@umm: oh je woont hier? Nouja buurkinders hiernaast spelen sowieso zelden buiten.. Andere zijn al wat ouder dus die maken minder lawaai en slapen ook wat langer gezien ze nu nog klaarwakker zijn. (lekker aan het eten ivm ramadan ook waarschijnlijk) Maar onze dochter probeer ik toch wel tot half 10 binnen te houden. Vanochtend echter was het zo warm binnen.... Zijn w gaan wandelen/fietsen een uurtje. Dat maakt duidelijk minder herrie dan in de tuin spelen overigens Ah buurmeisje van 2 zit ook nog lekker in de tuin Het is ook niet te doen in huis.... Nouja douchetijd dus.
Te vroeg! Zo vroeg mag mijn hond niet eens naar buiten Nee om 7.00 buiten spelen vind ik echt niet nodig,ook al is het warm weer maargoed ik en min zoontje zijn dan ook (zeker in het weekend)pas 8.00-8.30 beneden.
jeetje 7 uur ochtend? Ik wil mijn slaap ook hebben ! Zou het echt niet waarderen (schrijf je het zo?) als buurkindje zoooo vroeg naar buiten is en ook nog gilt en huilt . OK, 1 keer vindt ik niet eens zo erg maar echt dagen achtemekaar ..ehh neeh! Me no like it!! Mijn buurvrouw heeft soms muziek heel hard staan ..dat vindt ik ook echt kei vervelend alleen gelukkig slaapt mijn zoon door
als mijn kinderen naar buiten willen met dit mooi weer en ook al is het 7 uur dan mogen ze van mij gewoon lekker naar buiten als ze gillen of huilen vraag ik wel of ze wat zachter willen doen maar het blijven kinderen daar kan ik ook niks aan veranderen en ik ga ze niet binnen houden met lekker weer dan mogen ze lekker naar buiten gaan en lekker ravotten of heerlijk spelen
Dat vind ik niet kunnen. Mijn achterburen denken daar anders over, helaas. Gewoon rustig spelen maakt mij niet uit, maar niet zingen, gillen enz. Het zijn kinderen en die kun je opvoeden(gaat natuurlijk meteen goed, maar als je niet ingrijpt wordt het niet beter). Ik doe mijn honden dan ook niet naar buiten, beetje rekening met elkaar houden is niet gek lijkt me. En ik vind het vreemd dat een kind dan alleen in de tuin is en niet gecorrigeerd wordt, ligt moeders wee op bed ofzo?
Dit dus. In het weekend mogen ze niet vóór 09.30 uur naar buiten want ik wil niet dat buren die eventueel willen uitslapen gestoord worden. Doordeweeks mogen ze een uurtje eerder. Sowieso roep ik mijn kroost weer naar binnen als ze hard huilen of het op een gillen en schreeuwen zetten. Je kind om 07.00 in de tuin pleuren vind ik ronduit asociaal! Ik zou je buren er ook zeker op aanspreken.
7.00 uur... Jeetje, dat is echt veel te vroeg. Zou het ook zeker niet op prijs stellen als ik door gillende kinderen van een andere gewerkt wordt rond die tijd. Zou er zeker een gesprekje over aangaan. Mijn dochter mag dit ook niet hoor. Uurtje of 9 op zijn vroegst....
Hun kids, hun tuin.. Dus nee geen haar mn hoofd die dat niet normaal zou vinden. Als het nou een volwassen persoon was die stond te huilen... Het is maar net hoe het hier uitkomt. Mijn zoon heeft nog nooit om 7 uur in de tuin gestaan om te spelen, maar zou dit wel mogen.
Je kind in de tuin pleuren asociaal? Ik vind die zinsopbouw eerder asociaal Er zijn kinderen die al om 05:00 beginnen aan hun dag; moet je die verplicht tot een uur of 09:00 binnenhouden uit je eigen tuin? Beeje vergezocht hé....
Besef me zojuist dat ik over het geheel genomen dochterlief gewoon terug stuur naar bed Half 8 mag ze eruit en gaan we ontbijten. Dan is het alweer een uur later. En nu zitten we lekker te kleuren/te forummen
Eigen tuin of niet, je kan rekening houden met je buren en je laat je kind niet alleen in de tuin brullen en gillen..dan is erblijkbaar iets met je kindje, zit t niet goed in zn velletje, dan ga j het niet alleen laten lijkt me.ik zou het zeker en vriendelijk aankaarten... Hier achter ons in Griekenland dan, is n moeder van n kind zo erg aan het schreeuwen!het is mishandeling.dat kind dan krijsen en gillen.die doenniet anders maar er iets van zeggen dan krijg je meteen een grote mond en schelden!
Ik heb aan bijde kante late uitslapers die Savonds nog wel van een Feestje houden en mijn wakker houden Savonds. Kindjes slapen er redelijk door heen gelukkig. Wij spelen vaak na het ontbijt en zeker met dit weer toch wel rond 9 uur buiten, soms eerder. Zeg ze wel stil te zijn maar gillen ook wel is van plezier of roepen een keer. Tja als ik met iedereen rekening moet houden en de buren met iedereen dan wordt het al snel ruzzie in de straat. De buren ( nieuwe rechts want vorige waren verschrikkelijk) laten wij ook Savonds leven en hun moeten ons dan maar overdag laten leven. Op zich als ze zouden vrAgen van hè buurvrouw moet de nacht in zou u misschien, dan zou ik zeker de moeite nemen om bijv naar de speeltuin te gaan.
Euhm, ja. Het zou wat zijn zeg dat je buren om 05.00 's morgens al getrakteerd worden op het gegil van de buurtkinderen. Dat vind ik echt ronduit asociaal. Je kan je kind toch makkelijk binnenhouden tot een uur of 09.00, ik neem aan dat hij binnen ook wel iets te spelen heeft. Je hoeft een kind niet altijd zijn zin te geven...misschien willen ze hier ook wel eerder naar buiten maar ze weten dat ze moeten wachten omdat andere mensen nog slapen. Het is hier trouwens niet meer dan normaal om rekening te houden met andere mensen in de buurt. Gelukkkig maar.
Dat vind ik een beetje van jouw probleem het probleem van de buren maken. Als een kindje zo vroeg wakker is, is dat geen excuus om dat zo vroeg buiten te laten spelen. On topic: Als je wil dat je kind je zo vroeg naar buiten gaat, dan ga je met je kind samen op pad, lekker fietsen of naar het bos, maar als je in een rij woont kun je het niet maken om ze vroeg buiten te laten spelen.
Precies! Maar vaak is het gewoon gemakzucht van de ouders. Ze "pleuren" kind in de tuin en hebben er zelf dan geen omkijken meer naar. Met ze op pad gaan vinden die ouders dan blijkbaar te veel moeite. Onze vroegere buren lieten hun gillende dochtertjes ook al om 07.00 's morgens buiten spelen en gingen dan zelf weer naar bed. Ze zijn op een gegeven moment ook verhuisd Godzijdank, iedereen blij.
Dat je kind vroeg wakker is is inderdaad je eigen probleem. Ze willen hier dolgraag in het badje buiten, maar dat wordt lachen en gillen, dus dat doe ik nu echt nog niet. We hebben de deur open en ze mogen af en toe wel even naar buiten (zijn dan ook stil), maar ze kijken nu even een filmpje en kleuren en spelen wat. Ze kunnen de hele dag nog naar buiten, en de buren kunnen alleen 's ochtends uitslapen
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit zo zwaar over na heb gedacht. Wat ik vanaf het begin heb aangeleerd, is dat hier 's morgens geen lawaaispeelgoed (muziekinstrumenten, toeters, ed.) gebruikt worden. Vanaf hoe laat mijn dochter buiten speelt in het weekend weet ik eigenlijk niet. Vaak gaat ze dan wel alleen en zit ik binnen aan tafel te werken of in de keuken op te ruimen. Ik denk niet dat ze ooit om 7 uur buiten heeft gespeeld, maar vast vaak genoeg om half 8. Nu is ze enig kind en speelt erg rustig, maar serieus: ik heb er nog nooit zo over nagedacht. Misschien ook omdat een paar huizen verder een groot gezin woont waar de kinderen de hele dag (van heel vroeg tot heel laat) met veel kabaal buiten spelen. Mijn dochters geklets valt in het niet bij dat kabaal.