Kind vanaf 7.00 in de tuin laten spelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cullen, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Geen zin om het hele topic te lezen ;) maar ik vind 07.00u in de tuin echt not done. Snap ook niet helemaal waarom het eerste wat kindjes in de ochtend (moeten) doen is buitenspelen.
    Als ze hier wakker zijn (en ja, dat is bijna dagelijks voor 07.00u...) dan mogen ze eerst gewoon nog even op hun kamer spelen. Daarna gaan we samen naar beneden, wordt er ontbeten en spelen ze binnen nog even lekker verder. Hier staan ze echt niet voor 09.00u in de tuin, vind dat ook helemaal niet nodig.

2. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Heb niet alles gelezen, maar zit al een uur buiten met m'n jongste zoontje :)

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Normaal niet zo vroeg buiten maar vanmorgen stond hier toch echt om 6.30 alles aan ramen en deuren wijd open en is er ook al wel even gespeeld, maar waren duidelijk niet de enige zag de achterbuurvrouw al schoonmaken om 6.00 onder het mom nu kan het nog even :D.

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Zit nu ook al sinds half 7 buiten hoor, straks begint school weer dus ik zit lekker met de kids te ontbijten buiten, nu spelen ze eventjes.. Zo lang ze rustig blijven zie ik het probleem niet zo.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Hier nog vakantie dus wij kunnen de hele dag nog genieten van het mooie weer.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoon stond vanmorgen om kwart voor 8 al te huilen bij de achterdeur omdathij buiten wou spelen. Heb even rond gekeken maar zag overal de gordijnen nog dicht, dus hij moet toch nog even een uurtje geduld hebben.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Serieus? Zelfs met dit weer?

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Doordeweeks?
    Denk je dat werklui ook eerst rondkijken voordat ze aan het werk gaan met timmeren en boren?
    Doordeweeks moet het gewoon kunnen vind ik hoor, en wie weet houdt iedereen de gordijnen wel de hele dag dicht voor de zon.....

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.433
    113
    Hier zitten de gordijnen boven ook nog dicht in de hoop het nog iets koel te houden, net als bij de hele buurt dus dan is het maar goed dat je hier niet woont want dan mocht je zoontje de hele dag niet naar buiten :D. Plantsoendienst begon hier om 7.00 van,orgen al met grasmaaien, normaal 7.30 maar die zullen wel iets eerder naar huis willen vanmiddag en extra pauzes want zitten nu al lekker in de schaduw ;)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, dat IS niet belachelijk, dat VIND JIJ belachelijk! Dat is een wereld van verschil.;)

Wat ik al zei: hier komt het ook niet vaak voor en als ik wel directe buren zou hebben, zou ik daar rekening mee houden. Dus geen gegil en gekrijs, maar dat wil ik sowieso al niet hebben. Die paar dagen per jaar is het geven en nemen en ja; gisteren was het hier om 7.45 al 25 graden in de tuin. Even later was het gewoon te heet. Ik ga mijn kind niet omwille van buren die uit willen slapen de tuin ontzeggen. Baas in eigen tuin!:D

Kijk; ik irriteer me ook dood aan kinderen die altijd maar lopen te gillen, janken en ruziën op volumestand 10, maar ik denk dat die eerder uitzondering zijn dan regel.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En als je in een kinderrijke buurt woont met weinig werklozen is iedereen al op! Om 8.15 ging iedereen hier weer naar school!
    Hier ook plantsoenmannetjes met hun elektrische heggenscharen om 7.30.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja dan erger je je ook niet aan het buitenspelen maar gewoon aan de kinderen :)

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heerlijk, die van ons slapen tot half 9 :)

Ik zou er wel rekening mee houden, de buren hebben net een baby en zijn blij dat het kleintje net een beetje doorslaapt.

Hier zijn de achter buurkinderen een groter probleem, die schreeuwen de hele dag door, ik begrijp ook dat kinderen Luidruchtig kunnen zijn, maar die jongens hierachter vloeken echt de hele dag, als ik wat tegen Eef zeg praten ze het na of reageren er op en eentje kan uren achter elkaar brum brum brum brum schreeuwen.. Moeders zegt er niets van, doet de deur zelfs dicht, lopen ze "laat me er in" te krijsen..

En dat gevloek.. Echt niet normaal!

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Nou ik ben zo'n aso die zijn kind om 7 uur lekker in de tuin laat spelen als hij dat wil. Waarom heb ik eerder beschreven, dat gaat hier nou eenmaal zo. Prima.

Hiervoor woonde ik met mijn oudste in een appartement met veel oudere mensen. Die waren allemaal keurig stil na 20.00 uur en werden smorgens om een uur of 8 actief. Nou kan ik je vertellen dat mijn zoontje daar dus nooit heeft gestampt of gek gedaan smorgens vroeg, na 8 uur was prima maar daarvoor sliepen de buren nog. Dat snapte hij trouwens helemaal, nooit een probleem van gehad. Goede ondervloer geregeld en sloffies en er heeft niemand last van ons gehad.

Maar ik pas me aan aan de rest:p En als jij het normaal vind dat iedereen snachts herrie maakt maar mijn kinderen smorgens op hun teentjes moeten lopen om de buren maar rustig te laten ontnuchteren, snap ik jou niet helemaal.

Eerlijk is eerlijk, ik weet niet hoe het is om geen kinderen te hebben nee. Was op mijn 16e mama dus die tijd komt pas als ik halverwege de 40 ben denk ik, dat ik niemand meer thuis heb wonen:D

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    :$omg dit vind echt zielig sorry hoor, maar hier zijn de gordijnen overal dicht om de warmte buiten te houden dus gaat jou kleintje nou de hele dag binnen zitten huilen terwijl hij waarschijnlijk buiten lekker met een beetje water en emmertje had kunnen rommelen ;) snap dit echt niet sorry kwart voor 8 is toch een prima tijd om voor een kleintje te spelen en doen zcuht!!!!!!!!!!!!!:(

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    yeaaah eindelijk iemand die hem snapt zullen wij dan buren worden :D:D:D:D +1

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

de hele dag of een uurtje?
    beetje overtrokken reactie :)

overigens.. doordeweeks mag ze ook eerder naar buiten hier..
    iedereen werkt toch bij ons
    maar moet eerlijk gezegd ook bekennen.. onze dochter zou ook niet gaan staan huilen bij de deur
    die vermaakt zich binnen ook prima
    en binnen is het koeler dan buiten dus wat dat betreft is het geen enorm drama om binnen te zijn met dit weer :)

18. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Vanmorgen stonden mijn dochter en het buurmeisje al naar elkaar te kletsen om 7.20 uur.. Als ze rustig is en met zo'n weer vroeg wakker is ontbijten we buiten, ze moet wel rustig doen anders kijken we eerst nog even tv. Een vaste tijd hebben we niet, maar bij ons waren ze 2 deuren verder laatst ook aan het werk, heel vroeg en heel stoffig zodat we naar binnen moesten. Ach ja, heb je soms. Ik hoor dan wel liever spelende kinderen als bouwwerkzaamheden, maar soms heb je het in beide gevallen niet te zeggen.

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    begrijpend lezen heet zoiets ;), zinnaa zei ik keek naar buiten en de gordijnen waren dicht dus mag mijn kind niet buiten spelen, waarop ik dus mijn reactie gaf ;) want ja wat zou ze doen als na een uur de gordijnen nog dicht waren dan je houd toch rekening met je buren ;)

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wat een aaridige reacties allemaal tegen elkaar zeg ;)

Deel Deze Pagina