Kind vanaf 7.00 in de tuin laten spelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cullen, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik doe niet aan opvoeden ik doe alleen aan voeden hoop dat ze er goed uitkomen :p

*grapje*

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik begrijp jou aan ene kant wel je heb het nu over je eigen ervaring, echter jou kindjes ik weet niet hoe oud ze zijn:), daar hebben we het over dat is over minimaal 10 jaar verwacht ik, ik denk dat de maatschappij dan echter zo verhard is helemaal met het banen tekort e.d dat een kind zonder diploma echt bijna nergens aan de bak komt en niet te vergeten jou kindjes hebben nog geen ervaring he dus die zullen toch ergens eerst aangenomen moeten worden om ervaring om te bouwen ;)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik vind 7u te vroeg maar als ze met dit weer zo vroeg buiten willen spelen en ze blijven rustig zou ik het goed vinden, maar niet elke week.

en mamaatjevan5 al wordt men kind bouwvakker of gaat ie een fabriek werken, dat maakt mij niet zo heel veel uit, natuurlijk heb ik liever dat hij astronomie of weet ik veel wat voor hoge opleiding zou volgen, als mijn kind respect heeft voor andere mensen dan zou ik fier zijn op mn zoontje. ook al is hij 2 jaar, respect voor andere mensen kan je al heel vroeg aanleren en dat begint met spelen, zoals rustig spelen in de tuin als de buren nog slapen

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hahaha zal vast wel goed komen hoor gewoon laten gaan :p:p:D:D

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nogmaals, daarom zal ik ze ook zeker wel gaan stimuleren. Tegen de tijd dat het zover is zie ik wel hoe het met de banen ed is.

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    gaaaan we weer wie heeft er gezegd dat mijn kinderen geen respect hebben dan ;););) beter lezen voor je een mening vormt aub, als jij denkt dat respect hebben voor mensen het belangrijkste is wat jij je zoon mee moet geven wens ik je veel succes mijn hemel kansloos zeg

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    dus zijn we het eigenlijk eens met elkaar omtrend dit, stimulatie is goed :D

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

heb ook nooit gezegd het daar niet mee eens te zijn, ik ben het er niet mee eens dat je een kind moet pushen.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ziet meteen een stel van die verwilderde kinderen voor zich met een een kluif in hun handen ;)

Nee ik ben best streng (zeggen ze vaak tenminste ik vind het wel meevallen) ik noem het meer duidelijkheid, dat vinden kids vaak fijn en voorlopig werkt het daarmee, ik denk toch dat je met elke leeftijd weer wat mee moet buigen (leerproces) en je tactiek iets anders aanpakt zeg maar.

Ik heb een zoontje die 2,5 jaar vrijwel doof is geweest die houd nog steeds van die voorspelbaarheid (zelfde tijden naar bed, zelfde tijden opstaan, wachten tot ik hem kom halen om altijd dezelfde tijd (ook in het weekend!)) en ik heb gemerkt dat onze dochter op zich wel iets losser gelaten kan worden (die reageert niet heftig als er iets afwijkt) maar ze vind het ook prettig.

Dus wat ik doe is niet perse "streng" maar meer een vast ritme en regelmaat bieden, dat kan voor sommige mensen dan wel weer streng overkomen (denk ik)

Misschien dat ik over 5 jaar wel heel anders erover denk haha, bij elke leeftijd hoort een methode van opvoeden denk ik dan.

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik had er vroeger ook nooit zin in ben gestopt met mijn mavo nadat ik op 1 tiende punt gezakt was.
    betekend dit dan dat mijn ouders mij niet genoeg gestimuleerd hebben nee. Mijn broertje is geen hoogvlieger nooit geweest maar zit nu op het hbo die gooide er ook met de pet naar maar klimt nu hard omhoog.
    Ikzelf heb inmiddels een afgeronde hbo opleiding op zak, waar ik geen werk meer in kan doen, door lichamelijke ongemakken. Daardoor heb ik afgelopen jaar een nieuwe opleiding gedaan en geslaagd ben ik inmiddels zelfstandig ondernemer en nu bezig met 2 opleidingen tegelijk om af te ronden en compleet te zijn mbo en hbo. voor beiden binnenkort laatste examen.
    Ik kan trots op mezelf zijn maar zeker op mijn ouders dat zij mij hebben gesteund door dik en dun. Ik ben gevormd door wat ik heb meegemaakt en misschien heeft het overlijden van mijn vader mij wel nog meer stimulans gegeven. Maar dit is wat ik door ga geven aan mijn zoon die misschien wel enigs kind blijft.

Hij mag zichzelf zijn ik zal hem mijn verhalen vertellen mijn ervaringen met hem delen. Hopelijk is dit een stimulans voor hem. Zo niet of als die het niet kan hoop ik 1 ding dat die heel gelukkig is in wat die doet en wat die heeft bereikt. Dat is voor mij het ultieme opvoeden, dat mijn zoon gelukkig is! Want dan hebben wij hem toch maar mooi laten zien wat het leven te bieden heeft.

Daar hoeft hij geen hoogvlieger voor te zijn waar ik mee kan pronken maar gewoon zichzelf!

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nee dat is het niet! Het is je aanpassen aan de mentaliteit van de buurt! Dat doe ik ook en ik vind het echt normaal dat je soms wat last hebt van de buren. Nouja last, ik heb prima buren, ze maken alleen herrie op rottijden. Maar ik sta niet aan de deur te zeuren en zij ook niet dus dan is het toch prima? Maar ik vind wel, met mij vast nog wel wat meer, dat als het zo is dat je tot savonds in de kleine uurtjes herrie mag maken, dit smorgens ook kan.

Of moet ik de halve nacht wakker liggen, mijn mond houden, en smorgens op mijn tenen lopen omdat ze brak zijn? Whahahah ja daaaaaaaaaaag:p Leven en laten leven, ze doen maar lekker maar dan doe ik ook lekker. Zal niet om 4 uur snachts buiten gaan staan met een karaoke set hoor, geen pesterijen. Maar je moet gewoon wel iets kunnen hebben van elkaar, zo bedoel ik t ook.

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik verbaas mij echt dat sommige 7 uur een goede tijd vinden??!! Echt gewoon niet zeker niet in het weekend, come on weet je nog hoe het was toen je geen kinderen had? Of zelfs al heb je ze wel?
    En zachtjes spelen heb je bij kleine kinderen niet altijd in de hand... ze kunnen struikelen en dan brullen en ook al reageer je daarop iemand kan daar toch wakker van worden (en niet meer in slaap komen). Dit doe je gewoon niet. En dat heeft niks te maken met dat je kind geen kind mag zijn. En eerlijk 9 uur is geen hele opgave hoor; knuffelen en spelen op bed, naar beneden, spelen,eten, aankleding, puzzel maken en het is 9 uur. Tenzij je kind om 4 uur denkt dat de dag begint... maar daar kan je alsnog wat in aanpassen en leren. De dag begint dan niet het is nacht.
    En over kinderen kinderen laten zijn en ze opvoeden daarin. dat kan ook om 9 uur ipv 7 uur, want je kind kan nog zo lief tatuutatuu alleen maar zeggen, op dat tijdstip is het storend en er gebeurd altijd wel wat waarom ze verdrietig of enthousiast gaan roepen... kan jij wel corrigeren maar daar worden buren misschien van wakker.

en echt onzin om te zeggen; Mijn tuin dus... Ja dus je hebt geen rekening te houden met? Niet qua bloempotten wel qua geluid.

Echt kom op mensen het heeft niets te maken met je kind kind te laten zijn of te beroerd om op te staan maar echt alles met fatsoen!

14. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik vin 7u echt absurd!! En erg dat je buren er geen rekening mee houden! Hier word na 10u buitengespeeld sweekends! ( Nou slapen allebei de kids toch 10.00/10.30u en de buur kinderen komen ook pas rond die koers naar buiten.

Maar om je kleine er voor op een andere kamer te gaan leggen..? Zou ik dus echt nie doen!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Yep! Kwam regelmatig bij het ochtendgloren de kroeg uitgestrompeld! Maar dacht je dat ik wat van de kinderen van mijn bovenbuurman ging zeggen, die de polonaise aan het doen waren recht boven mijn bed? Een kind dat om 7 uur wakker is, dat is NORMAAL. Mensen die om 7 uur net een paar uur op bed liggen, dat is ABNORMAAL!

Het leven is geven en nemen. Als je je vroeg-wakker zijnde kind met een tropische 30 graden niet beheerst in de tuin kunt laten spelen, dan kan je hem/haar maar beter binnen houden. Mijn kind produceert kindergeluiden en gilt en schreeuwt niet. Wil ik sowieso niet hebben.

16. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Ja kinderen zijn vaak om 7 uur wakker ja, maar dan hoor je nog niet met hen in de tuin te zitten?! En ook geen kindergeluiden het is gewoon belachelijk dat het daar wakker van zou moeten worden op zondag 7 uur, of jij het nu normale, gezellige kindergeluiden vindt of niet, echt ik.snap niet dat sommige dat maar normaal vinden. en echt met die vrieskou in de winter zet je ze ook niet buin om 7 uur. Dit weekend was extreem warm, geen probleem dat alles wat anders loopt, maar echt om 7 uur je kinderen na buiten vind ik echt heel gek.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Horen?

Zetten?

Wat praat jij idioot?;)

Als ik besluit om mijn kind lekker buiten te laten spelen als hij dat wil, op een bloedhete dag annex een heerlijke sneeuwdag, dan ben IK diegene die dat bepaalt. Gelukkig woon ik vrijstaand, want ik zou gillend gek worden van een buuf zoals jij die even gaat bepalen hoe het 'hoort'!:$

Wat ik al zei: het is geven en nemen. In de nacht wakker liggen vind ik abnormaal. 7 uur is de dag gewoon begonnen!

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Nog even; toen jij in een flat woonde en de bovenburen hoorde lopen is heel iets anders. kinderen werden wakker en lopen/stampen vaak (als ze klein zijn) Heeft m.i. niets te maken met de controle die je wel hebt over buitenspelen om 7 uur wat gewoon belachelijk is!

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Hoezo praat ik nou idioot? Als jij vrijstaand woont en niemand heeft daar last van, prima wat jij doet. Maar woon je dat niet dan hou je toch een beetje rekening met elkaar? En buiten spelen om 7 uur vind ik echt heel raar

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Toch wel heel gek op zo'n forum want dan schrik ik van de reactie terwijl als ik mezelf nalees en daar een bepaalde intonatie aangeef dat ook heel rot kan opvatten terwijl het niet zo bedoeld was. maar ik ben helemaal geen moeilijk iemand om naast te wheb nooit problemen. Wij zijn van het leven en laten leven en anders ga je daar een gesprek met elkaar over aan. gelukkig hier nooit nodig , maar alsnog vind ik 7 uur echt niet ok. omdat kleintjes gewoonweg heel vaak niet zachtjes kunnen doen en 9 uur vind ik ook vroeg genoeg. het is niet tropisch warm om 7 uur alleen maar vochtig in de tuin onen

Deel Deze Pagina