Ik zou het echt niet netjes vinden als je wel gaat. Bijna asociaal zelfs, als je zelf maar een leuke dag hebt . Ga lekker wandelen in het park, veel gezonder voo iedereen. OT, wie is koning Koos nou weer? Echt nog nooit van gehoord!
Ja maar, en dus? Ik neem aan dat je als moeder waarschijnlijk een week eerder helemaal niet weet dat je kind de waterpokken gaat krijgen, dus dan doe je zoiets toch niet bewust (denk ik dan)?
Tja, besmettelijk is je kind al voordat je de blaasjes ziet dus daar zou je het niet voor hoeven laten... helaas dat de meeste mensen dat niet weten en dus je asociaal zullen vinden. Ik zou er dus geen problemen mee hebben (de halve zaal kan waterpokken hebben zonder dat ik of de ouders ze kunnen zien) maar het zal je niet in dank worden afgenomen...
Vind dat eerste zo vreemd, omdat het dus vorige week al besmettelijk was moeten deze kids ook maar niet zeuren want 'het was vorige week ook al bemettelijk..' dat is toch niet mijn probleem? Ik zie dat kind toch alleen vandaag?
Ja, je bent dus angstig voor wat je kunt zien en dat is jammer. Want juist DAT kind kun jij uit de weg gaan als je dat zo graag zou willen.. al die andere kinderen die harstikke besmettelijk zijn raak je gewoon aan.. Waar zit nou de kans.. het is dus wat kortzichtig om een kind met zichtbare waterpokken te weren. Wat trouwens niet wegneemt dat ik het wel begrijp en dat ik ook vind dat je als ouder van het zieke kind een verantwoordelijkheid te nemen hebt OOk wanneer het niet zulke reële angsten zijn.
Dit inderdaad. Grote kans dat er 1 kindje is waar je de waterpokken bij ziet en dat er 3 kindjes zijn die de blaasjes nog moeten krijgen maar al wel besmet zijn. Want de kans is groot dat het heerst in de omgeving. Maar zelf zou ik wel sneller thuis blijven met een kindje met waterpokken, maar ik zou me er niet aan storen als ik een kindje met waterpokken bij een evenement zou zien.
ik zou het ook niet erg vinden als je zou gaan, het is lang van te voren al besmettelijk en ben het dus eens met wat cygnet zegt,
Ik ben absoluut niet angstig voor wat ik kan zien. Ik weet precies wat het inhoud, heb een medische achtergrond en weet ook hoe het werkt en ben ook absoluut geen angstige moeder wat betreft ziekten of koorts etc. Ik vind dat wanneer je als ouder WEET dat je kind een besmettelijke ziekte heeft dat je dan niet bewust naar zulke plekken moet gaan. Er lopen geen tientallen kinderen met waterpokken rond op zo'n middag, wanneer jij het risico met jouw kind kunt verminderen omdat je het dus weet als ouder omdat je kind nou eenmaal onder zit dan ga je naar mijn idee zo'n plek niet nog eens opzoeken.
als het een verkoudheid geweest... was het dan wel goed ? want er zijn zovaak vragen geweest hier op zp "mijn baby is verkouden, kan ik haar gewoon mee nemen naar ballorig " en de meeste reacties zijn : ja zolang ze geen koorts heeft en ze zich prima voelt is er niets aan de hand... maar met een verkoudheid kun je ook iemand aansteken, en dan houden mensen ook geen rekening met mense die een verminderd afweersysteem hebben.
nee hoor staat er weer ik vind het dus wel degelijk een vergelijking..... er zijn genoeg mensen (waaronder ik ) die levensbedreigend in het ziekenhuis door een verkoudheid van een ander, als ik zelf verkouden ben... en ik ga naar buiten en krijg de verkoudheid van een ander mee.... kan het zo heftig worden dat ik direct aan het infuus moet. ik zelf vind dit MIJN verantwoording... als IK weet dat IK verkouden ben vind ik dat ik NIET moet gaan naar dat soort evenementen omdat ik weet dat dat slecht kan aflopen, maar die mensen daar intreseerd het geen bal hoor. ik vind dus ook dat als je zelf niet wil dat je kindje ziek word omdat je bijv bijna op vakantie gaat ... dat diegene dan zelf maar beter thuis kan blijven, maar dat is mijn mening
Bij ziektes waarbij het normaal gesproken geen probleem is dat je kindje het krijgt (en daar valt voor mij ook waterpokken onder want een kindje moet het toch een keer doorlopen hoe vervelend ook...) zou ik het geen probleem vinden om te gaan, zolang je kindje zich goed voelt. En in gevallen waarbij het echt niet uitkomt dat een kindje ziek wordt (vakantie, klein broertje/zusje, zwanger, .....) dan zou ik daar zelf rekening mee houden en niet naar zulke evenementen gaan. Met onze dochter heb ik wegens extreme vroeggeboorte in het begin ook dit soort dingen vermeden omdat ik niet kan verwachten van anderen dat ze weten dat het ziek worden van mijn dochter op dat moment extra vervelend kan zijn.
Dan hadden we hier inmiddels al 3 weken aan huis gekluisterd gezeten. Maar we zijn verder niet echt ziek.
Dat is toch ook het algemene advies bij te vroeg geboren kindjes? Een nichtje van mij gaat pas sinds ze 1 jaar is naar een kdv om deze reden (en eigenlijk is dat al teveel van het goede). Ik neem dus aan dat ook andere risicogroepen grote groepen vermijden.
Ik weet wanneer ik et meest risico loop en kan zelf dus aardig inschatten of ik kan gaan of niet ... Maar wanneer ik Weet dat ik risico ga Lopen vermijd ik indd dat soort dingen Daarom vind ik ook best dat ts Kan gaan met haar dochter als er echt risico gelopen word zullen die Mensen wel thuis blijven en dat soort dingen niet opzoeken
Nou een verkoudheid is wel degelijk anders. Met een kind met waterpokken mag je bijv niet vliegen en met snottebellen wel. In mijn geval een groot verschil!