Kind vergeten op kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MYV, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Fijn weer van je te horen! Ik was erg benieuwd, maar moet zeggen dat ik het geruststellend vind te lezen dat er op verschillende niveaus flink over gepraat is en wordt. En ja, over die medewerkster: ik kan me voorstellen dat je het zo voelt, maar ik geloof echt wel dat ze een flinke reprimande heeft gekregen + zelf het schuldgevoel ook nog een plek moet zien te geven. Ze zal het er niet makkelijk mee hebben, denk ik. Misschien zou het voor jou juist wel goed zijn met HAAR het gesprek aan te gaan...? Kan me voorstellen dat dat moeilijk moet zijn, maar als zij echt zo nauwkeurig en precies is, dan heeft ze het nu ongetwijfeld ontzettend moeilijk met het plaatsen van de fout die ze gemaakt heeft. Misschien zou het voor jullie beide wel goed zijn even rustig 1 op 1 te gaan zitten..?

    Maar goed, dat is mijn gedachte. Ik zou niet weten of ik dat zou willen en kunnen als ik in jouw schoenen stond.

    Succes!
     
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Dit is wel een heel goed advies hoor. Wij hebben het ook gedaan met de verpleegkundige die de fout heeft gemaakt bij ons dochtertje. Was wel moeilijk aan het begin van het gesprek, voor beide partijen, maar het werd later beter. Je gaat namelijk deze leidster op het KDV weer tegenkomen, haar nooit meer zien is geen optie tenzij je idd van KDV verandert. En als je niet met haar in gesprek gaat wordt het zo'n 'olifant in de kamer': iedereen weet dat hij er staat, iedereen ziet het maar niemand durft erover te beginnen.
     
  3. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    He fijn dat het in elk geval goed wordt opgepakt en breder wordt gemaakt. Dat wil wel zeggen dat ze er echt wat aan willen doen.
    Als de manager de verdere gang van zaken met jou terugkoppelt zou ik aangeven dat je een gesprek wil met de betreffende leidster. Om het eea uit te spreken. Lijkt me niet meer dan normaal. Snap eigenlijk ook niet waarom die leidster niet zelf naar jou toe is gegaan. Of een briefje heeft geschreven of wat dan ook.
     
  4. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Op zich kan ik me hier nog wel iets bij voorstellen, hoor. Misschien weet ze zelf gewoon niet wat ze moet zeggen ('sorry' klinkt ook zo suf, al is het wel het juiste begin) of is ze bang voor de reactie van TS, maar het kan ook nog dat haar door de leidinggevenden is afgeraden contact te zoeken, omdat ze bijv. eerst willen afwachten wat TS verder zou doen ofzo.
     
  5. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Hier sluit ik me helemaal bij aan!
     
  6. Daro

    Daro Fanatiek lid

    1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Een gesprek aangaan met de leidster lijkt me een goed plan.

    Verder heb ik weinig toe te voegen, wil je alleen maar heel veel sterkte wensen. Fijn dat je nog even hebt laten weten hoe het nu gaat!
     
  7. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hier suit ik me ook volledig op aan!
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik zou echt een gesprek aan gaan.
    Dat ze nooit voor 18:00 weg mogen, vind ik niet reëel. Want ouders kunnen ook te laat komen en dat het kind dan nog in bed ligt. Zoals nu gebeurt is.
    Maar alles checken vind ik ook zeker niet overbodig. Echt mijn nachtmerrie hoor..! Ik ben benieuwd hoe nu verder. :)

    @Vera: Ik denk ook dat er misschien wel besloten is dat de leidster zelf niets mag doen.

    En een stukje terug zei iemand dat ze het vreemd vond met 1 persoon aan het einde van de dag ivm overdrachten. Ook al heb je 2 of 3 personen en er komen meerdere ouders binnen, dan zul je ook niet zeggen: ik ga geen overdracht doen, want ik hou mijn ogen constant op de kinderen. En ook al is het veel, zoveel kinderen op één groep, het is niet te vergelijken met thuis. Want alles is aangepast, veilig en op kinderhoogte. :)

    Wij hebben 4 groepen en op elke groep is er iemand tot 18:00 uur. Zijn de kinderen weg, dan gaan ze naar huis, maar 2 mensen blijven totdat alle kids weg zijn en gaan afsluiten.
     
  9. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Pffffff wat een heftig verhaal zeg! |Jezus!
    Ik zou gek worden als het mij zou overkomen!
    ik vind echt dat je een klacht in moet dienen, gelukkig is er nu niks gebeurd, maar stel je eens voor........
    Mijn kids gaan niet naar een kdv maar de oma's passen bij mij op, dus misschien heb ik makkelijk praten..
    Sterkte en succes met alle moeilijke beslissingen die je moet nemen!
     
  10. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    in de tijd dat ik stage liep op een kdv was dit voorval voor ons onmogelijk.

    als alle kindjes weg waren gingen wij de slaapkamers nog door om alle beslapen bedjes te verschonen, gordijnen open en ramen dicht.

    de werkwijze is daar anders en ja dan moet je vooral als invalkracht met lijsten werken.

    dat het voorgevallen is is erg maar hoop met name voor alle toekomstige kindjes die daar nog komen en ook voor je eigen kind dat ze gaan kijken naar een systeem waardoor het onmogelijk is dat dit nog eens voorvalt.
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    fijn dat het op verschillende plaatsen zo serieus genomen wordt. Ik hoop dat ze met goede maatregelen komen om zoiets in het vervolg te voorkomen.

    Ik ben het wel met jois eens, allemaal blijven tot 18.00 uur is gewoon niet reeel als je geen kindjes meer hebt. Dat zie ik ook niet gebeuren.

    Ik vraag mij ook af of deze leidster hier ooit nog overheen komt. Niet dat het dat voor jullie minder erg maakt hoor. Maar ik probeer mij even in haar schoenen te verplaatsen, ik zou nooit meer gaan werken denk.
     
  12. 2g4e

    2g4e Niet meer actief

    Nee joh dat meen je niet!!! Ik heb niet alle 11 pagina's gelezen dus misschien is het onderwerp al verandert maar TS dat is toch niet normaal?!?! Wat verschrikkelijk! Vind dat echt een grove fout en zou ook zeker niet meer met een gerust hart mijn kind daar brengen, als ik haar uberhaupt daar nog zou brengen!
     
  13. lara01

    lara01 Lid

    9 nov 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is niet acceptabel. ik zou dit heel hoog spelen. het is nu gelukkig goed afgelopen. had ook anders kunnen zijn
     
  14. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Verschrikkelijk. Goed dat jullie met elkaar zijn gaan praten. Ik denk ook dat het goed is om met de desbetreffende leidster om de tafel te gaan zitten.
     
  15. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik vind dat er eigenlijk wel genoeg is gedaan zo. Je hebt verschillende keren gepraat en er wordt wat aan gedaan. De leidster zal zich wel rot genoeg voelen en dat is voldoende. Snap dat je geschrokken bent maar gelukkig is haar verder niets overkomen.
     
  16. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    moet zeggen dat op een kdv waar ik heb gewerkt we ook wel is eenkindje zijn vergeten in bed. hij ging in de middag slapen zoals afgesproken met de ouders en zou om 2 uur gwekt moeten worden omdat hij anders snachts niet slaapt. tegen 5 uur kwamen we er achter dat hij nog sliep. had middageten alles overgeslaan. ze hebben egzwegen tegen zijn ouders en ik ook want tja was stagere.

    toch worden na mijn idee bedjes altijd afgedaan en gecontroleerd op speentjes etc voor de lampen en deuren dicht gaan
     
  17. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik vind het wel weer een beetje tever gaan om als alle kindjes pas weg zijn, de slaapkamers te verschonen. Menn...dan ben ik ruim een half uur langer aan het werk elke dag :) Ik moet zeggen dat wij ook niet eens een rondje door de slaapkamer maken, maar de lijst nu aftekenen als er kindjes opgehaald zijn. En wat ik al eerder zei: ik tel heel de dag 'mijn' kindjes, maar vanaf dat mijn collega naar huis is, tel ik ze elke 10min wel. En zeker als er weer eentje is opgehaald, dan controleer ik ze weer even.
     
  18. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kon je dan zomaar binnen lopen daar? ze sluiten de zaak niet wanneer ze weggaan?worden de lakens niet verschoond elke dag?(bij onze kdv worden de bedden verschoond en lakens etc gaan in wasmachine voordat ze weg gaan.)
     
  19. misa

    misa Niet meer actief

    @Belize: er waren nog wel medewerkers van de bso in hetzelfde gebouw.
     
  20. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    niet normaal!! niet normaal.
    Goed hoe je het verder hebt aangepakt.
     

Deel Deze Pagina