Jeetje het blijft erg...! Wel fijn dat de mensen van de bso gelijk goed gehandeld hebben en begrip toonden. Maar als ik dit zo lees, dan is er dus geen overdracht geweest dat dat kindje in bed gelegd is. Dus niet alleen de schuld van de invaller. Al had zij natuurlijk de namen moeten afstrepen en de bedjes moeten controleren. Ik ben benieuwd wat je verder gaat doen. Ik zou ook een klacht indienen (misschien ook bij de ggd). Succes ermee! @Anakin: het hoeft heus niet dat iedereen naar binnen kan lopen. Hier werken we met een code die eens in de zoveel tijd veranderd wordt. Hoe moet je anders naar binnen komen? Iedereen moet aanbellen..?
Hier wel, hoor Verre van ideaal, dus ik hoop dat ze tzt overstappen op een pasjessysteem ofzo, maar nu is het gewoon ouderwets aanbellen. Overigens is het makkelijk zat om binnen te komen, want andere ouders die komen of gaan houden zonder problemen de deur voor je open Daar gaat je beveiliging...
Wel onhandig, maar best wel veilig, Alhoewel.. Je kunt niet iedereen kennen... Dus weet je altijd voor wie je de deur open houdt? Hier met de code heb je ook altijd dat mensen de deur voor elkaar open houden. Dat hou je toch. 100% veilig kan het niet zijn denk ik. Maar ik kan me voorstellen dat jullie graag overgaan op een ander susteem.
Wij gebruik(t)en een tag, zo'n zwart dingetje die je idd aan je sleutelbos kunt hangen. Ik zou zeker verhaal gaan halen, dit is zeer ernstig hoor!
Wat erg dat dit jou overkomen is! Dit had ook echt niet mogen gebeuren. En als ik jou was zou ik een officiele klacht indienen bij de locatiemanager, dat is je goedrecht! Ook zou ik het hebben over het afsluitprotocol, want die mag denk ik wel aangepast worden daar... Wij zijn verplicht om zowiezo met 2 personen af te sluiten, dit ook ivm calamiteiten. Maar net als wat Tulip zegt, als wij om half 6 allemaal leeg zijn, gaan wij ook naar huis! Ik moet zeggen dat ik persoonlijk elke 10min de kindjes wel tel eigenlijk.....Zeker aan het einde van de dag! En als ik me vergis, lijst erbij halen! Wat er is gebeurd is niet goed te keuren, maar ook zou ik aankaarten wat er gebeurd als er brand uitbreekt en er ontruimd moet worden... Nu lag je kindje daar ook alleen.... Hoe is hun ontruimingsprotocol? Worden er dan geen kindjes vergeten op de slaapkamer, enz? Ook als er een invalleidster is? Bij ons werken we met een camera. Ouders bellen aan bij de gwenste groep (buitenbel), wij zien de ouders staan en bij twijfel altijd vragen wie daar is. Elke groep heeft dus zijn eigen bel. Succes met alles en hou je taai!!!!
Goed dat de leidster van de BSO de vestigingsmanager gebeld heeft, en die jou ook meteen. Zo hoort dat ook! Dit kan niet tot de volgende dag wachten. Ik ben wel heel benieuwd hoe de vestigingsmanager heeft voorgesteld de zaak af te handelen. Ik weet wel dat als ik op haar plek had gezeten ( ik doe hetzelfde werk), ik bij ouders had aangedrongen een klachtenformulier in te vullen. Dit moet vastgelegd worden! Je wil als vestigingsmanager niet dat dit een tweede keer gebeurt als je je werk serieus neemt! Bovendien moet dit minimaal in het dossier van de betrokken leidster komen, maar ik blijf erbij dat dit eigenlijk tot ontslag moet leiden ( tenzij de protocollen en werkwijze van hogerhand niet goed vastgesteld zijn), zeker als het een invalkracht betreft! Bij een degelijk inderdagverblijf zal jouw klacht echt geen scheve gezichten opleveren hoor! En als dat wel het geval is weet je meteen waar je staat, wegwezen dan! Iemand opperde om dit zoveel mogelijk op internet ed te zetten, als straf. Dat vind ik dan weer een raar idee. Je moet ze wel de kans geven om het op te lossen. Helaas worden er door mensen nog steeds fouten gemaakt, maar als dit heel zorgvuldig en goed wordt opgepakt, en er wordt inzichtelijk gemaakt hoe het KDV dit in de toekomst gaat voorkomen, dan is het wat mij betreft goed. Kortom: kijk goed hoe het wordt opgepakt! Ik denk dat dit voldoende zegt over de kwaliteit van het KDV!
Jahoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die begeleiding was niet meer veilig geweest voor mij! En mijn kind was daar ook NOOIT meer naartoe gegaan. Zijn ze nou helemaal debiel geworden?!
Het is verstandig de ggd in te schakelen. De ggd gaat dan (denk ik??) alle protocollen bekijken en aanpassen waar nodig. Het is mensenwerk.....en mensen maken fouten. Ik hoop van harte dat ze hiervan leren. Succes met je keuze.
Jeetje, ik schrik er echt van. Ik vind persoonlijk dat dit gevolgen moet hebben voor diegene die de fout gemaakt heeft/hebben in de vorm van ontslag. Als mij dit zou overkomen denk ik niet dat ik mn kind daar nog met een gerust hart achter laat. Gelukkig heeft je dochtertje er niets van meegekregen.
@TS: jeetje, wat een verhaal! Je vraagt je af waarom je een klacht in zou dienen bij de GGD, wat dat voor meerwaarde zou hebben? Nou, als het goed is, wordt het KDV dan een tijdlang scherper in de gaten gehouden en moeten zij een protocol opstellen om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurt. Dus ik zou het zelf wel doen, een klacht bij de GGD. Verder vind ik ook dat je moet kijken hoe het KDV zelf reageert. Als het blijft bij excuses, dan zou ik er wegwezen, als zij jou uitnodigen om samen met hen te praten over wat jij vanuit deze situatie nodig zou achten om te voorkomen dat dit ooit weer gebeurt, zou ik zelf wel blijven. Dan laten ze namelijk zien dat ze willen leren van fouten. Ik vind trouwens dat niet alleen deze invaller een fout heeft gemaakt, maar degene die niet heeft overgedragen dat jouw kind te slapen is gelegd ook! Dat was een vaste kracht, mag ik aannemen? Die fout vind ik persoonlijk eigenlijk erger, juist als je weet dat er een invaller op je groep staat eind van de dag, die dus HEEL erg goed op de hoogte gesteld moet worden van alles om alles ook goed af te kunnen sluiten....
Wat afschuwelijk dat dit heeft kunnen gebeuren! Ik hoop dat je dit naar tevredenheid kan doorspreken met de manager en dat er goed gewerkt wordt aan het weer opbouwen van het vertrouwen! Veel succes hiermee!
Jeetje, je schrikt je lam. Persoonlijk vind ik dat er wel meer moet gebeuren dan alleen sorry, maar ook een actieplan. Wat gaat men doen zodat dit niet meer kan gebeuren. Ik zou zeker een klacht bij de GGD neerleggen. En dat ook zo tegen de manager van het KDV zeggen. Dat je wil dat dit nooit meer gebeurd, en dat je daarvan melding maakt bij de GGD. Niet om hen te "naaien" maar omdat je vindt dat er wat moet gebeuren en het nooit meer mag gebeuren. De GGD controleert hen, maar kan natuurlijk ook meedenken. Daarnaast zou ik het zeker ook bij de oudercommissie neerleggen. Elk KDV moet die commissie hebben en zo maak je het ook breder. En zij kunnen ook kritische vragen stellen en kijken of er wat mee gebeurt. Daarnaast zou ik ook de directie van de kdv-organisatie op de hoogte stellen en eisen dat men hier mee aan de slag gaat. Zo maak je het breder en weet je zeker dat het niet binnenskamers blijft tussen de locatiemanager en de leidsters.
Jeetje wat heftig zeg. Ik begrijp je redenen van twijfel in wel/geen aangifte doen wel. Er zijn protocollen waar iedereen ze zich aan moeten houden, echter waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik wil het hiermee niet bagataliseren( hoe schrijf je dat ook al weer...) maar ik wil hiermee zeggen dat een klacht leidt tot controle op de protocollen. En ik zou aan hun vragen 'wat gaan jullie doen om dit te voorkomen, en wat zijn de consequenties voor de werkneemster?' En afhankelijk van het antwoord van de locatiemanager zou ik een klacht indienen. Wellicht krijg je iets meer rust door het antwoord van de LM en zo niet, dan moet je gewoon tot actie overgaan! Sterkte en ik hoop gewoon dat je het vertrouwen terug kunt krijgen in het kdv! Sterkte!
Als het bijvoorbeeld een vuilnisman betreft, zou ik het met je eens zijn. Iemand die in de kinderopvang werkt, werkt echter met mensenlevens en iemands meest waardevolle bezit, en moet in mijn ogen haar/zijn werk net zo serieus nemen als een dokter. In de medische wereld zijn fouten ook niet geoorloofd en kan een arts zijn vergunning kwijtraken.
Ik ben het hier ook mee eens. Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt, toen werkte we niet met lijsten en protocollen (was 12 jaar geleden), maar je mocht evengoed geen kind vergeten, want tja, dan ben je tenslotte toch ook voor aangenomen. Op een KDV van dezelfde stichting is een leidster een keer een kind vergeten. Zij is op staande voet ontslagen.
Wat een fout... Ik zou in ieder geval een melding doen bij het GGD. Is het misschien nog iets voor de oudercommissie, om mee te kijken hoe die procedures in elkaar zitten? Gewoon als extra paar ogen voor het KDV. Of je de kleine op dit KDV laat, zou ik laten afhangen van de afhandeling. Als ze nu maandag die ophaal procedures wel netjes volgen of nieuwe hebben, en je in een volgens gesprek nog eens goed alles uitleggen over de toekomstige gang van zaken, dan scheelt dat een hoop. Ik vind het wel ok dat de manager direct belde en er ook verder over gesproken is. Het wordt in ieder geval niet weggeschoven.. Weet je wat ik dacht: Dat je bij dit KDV voorlopig het beste zit als het gaat om de ophaal procedures, dit zal niet snel weer gebeuren...