Helemaal mee eens, je weer de achtergrond van andere kindjes niet. Kleine broertjes of zusjes, bijna op vakantie of nog erger een ernstig ziek kindje.....
Overigens hoeft iemand met waterpokken van mij echt niet thuis te blijven, maar zon evenement voor kleine kinderen lijkt me toch wel de meest slecht uit te kiezen plek om heen te gaan met waterpokken.
Je geef aan dat het in een winkel centrum is.. Ik zeg gewoon gaan en idd wat opletten waar je gaat staan. Mensen die gevoelig zijn zwanger of kindjes die zwakker zijn nemen dan wel afstand.. Tja en je kan reacties krijgen maar goed dat weet je. Ik begrijp iedereen zijn reactie maar doe lekker je eigen ding ts..
Het kan alleen gevaarlijk zijn voor zwangere vrouwen die de waterpokken vroeger nog niet hebben gehad. Als ik dus in zo'n geval zwanger zou zijn zou ik geen plekken opzoeken waar veel mensen/kinderen bij elkaar zijn. En toen mijn dochtertje vorig jaar het rs virus had, dus verminderde weerstand, nam ik haar uit mezelf al nergens mee naar toe om het risico dat ze ziek werd te verminderen. Ik vind het juist de omgedraaide wereld dat de verantwoordelijkheid bij de buitenwereld wordt neergelegd. Als je niet wil dat je kind of jezelf ziek wordt op een bepaald tijdstip moet je gewoon even nergens naar toe gaan. En hoe ouder je bent als je de waterpokken krijgt hoe meer last je er van hebt. En voordat ik iedereen over me heen krijg. Begin dit jaar zat ik met drie heel zieke kindjes door de waterpokken dus ik weet precies wat het inhoudt en ik ben heel blij dat ze het gehad hebben en zich later niet druk hoeven te maken in een eventuele zwangerschap.
Ben ik ook met je eens stoffeltje, dat je uit moet kijken en zulke plekken moet mijden als risico geval.. maar vind dit ook wel een beetje asociaal, het moet van beide partijen komen. Zou niet kunnen indenken dat ik bewust naar zon plek zou gaan met mijn kind vol waterpokken, ik zou het niet op mn geweten willen hebben dat mijn kind door mijn toedoen in 1 klap een hele groep kids zou besmetten.
Zou idd niet naar een binnen iets gaan met veel kinderen en waarschijnlijk ook zwangere Lees net winkelcentrum...lastig Kun je beter even wat anders gaan doen
Ik dus in mijn geval, gaan volgende week op vak. Als mijn kinderen de waterpokken niet hebben gehad mag ik niet naar de supermarkt, Kdv of theater omdat er daar eventueel ouders zo eigenwijs zijn hun besmettelijke kind daar mee naartoe te nemen. Nee volgens mij ligt de verantwoordelijkheid hier bij de ouder, die van het zieke kind wel te verstaan. Je mag nl de keuze voor een ander niet maken.
Een zwangere moet dan oppassen....hhmm Het kind heeft een ziekte..dus vind dat die dan moet opletten. Een zwangere heeft geen ziekte!
Als het in een winkelcentrum is waar iedereen gewoon langsloopt en je zelf goed bij anderen uit de buurt kunt blijven zou ik het wel doen. MAar als je echt een tijdje naast mensen moet zitten zou ik het niet doen. Waterpokken, ja, elk kind moet het een keertje doormaken, maar onze dochter was 6 maanden en heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen!! Het was echt afschuwelijk, 2 dagen 41,5 graden koorts en niet kunnen drinken zonder verdovingsspray tegen de pijn in haar mondje. Ze kreeg een infectie in de open wonden die ze had (groter dan 2 euro muntstukken!!!) Dus het kan heel naar uitpakken!! Weet dus goed wat je doet!!
Ik zou niet gaan en er ook niet heel erg blij mee zijn als ik andere mensen tegen kom die hun kinderen naar zoiets laten gaan met waterpokken. Ik vind het zelfs aso! En zou in het bos gaan wandelen of een wandelingetje maken door mijn woonplaats, maar niet naar een binnenspeeltuin/ theater e.d. Wat betreft kdv: een kdv is een heel andere situatie omdat de kinderen elkaar nog hebben gezien voordat kind x de waterpokken kreeg (bijv kind x is op vrijdag gweest en krijgt op maandag ineens waterpokken dan heeft het geen zin om kind x op vrijdag niet te laten komen omdat hij die dag de kinderen toch al besmet heeft).
Ik zou dus wel gewoon gaan, als het een week eerder was geweest was het ook al besmettelijk, enige verschil is dat iedereen nu kan zien dat het misschien besmettelijk is. Vorige week was het voor risicogroepen gevaarlijker. Ik zou me er zelf alleen niet zo lekker bij voelen omdat heel veel mensen anders denken. Veel plezier in ieder geval, wij wilden eerst ook gaan maar Lisa ligt net pas op bed en Eva vermaakt zich prima, morgen al druk genoeg
Mijn zoon is er ook zo ziek van geweest vorig jaar. die zat er enorm onder! net als jou kindje... ze kunnen er heel ziek van zijn. En ja ik had de keuze ook gemaakt om thuis te blijven met je kindje.
Hier heeft onze dochter het ook gekregen op het kdv, daar zijn ineens de blaasjes ontstaan maar ze hebben niet gebeld om te komen halen. Dus hier deden ze ook niet moeilijk. De keer erop dat ze erheen ging waren ze ingedroogd dus verder ook geen probleem meer. Maar zelf zou ik niet naar zoiets gegaan zijn. Hebben natuurlijk toendertijd wel in de buurt gewandeld enzo maar echt niet naar evenementen