omdat we dat wel zagen aankomen. We hebben ook veel gesprekken gehad over of wij zelf het vaccin zouden nemen. Dus hij hoorde al voors en tegens. Hij wilde zelf niet. toen het bekend werd dat het daadwerkelijk aan jongeren gegeven werd weer opnieuw met hem over gesproken. Wat de risico’s van Corona voor jongeren zijn, en wat de risico’s van het vaccin zijn. Hij wilde nog steeds niet. Toen zijn brief binnen kwam, hem dat verteld en nogmaals gevraagd wat hij wilde. Hij wil niet. Ik hem gezegd dat ik de brief bewaar en dat als hij zich bedenkt, we weer opnieuw in gesprek gaan.

Nu ben ik blij dat hij hem niet wil, want dat wilde ik zelf liever ook niet maar ik heb geprobeerd mijn mening zo neutraal mogelijk te geven.

zelf heb ik het vaccin genomen omdat ik altijd pech heb met ziek zijn en altijd flink beroerd ben met griep e.d. Ik heb 3 kinderen met autisme en erg ziek zijn is voor mij gewoon geen optie. Dan stort alles als een kaartenhuis in hier thuis. Ik heb ongeveer 2x per jaar iets aan mijn evenwichtsorgaan en dan moet ik echt plat. Die dagen zijn al niet te doen hier, dus tja...
    Maar op vakantie oid gaan we niet dus daar heb ik het niet voor gedaan.

femkes vindt dit leuk.
  15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn oma heeft non hodgkin lymfonen en doet het enorm goed op immuuntherapie. Zij durft het vaccin niet aan, omdat de interactie niet duidelijk is ook de oncoloog is voorzichtig. Naar haar ging ik sowieso niet verkouden, want een gewone verkoudheid is voor haar ook gevaarlijk.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik snap volkomen waarom je hem dan niet neemt hoor! Ik vind ook dat mensen hun gevoel hierin moeten volgen. Dat zegt mijn man als arts zijnde ook tegen zijn patiënten, voelt het voor jouw niet goed dan niet doen.

maliro vindt dit leuk.
  17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dus omdat jij je in de steek gelaten voelt door de gemeenschap ga je nu niets terug doen voor de gemeenschap? Ik vind nog steeds dat de autonomie over je lichaam het grootste goed is maar vergeef me dat ik zeg dat ik dit wel de meest kinderachtige reden vind die ik ooit gehoord heb om niet te vaccineren.

Maev, Philou, kadootje en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb erbij gezegd: niet als hoofdreden. De hoofdreden is dat ik corona niet als een risico voor mijzelf zie, iets inspuiten is dan altijd een groter risico.
    En ik kijk in dit geval inderdaad alleen maar naar wat ik er persoonlijk als winst uit kan halen. Want doordat wij ons enorm in de steek gelaten voelen kan iets voor de gemeenschap doen mij op dit moment gestolen worden.
    Er zijn heel veel noodkreten geweest van kinderartsen, uit de jeugdzorg etc maar dat was niet belangrijk genoeg. Dan maken wij nu inderdaad een beslissing die goed voor ons is.

En daarnaast interesseert het mij geen moer wat jij er van vindt.

Riverdale87 en Biny vinden dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee aantrekkelijk is het inderdaad niet en ik ben met je eens dat genoeg anders had gekund de afgelopen tijd, maar dan kan je overal tegen aan blijven schoppen en klagen dat tieners gevaccineerd kunnen worden, of kiezen voor de snelste oplossing en dat is een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad (bij voorkeur zonder gezonde tieners als het even kan).

Juul75, suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Nou, ik maak hiermee ook een keuze voor mn eigen gezondheid hoor. Ik zie corona helemaal niet als een risico en dit vaccin wel. Dat is iets heel anders dan "overal tegenaan schoppen".

Nikki23, Riverdale87 en Biny vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina