nog niet door slapen snachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rijkie28, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijkie28

rijkie28 Actief lid

19 okt 2012
    130
    0
    0
    friesland
    mijn kleine mantje is bijna 5 maanden en slaapt nog niet helemaal door.
    eerst sliep die wel tijdtje door en nu sinds een tijdtje wordt die wakker rond drie uur of half vier, soms doe ik de speentje er weer in en dan lukt het soms wel dat die dan weer veder slaapt.
    hij heeft dus ook last van bronchitis dit heeft hij gekregen na dat hij het rs virus heeft gehad.hij krijgt pufjes hier voor.
    hij krijgt 200 ml water 6 schepjes poedermelk en twee schepjes met mijn eerste papje. zijn er nog meer kinderen of baby s die nog niet door slapen??

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Jeetje 5 maanden... Hij is nog zo klein... Mijn mannetje is 3,5 maand en slaapt ook nog niet door, maarja het hoort erbij hé... Ik vind wel dat je een grote fles geeft, maar dat komt ook omdat mijn mannetje sowieso met 6 maanden pas evt mag beginnen met een papje. Is het misschien zo dat je mannetje's buikje niet te vol is? Kan ook wel eens zo zijn want hij word niet van de honger wakker zoals ik begrijp uit je verhaal.

Mijn zoontje wordt 's nachts echt wakker van de honger, met een speen cq schone luier is hij niet blij te maken.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alle drie pas na eerste verjaardag.

Met 5 maanden niet doorslapen is normaal. Ook nachtvoedingen horen er mijns inziens gewoon bij.

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ja hoor, die van mij is 13 maanden en slaapt nog steeds niet door ;)
    Is 200cc niet teveel? Misschien wordt hij wakker door buikpijn? Ik gaf met 5 maanden 150/5 met 1,5 schepje rijstebloem.

Edit: Roxyroxx zelfde gedachten ;)

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Mijn zoon is 21 maanden en komt gerust nog drie keer per nacht. Heb geduld ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste sliep met 23 maanden pas door, jongste slaapt nog niet door, maar hopelijk wel eerder dan die 23 maanden ;)
    Gezondheidsproblemen zorgen snel voor onderbroken nachten, maar op deze leeftijd is niet doorslapen bij gezonde kinderen ook nog heel normaal hoor!

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je geeft zelf aan dat hij last heeft van bronchitis, dus wellicht heeft het daar mee te maken.
    Niet ieder kind slaapt al door na 3 maanden, dus het zou best eens kunnen zijn dat jouw zoontje voorlopig 's nachts nog komt. Ik weet niet hoe laat hij 's avonds naar bed gaat, maar stel dat het om 20 uur is, dan vind ik 4 uur nog helemaal niet zo slecht voor zijn leeftijd.
    Ik heb twee kinderen. De een sliep na 8 weken door, de ander pas na 17 maanden (maar dat komt doordat ze van alles onder de leden had)
    Er is dus eigenlijk helemaal niets van te zeggen. Heel veel succes en beterschap gewenst!

8. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Hier ook een ukje van (morgen) 7 maanden dat nog niet doorslaapt, nog steeds 2 nachtvoedingen. Ik merk hier ook dat hij beter slaapt als hij niet teveel drinkt (lijkt tegenstrijdig he!)

9. rijkie28

rijkie28 Actief lid

19 okt 2012
    130
    0
    0
    friesland
    dank jullie wel voor de tips . is dus heel normaal dus dat ze nog niet door slapen . vindt ook nog niet erg dat hij snacht nog komt hoor.veders doet die het super goed.het cb zei dat we gewoon 200 ml water en zes schepjes dat kon gewoon wel.

10. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar just de pap is de boosdoener omdat dat veel meer vraagt van de darmpjes!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe zwaar is hij? 200+6 is echt een enorme plens he? En slapen met een volle maag wordt, ook bij volwassenen die moeite hebben met slapen, afgeraden. Misschien eens uitproberen wat er gebeurt als je een kleinere fles geeft?

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ja ik zou ook 150 proberen als ik jou was,mocht hij nou s, nachts de oren van je hoofd afkrijsen heeft hij waarschijnlijk weer honger geef je gewoon weer klein flesje(zou ook de rijstebloem weglaten)

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vind 200/6 beetje rare verhouding. Hier vanaf 10 week wel 180/6. Zou gewoon 180/6 aanhouden en inderdaad misschien geen pap erin doen. Als hij daarvoor al door sliep is het nergens voor nodig.

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier ook een baby'tje wat zelfs nog 2x komt s nachts :( mede doordat ze overdag zeer slecht drinkt

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hier wordt Luc ook nog vaak wakker s nachts, soms wel om het uur. Hij krijgt rond 7 uur en 22:30 uur een fles (laatste 180/6 zonder pap). Zie het nog niet snel gebeuren dat die laatste fles gaat vervallen, hij wordt er meestal echt wakker om.
    Meestal gaat hij als we speentje geven meteen weer slapen.
    Inmiddels ruim zes maanden, ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren....

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon ging met rijstebleom in zn laatste fles juist slechter slapen! Kreegvhij buikpijn en kramp van en werd dan juist vaker wakker. Hij sliep door van 6weken tot een maand of 4 en daarna begon hij te spoken en dat heeft zo'n 4maamden geduurd. Toen hij 8maanden was sliep hij van 19 tot 6/7 uur.
    De keren dat mn dochter tot nu toe heeft doorgeslapen zijn op twee handen te tellen. Dat doorslapen wat ze gedaan heeft was meer toeval denk ik ;)

Ik probeer me niet druk te maken. Deed ik bij mn zoon wel maar uiteindelijk bleek dat ik er (waarschijnlijk) niks aan kon doen. Hij heeft zichzelf in die 4maanden tijd geleerd beide kanten op te rollen,tijgeren,kruipen,gaan zitten en weer terug liggen,gaan staan en weer terug zitten/liggen en langs de meubels lopen. Tja daar wordt je ook onrustig van als baby. En ik maar elke keer weer dingen proberen: koud/warm ,honger/geen honger, drukke dag/rustige dag, meer laten slapen overdag/minder laten slapen enz enz. Het frustrerende hier was dat hij bij mn schoonouders standaard wel doorsliep .... mn vriend heeft zelfs nog overwogen om hun bedje hierheen te halen!

Ik tank af en toe bij door heel vroeg (20uur) mn bed in te gaan. Zoon slaapt niet meer overdag dus moet ik het ergens anders inhalen. En ik hoop dat dochterlief heel snel niet meer toevallig gaat doorslapen maar het gewoon altiid gaat doen ;)

17. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Oh wat heb ik hier veel aan! Mijn dochter zit midden in die 4 maanden periode van je zoontje. Wij proberen ook alles. Ik ben zo bang dat het nooit meer goed komt. Vooral ook omdat ze nu niet eens meer zelf in slaap komt. Wel ontwikkelt ze zich nu heel erg. Het is dus geduld hebben lees ik. Ik blijf meelezen in dit topic want het is (helaas) feest der herkenning!

18. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn dochter slaapt sinds ze twaalf weken is klokje rond.
    Ook hier krijgt ze de laatste 210/7 + plus twee schepjes bambix.
    Dit kan best, en dat krijgt ze al sinds ze vier maanden is. (is nu 6 maand)
    Ik voel me altijd een beetje op mn teentjes getrapt als ik lees/hoor dat 210/7 veel te veel is voor een baby en maar gauw minder moet geven. Nou sorry hoor, maar iedere baby heeft zijn eigen behoeften, en iedere mamma weet zelf wel wat goed voor haar kind is.
    En TS, niet doorslapen met vijf maanden is heel gewoon.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn oudste dochter sliep niet door tot ze 2 jaar was...
    Doorslapen heeft in mijn ervaring vrij weinig met voeding te maken en veel meer met ontwikkeling, temperament etc.

Ik heb bij haar van alles geprobeerd inclusief papflessen, voltanken voor de nacht, etc, etc. Maar het deed he-le-maal niets, want het was vooral mamahonger. Uiteindelijk was ze er met 23 maanden opeens zelf aan toe en toen was het binnen een paar weken gepiept. Sindsdien slaapt ze echt prima.

Mij heeft het erg geholpen om te lezen over nachtelijk ouderschap, het is volstrekt normaal dat kindjes tot 3-4 jaar met enige regelmaat hun ouders nodig hebben in de nacht! (enge dromen, dorst, eenzaam, nat bed, etc, etc)

20. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een.mannetje wat gemiddeld 3x in.de nacht wakker word. Meestal is t voor 2 voedingen, soms 3. Er komt ee nacht....

Een.heel enkele x denk.ik dat deze in aantocht is omdat hij dan bijv van 20.00/ 2.30 slaapt maar de nacht daarna komt hij vrolijk weer vaker!

Deel Deze Pagina