Kind vergeten op kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MYV, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    OMG! Ik schrik echt van dit verhaal! Idd stel dat de kindjes op de bso ook al opgehaald waren, dan lag jouw kindje in een gebouw alleen!!
     
  2. Dana

    Dana Niet meer actief

    wat een fout! dit kan niet met een simpele "het spijt ons" opgelost worden vind ik! ze moeten met meer over de brug komen. ik vind het bijna moeilijk te geloven dit (ik geloof je wel hoor) dit gaat toch wel een grens over.
     
  3. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    :$:$ wooow wat ERG!!!! zeker weten klacht indienen!!!!

    trouwens over binnenlopen op een kdv, wij hebben een systeem met vingerafdruk, dus hier kunnen ouders binnen
     
  4. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vraag me trouwens wel af met dat soort systemen: hoe moet je 't dan doen als opa of oma een keertje je kind ophaalt..? Dat is bij ons namelijk wel eens voorgekomen en met een pasje ofzo is dat nog makkelijk, want dan geef je dat pasje gewoon mee aan oma, maar een vingerafdruk wordt lastig ;) En hoe zit dat dan met de deur voor elkaar openhouden: kan dat wel of gaan de deuren ook automatisch?
    (sorry voor de nieuwgierigheid, maar vraag ik me gewoon af)
     
  5. kimr1

    kimr1 Bekend lid

    13 aug 2008
    545
    0
    16
    OMG, ik werk op een kinderdagverblijf en dit is echt een van mijn grootste "angsten".
    Wij werken met absentielijsten waarop we de kindjes doorstrepen die naar huis zijn.
    Verder hebben alle kinderen hun mandje in de ruimte staan. Aan het einde van de dag gaan alle mandjes terug naar de gezamenlijke hal. Voor mij altijd nog een extra controle dat iedereen opgehaald is.
    Op weg naar huis op de fiets ga ik dan meestal nog een keer na of ik alle ouders gezien heb.
    Dit mag echt niet gebeuren!
     
  6. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik werk ook op een kdv en dit is toch 1 van mijn grootste nachtmerries!(samen met een bedje open laten staan...het zal je maar gebeuren!)

    Ik snap niet hoe men kan afsluiten zonder de bedje te controleren! Hier gaan alle lichten in de slaapkamer aan en worden de bedjes opgemaakt en dus zo gecontroleerd.

    Verder hebben we een abcemtielijst, en wordt elk kind doorgestreept die op wordt gehaald. Dit is ook verplicht, niet een svanmwege "vergeten" kindjes, nee voor brand!
    Stel dat er brand was uitgebroken, niemand die had geweten dat daar nog een kindje lag!
    Verschikkelijk!

    Op onze lijsten zie ik in 1 opslag waar welk kindje is, bed, groep of opgehaald!

    Verder mogen wij niet eerder naar huis dan sluitingstijd, ook al betekend dat, dat we 15 min staan te wachten...

    Ik zou niet akkoord gaan met alleen een excuse. Als je nagaat wat er allemaal had kunnen gebeuren door hun na laten schap, ook al zat ze "veilig" in een bedje.....

    kus miek

    o ja, over de voordeur. Wij hebben een code, werkt perfect!
     
  7. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Toen mijn zoontje nog op het kdv zat, hadden zo ook zo'n systeem. Als mijn moeder hem op ging halen dan zeiden we dat 'smorgens tegen de leidster en dan moest m'n moeder aanbellen. Dan weten hun wel dat het klopt dat zij m'n zoontje op komt halen.
    De deur voor mekaar open houden kan wel gewoon.
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    :$ Wat een fout. Gadver.
    Ik zou ook zeker een klacht indienen.

    Wij hebben trouwens een bel systeem met camera.
    Om binnen te komen moet je aanbellen, zij zien je dan en drukken daar op een knop om de deur te openen.
    Super veilig ( maar ik ben dan ook helemaal gek op ons KDV! )
     
  9. Dretjuh

    Dretjuh VIP lid

    12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    jeeetje joh wat zul jij ongerust zijn geweest en je helemaal rot geschrokken hebben... ik kan me niet voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben.

    Maar inderdaad, ik zou echt een klacht indienen en een gesprek eisen.

    Ik zou mijn kind daar niet meer met een gerust hart achter laten. Alhoewel een herhaling me wel heel sterk lijkt.

    Echt te gek voor woorden gewoon
     
  10. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ooww wat erg!!!!!!!!! "gelukkig" lag jouw meisje te slapen en heeft ze er niet veel van meegekrgen maar toch?! stel je voor dat dat arme kind wakker was geworden en daar moederziel alleen in haar bedje lag te huilen nee moet daar echt niet aan denken.

    gewoon een dikke klacht indienen hoor kom nou, daar valt niet over na te denken. het is echt een hele grote fout van ze geweest jeetje zeg! ik denk dat als dit mijn dochter of zoon was overkomen ik ze er per direct vanaf had gehaald.

    ik heb wel eens gehad..dat mijn zoontje 7 maanden oud was hij 1 flesje voor de hele dag had gekregen!!! hij kreeg speciale voeding dus ik moest dat zelf meenemen en toen ik thuis kwam en het containertje uit zijn tasje haalde zag ik dat er maar 1 leeg was. terwijl hij er 8 uur heeft gezeten! ik heb echt gehuild van woede toen en heb hem er ook vanaf gehaald. nu zit hij bij een andere waar het heel goed gaat en hij het er reuze naar zijn zin heeft.
     
  11. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    dan bel je aan ;) maar je moet wel van te voren aangeven dat er iemand anders hem komt op halen ;)
     
  12. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Het is lastig want overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Deze fout behoord echter echt tot zaken die echt niet mogen gebeuren! Op het kinderdagverblijf van ons zoontje is dit ook een keer gebeurd, er was echter helemala niemand meer aanwezig en de moeder die haar kind kwam halen heeft een ruit ingeslagen en de politie gebeld. Deze leidster is ontslagen. Wat ik me afvraag is, wordt er niet standaard een rondje gelopen om alles te controleren? Ik werk niet eens met kinderen maar ik loop toch dagelijks een rondje voor ik naar huis ga om t econtroleren of alles goe dis afgesloten.
     
  13. misa

    misa Niet meer actief

    Pff ja.. hier ook...!

    Over een binnenkomst systeem: wij werken met een code, maar die kan je aan iedereen vertellen natuurlijk. Maar de kinderen worden nooit aan iemand anders meegegeven dan wat ouders aangeven. Dus dat moeten ze doorgeven voor de tijd (of bellen) en anders bellen wij na of het klopt.
     
  14. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    pfff verschrikkelijk zeg, ja daar schrik je van.. !!!

    @ code of pasje oid, hier werken ze met een deur die alleen van binnenuit geopend kan worden,
    de leidster kan de deur openen met een sleutel volgens mij van buitenaf.

    en als de kinderen opgehaald worden door een ander bellen ze ons telefonische op... moeten wij iets zeggen bijv. het truitje van de aap is blauw,
    of de naam van de hond toebes....
    en dan moeten wij het zelfde doorgeven aan degene die het kind op komt halen,

    de leidster vraagt dan aan desbetreffende persoon : wie draagt er een blauw shirt, of het shirt van de aap is ... ??

    of wie heet er toebes.. of de naam van de hond is : en bij het goede antwoord word het kindje afgegeven,
     
  15. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    belachelijk. Ik zou echt direct de kleine eraf halen en inderdaad klacht bij ggd en zeker bij de leiding vragen wat zehier aan gaann doen, ontslag lijkt me een passende maatregel. en de vaste kracht een behoorlijke schorsing. Overdracht en nakijken of er echt niemand meer is of er niets meer open staat, zijn basis dingen die nooit horen vergeten te worden.
     
  16. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik heb een tijdje getwijfeld of ik zou reageren maar doe het toch. Ik begrijp alle boze reacties wel maar schrik ook van de roep om bloed, laat haar ontslaan, haal je kind eraf, etc.

    Op een KDV werken mensen en die werken met protocollen, om het werk zo goed en gestructureerd mogelijk te laten verlopen. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Kijk naar jezelf, je maakt zelf ook wel eens fouten. Om iemand die een keer een fout heeft gemaakt direct te willen kielhalen, en de instantie hgeen kans meer te geven, vind ik wat kort door de bocht. Het is afschuwelijk wat er gebeurd is, en ik zou zeker een klacht indienen zodat ze de protocollen nakijken, aanscherpen en beter naleven. Maar een fout die door mensen gemaakt wordt kan op elk KDV gemaakt worden.

    Waarom ik hier zo in sta? In het ziekenhuis werken ze ook met protocollen, en daar hebben ze bij de OK van mijn dochtertje een fout gemaakt die niet meer te herstellen is tot ze 18 is (ze is nu 2). Daardoor zal ze er haar hele pubertijd afwijkend van de norm uitzien. De verpleegkundige negeerde het protocol omdat ze alleen was, moe was, het laat was en daardoor heeft ze een fout gemaakt. Wij waren razend en verdietig, want inbtegenstellig tot bij TS is hier wel iets onherstelbaars gebeurd. We hebben haar niet laten ontslaan, we gaan nog steeds naar dit zkh en hebben goede gesprekken gehad met alle begeleiders, leidinggevenden en inspectie. Vertrouwen komt uiteindelijk weer terug. Als je je kind overgeeft aan anderen (kdv of zkh) zul je anderen moeten vertrouwen en accepteren dat het niet altijd gaat zoals jij dat wilt, en dat er fouten worden gemaakt die af en toe jouw kind betreffen. Als je dat niet kunt accepteren moet je je kind zelf de hele dag in de gaten houden.
     
  17. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief


    Hier ben ik het helemaal mee eens,

    en wat goed van je dat jullie het zo aangepakt hebben !!! respect hoor.
     
  18. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Knap dat jullie er zo mee omgaan, ik zou dat niet kunnen als ik er alleen al aan denk dat dit met mijn dochterje gebeurd zou zijn... Nee ik zou nooit meer vertrouwen hebben in het kdv.. Maar denk sowieso dat ik mn kind nooit meer naar een kdv zou laten gaan. Wel schrok ik van de reacties van mensen die zeiden zeker weer een invalkracht. Ik ben zelf ook een invalkracht geweest op een kdv (ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar ik was gewoon een vaste invalkracht en werkte zo'n 20 uur per week), maar ik kende alle procedures etc. en zorgde ook echt wel dat ik alles controleerde voordat ik naar huis ging, als invalkracht mocht ik sowieso niet alleen afsluiten en we hadden 2 groepen en een bsogroep dus er waren altijd 3 mensen of in ieder geval 2 mensen bij het afsluiten. We moesten de slaapkamers controleren en ook alle ramen etc dicht doen... Maar invalkrachten staan niet per definitie voor slecht werk afleveren!...
     
  19. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Allereerst vind ik het vreselijk dat er wat met jullie dochter is gebeurd door een ander z'n schuld!! En ik vind het enorm knap hoe je ermee omgaat! Echt waar, daar heb ik diep respect voor.

    Maar ook ik zou geen vertrouwen meer hebben in dit KDV. Je hebt gelijk dat er fouten worden gemaakt door mensen, maar je hebt het hier niet over een verkeerd product geven of een typfout of iets, maar over een mensenleven, een kind van een ander. Ik vind dat je hoe dan ook ALTIJD alles moet dubbel checken! Wat die verpleegster in het ziekenhuis ook gedaan heeft, ik vind moe en laat dus echt verschrikkelijke excuses! Jullie zitten ermee! Nogmaals, ik veroordeel je helemaal niet, ik vind het juist erg knap dat je er zo tegenaan kijkt. Ik zou het zelf niet kunnen, maar dat is wellicht m'n eigen gebrek :)

    Mag ik vragen wat er met jouw dochterje gebeurd is, of wil je dat liever niet vertellen? In ieder geval heel veel sterkte!
     
  20. deborah73

    deborah73 Lid

    30 okt 2010
    93
    1
    0
    NULL
    gelderland
    Oh wat erg,ongelofelijk,wat een gevoel van paniek.
    Hoe kon je trouwens nog naar binnen?ik neem aan dat alles op slot was,heeft de BSO de deur voor je geopend zodat je effe kon kijken?
    Vreselijk...weet niet hoe ik zelf gereageerd zou hebben...natuurlijk kunnen er fouten worden gemaakt maar dit is onverantwoord en eng.
    Wat idd als er brand was uitgebroken,gelukkig is alles goed afgelopen en is er niks gebeurd maar de gedachte alleen al...
    Ben blij dat ik mijn kids en straks de kleine niet naar een kdv hoef te brengen,vind de peuterspeelzaal en school al moeilijk genoeg.
    ..loslaten en aan een ander toevertrouwen.
    Weet ook echt niet wat ik zou doen als dit mij zou overkomen,je hebt natuurlijk wel opvang nodig voor je kindje als je werkt dus je kind niet meer daar naar toe brengen is ws ook geen optie:(
    Pff wat lastig...
    Ben iig hartstikke blij dat er niks is gebeurd met je kleintje en dat ze rustig lag te slapen.

    Succes om dit een plekje te kunnen geven/te verwerken!
     

Deel Deze Pagina