Kind vastgebonden op school

Discussie in 'De lounge' gestart door Silvie, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tja, zou er bij mijn kind ook echt niet gelukkig van worden.

Kan me echter wel voorstellen dat sommige kinderen, in het reguliere onderwijs, de klas uit knallen en daar kun je als juf niet veel mee. 1 Juf op zoveel kinderen is in zo'n geval teveel. Maar goed, speciaal voor deze kinderen zijn er allerlei mogelijkheden (speciaal onderwijs, onderwijsondersteuning etc) en hoef je dus nooooit een kind vast te binden!Liever dan de ouders bellen dat het niet gaat en dat ze hem op moeten halen...

2. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Even advocaat van de duivel spelen:

Niemand weet iets over het kind, wat er aan vooraf gegaan is, hoeveel gesprekken er zijn met ouders etc.
    Wat nou als dit kind een bepaalde stoornis heeft en volgens ieder normaal denkend mens (behalve de OA die er toevallig over gaat) naar het speciaal onderwijs moet. Of als het traject naar speciaal onderwijs in gang is gezet, maar het kind zit daar nog niet omdat het namelijk al 1 april is geweest en ze dan pas in het nieuwe jaar kunnen beginnen.
    Als deze juf dan ook nog door wanbeleid en explosieve groei 34 kleuters in haar klas heeft?

Ik vind dat je nooit zomaar kan oordelen over een handeling als je niet het hele verhaal kent. Een kind vastbinden is absoluut niet pedagogisch verantwoord! En als ik een kind in de klas had wat echt onhandelbaar is, da zou ik met collega's directeur en ouders overleggen over hoe ver je mag gaan om het kind bij je te houden.

Ik wil het niet opnemen voor deze juf, want een kind vastbinden vind ik echt niet kunnen. En je doet het ook niet in een flits ofzo, wat mij nog wel eens gebeurt als ik per ongeluk niet pedagogisch handel (een beetje hoge straf op iets zetten bijv, maar ja dan moet je 'm doen)
    Ik denk wel dat ze dit niet heeft gedaan omdat het kind alleen maar de gang op rende.

Linda

3. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Wat er ook aan vooraf is gegaan, een kind vastbinden met touwtjes om zijn benen vind ik gewoon niet kunnen, puur onmacht.
    Wat moet er niet door zo'n kleuter heen gaan als zijn gedrag op deze manier bestraft word?

Ik snap best dat kinderen soms het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen maar er zijn genoeg andere manieren omdat op te lossen.

4. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    hihi, sorry hoor :)

Deel Deze Pagina