Kind vanaf 7.00 in de tuin laten spelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cullen, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat is het bij veel mensen ook, lekker makkelijk ;) Helemaal als je er dan zoveel hebt, de chaos lekker buiten daar waar papa en mama er tenminste geen last van hebben.
    En dat allemaal het mom van : Het zijn kinderen! Dus ook weer smoesje om niks te hoeven zeggen of erop te letten.. Maar ook kinderen kan je manieren leren ;)

Ik vind het ook wel asociaal van sommigen om te lezen dat kinderen dus expres vroeg naar buiten worden gelaten als wraakmiddel omdat andere mensen tot rond middennacht te lawaaierig hebben gedaan blijkbaar.. Je kan ook gewoon vragen of ze een beetje stil willen zijn. Je hoeft je kinderen niet te gebruiken om wraak te nemen. Het wordt er zo allemaal niet gezelliger op ;)

2. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Mee eens! Je kunt kinderen best even binnenhouden tot een normaler tijdstip. Vind 7.00 uur echt een idioot tijdstip....en helemaal als het warm is en iedereen doordat de ramen open staan wakker wordt van de herrie. In de winter gaan ze toch ook niet om 7.00 uur 's ochtends in de sneeuw spelen ?!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helemaal mee eens! Kinderen hebben zich ook te gedragen, het feit dat ze dat moeten leren geeft al overlast genoeg ;).
    Zo kan je alles wel recht praten...

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

So true!

5. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    De meningen zijn erg wisselend ;)

Ik las dat sommigen met dit warme weer ook de kinderen vroegen buiten laten spelen maar ik heb hier nu al de hele vakantie last van.

Daarnaast zou ik er niks op tegen hebben als dat kind lekker zou spelen. Dat is niet het geval. Ze krijst de boel bij elkaar. En het gekke is dat ze dit gerust zo'n twee uur kan volhouden dus afwisselend stil en dan weer krijsen/huilen. Waar het mij omgaat is dat ze dit elke dag doet zonder dat de ouders daar kennelijk iets aan doen. Ik hoor dus ook geen ouder in de buurt!

Deze buurt zit ook vol kinderen en ik hoor anderen nooit zo vroeg en ook niet met zoveel herrie.

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Wat zou ik jou dan graag als buurvrouw willen hebben!
    Mijn kinderen zijn niet om 6 uur en ook niet om 7 uur buiten, maar hier zelfs gezeik met de buren van kinderstemmetjes later in de ochtend en ook later op de dag.

Ik heb er 3 van 4 jaar en jonger, dus midden in opvoeden, grezen geven en bewaken en goed gedrag 'aanleren'.. Maar ik loop soms wel op mijn tenen hoor, eerlijk waar.

En idd wat mag een kind tegenwoordig nog, afgezien van reacties en meningen van hier.. Is er weinig tolerantie te merken, een hoop gezucht en gepuf als een kind voorbij komt fietsen op de stoep (4 jaar), als het in de supermarkt graag wil helpen uitpakken, waardoor die meter die je normaal kunt aansluiten dan dus volstaat met 3 kids die helpen, die allang klaar zijn als ik aan de beurt ben, en je dus met die meter aansluiten niets bent opgeschoten omdat je toch staat te wachten, 1 of 2 meter verwijderd van de cassiere.

Een kind hoort idd lekker kind te kunnen zijn, heel mooi verwoord dus..

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    GELUKKIG hebben mijn buren er geen last van die zijn gelukkig niet zulke zeikerds als de meeste moraalmoeders in dit topic, wat weet jij nou van opvoeden met 1 kind komop;), denk je dat je de wereld in pacht heb:D, omdat jij jou kind laat huilen in bed tot jij zin heb om eruit te gaan, helaas hoort er bij het moederschap ook dat uitslapen er niet meer bij is, en dat kinderen in de tuin spelen waar heb ik hemelsnaam een tuin voor ;) ik speel ten minste wel samen met mijn kids buiten jij ook, of ben jij zo iemand die er met een boekje naast gaat zitten en maar roepen sstttt zachtjes, niet gillen, niet springen, niet met water spetteren sorry hoor belachelijk

nee weet je wat makkelijk is oordopjes in doen en doen alsof je kind niet huilt om uit bed te gaan dat is makkelijk, stel je voor dat je als moeder zijnde vroeg je bed uit moet wat een ramp, en stel je voor dat je kinderen gaan spelen :$, moet toch niet gekker worden, ga jij lekker de geweldige moeder uithangen :p dan doe ik dat op mijn manier ;) en nogmaals gelukkig delen mijn buren diezelfde mening, en gaan er zelfs waterbalonnen over de schutting heen wat een schandalige kinderen hebben wij;)

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hahah dus omdat ik veel kinderen heb die buitenspelen is het hier een chaos hahaha ik denk dat mijn huis en mijn kinderen er beter uit zien als die van jou, schijnbaar kan jou kind niet eens normaal buiten spelen anders zou je hem/haar niet binnen houden;) dus bij wie is het chaos bij mij niet hoor, en daarom kunnen die van mij ook gewoon buitenspelen, ik heb al mijn kinderen in de hand, hebben allemaal respect voor mij en andere mensen zolang die dat ook voor hun hebben, en door je kind binnen te houden leer je hem geen manieren hoor wat leer je hem daar eigenlijk mee :(:(:( manieren haha laat me niet lachen het is duidelijk dat sommige mensen denken heel wat van het moederschap te weten terwijl ze net pas het hoekie om komen kijken hahaha ik wil wel zien dat jij jou 15 jarige nog binnenhoud :D:D:D maar ja daar moet je nog wel een paar jaartjes voor wachten en niet vergeten vooral binnen houden hoor want ze kunnen zich niet gedragen buiten dit word ze namelijk niet geleerd (achter de tv zetten is voor jullie mama's veel beter)

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    kom maar gezellig naast mij wonen hoor en laat de kleintjes maar lekker buiten spelen, :D:D:D idd wat een zeikerts hier in het topic zeg, ben blij dat mijn kids niet zo een mama hebben die continue loopt te zeiken, stil zijn, niet springen, niet met water spetten, niet gillen, niet lachen, en vooraaaaaaaaaaal niet huilen stel je voor :$:(;) jij snapt me dus :D

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    uhm jaa hoor hier wel, die paar keer dat er sneeuw ligt helemaal super, slee in aantocht en gaan met die banaan :D:D (maar nu ben ik vast weer een slechte moeder die haar kinderen met sneeuw laat spelen);)

11. tulip

tulip Niet meer actief

Pff last van de hitte of de hormoontjes ofzo:( Ik kan ook met 1 kind prima mee praten over opvoeden hoor, zie niet in waarom ik er daarvoor 6 zou moeten hebben. Wat een kansloze reactie..

12. Koon

Koon Niet meer actief

mamaatjevan5, om meteen mensen als zeikerd neer te gaan zetten gaat een beetje ver vind je niet?
    En ik vind dat je altijd mee mag praten, 5, 1 of geen kinderen!! Je bent niet meer moeder naar gelang je kinderen op de wereld hebt gezet. Je hebt dan wél een ander leven en waarschijnlijk een ander huishouden. Niet meer of minder dan een ander.

On topic, ons kindje is 7 weken, dus buitenspelen doet hij nog niet. Maar onze buurkindjes hoor ik nooit voor 8.30 en dat vind ik een prima tijd. Ik zou het ook minder erg vinden als ze een enkele keer eerder buiten zouden zijn.
    Al moet ik zeggen dat ik meer last heb van feestjes tot 4.00 's nachts (vannacht weer, zucht) dan van kinderen die vroeg buiten spelen.

Maar nog steeds vind ik 7.00 uur erg vroeg. Ben benieuwd of de mensen die nu hard roepen dat ze dit normaal vinden, dit ook vonden toen ze nog geen kinderen hadden en vroeg gewekt werden door kinderen in de buurt....

13. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hier gaan de kindjes niet eerder dan 10.00 uur op z'n vroegst naar buiten, maar vanochtend was het al om 08.30 uur.
    Ten eerste omdat het al bloedheet was en ten tweede omdat de buurman links vannacht om 03.30 uur met buurman rechts in zijn eigen tuin hele gezellige discussies aan het voeren was terwijl de hele buurt kon meegenieten. Normaal ben ik helemaal niet zo wraakzuchtig maar vanochtend had ik daar even schijt aan.

Maar 07.00 uur vind ik te vroeg, onze kindjes zijn over het algemeen rond die tijd nog niet wakker en anders kunnen ze zich binnen goed vermaken met boekjes, auto's en Dora totdat ik het tijd vind dat ze naar buiten mogen. En andere kindjes uit de buurt zijn ook pas na 09.30 uur in de tuin/buiten.

14. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Dit is geen methode, maar gewoon duidelijk zijn en consequent zijn. Baby`s zijn misschien niet altijd te sturen maar kinderen wel! (mits er een psychische of medische problematiek meespeelt)

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.913
    5.233
    113
    Home
    alsof je als je 5 kids hebt meer van opvoeden weet..ja denkt te weten misschien ;)

en zeikerds en moraalmoeders rekening houden met je medemens noem ik dat ken jij zeker niet
    omdat jij 5 kinderen hebt betekent dat niet dat iedereen rekening met jou moet houden! gadver wat een achterlijke reactie!!

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#136 kippiekip, 19 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2012
    Was zeker wel erg warm in jouw tuintje vandaag ?? Wat is dat voor achterlijke opmerking, ben jij meer moeder omdat je er 5 op de wereld hebt gezet dan iemand die maar 1 kind heeft ?? Kom ff op zeg ... Iemand kan nog zoveel kinderen hebben maar dat wilt niets zeggen over je opvoedings taferelen... Zou als ik jou was ff een lekkere koude douche nemen, even afkoelen en dan bedenken dat je nu echt iets stoms hebt gezegd...

Tjiesus, wat warmte al niet met mensen kan doen zeg;)

Hier spelen de kids ook zo vroeg buiten met dit weer maar wel rustig zodat we rekening houden met de buren. Zoiets hoort in je opvoeding te zitten '' Rekening houden met andere '' dus wie weet er hier nu niets van opvoeden ??? ;)

Zeg dit ook even tegen de ouders die dus niet meer dan 1 kindje ( om wat voor reden dan ook ) kunnen krijgen... Denk dat die het zeer op prijs zullen stellen als ze lezen dat er werkelijk mensen zijn die zeggen dat je pas over opvoeden kunt praten als je meer dan 1 kind hebt ... zucht. ...

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Meid pleur eens een emmer ijswater over jeheen zeg.. Last van de warmte ofzo? Je maaktnou dus iedereen uit voor slechte moeder behalve jezelf...Das pas ego,Iedereen voed zijnof haar kinderen op zoals hij of zij wil. en Deze reactie slaat dus werkelijk helemaal nergens op.. Gewoon associaal noem ik dat

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik neem nog even een cola'tje

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :D

Vind 7 uur ook wel erg vroeg. Hier gaan ze meestal niet voor 8 uur naar buiten.
    Als het al de hele vakantie zo gaat en er is geen ouder in de buurt ( iig een die actie onderneemt ) zou ik toch aanbellen en even netjes aangeven dat je er last van hebt

20. marilouise

marilouise Niet meer actief

7 uur zijn we nog aan het wakker worden, maar als ik om 8 uur beneden ben met onze zoon gaan we samen naar buiten. Ik lees de krant met een bakkie koffie en hij speelt heel zachtjes en mijn buren horen dan het zachte tatutatutatu echt niet hoor! Gillen enzo wordt gecorrigeerd en mag hij binnen doen liever helemaal niet.

Enne ik snap nu waarom ik nog niets snap van opvoeden ik moet schijnbaar nog even doorgaan met kindjes erbij maken! :(

Deel Deze Pagina