Kind weigerd medicijnen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Damay77, 16 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Zelfs gewone pillen met een hard laagje mag je niet altijd doorbreken/verpulveren. Echt alleen in overleg met apotheek doen. heeft ook weer te maken met de inwerking op o.a slokdarm en maag.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik voel met je mee. Onze, inmiddels 8-jarige dochter, had er tot 2 jaar geleden ook een handje van. Medicatie innemen ging echt met megaveel moeite, ook van alles geprobeerd, inclusief onder dwang etc.

    Ook hier vaak blaasontsteking, maar bijv ook nodig ivm roodvonk of andere ziekten die met AB bestreden worden. 2 jaar geleden had ze in eerste instantie blaasontsteking, twee weken later ineens onverklaarbaar hoge koorts tot 41 aan toe zelfs, die niet naar beneden kwam mbv ibuprofen oid. en inderdaad een AB weigerend kind. De HA stuurde ons uiteindelijk door naar de spoedeisende hulp voor verder onderzoek. De kinderarts stelde mij voor de keuze of ik thuis toch maar weer verder ging met aangepaste medicatie of dat ik haar liet opnemen voor nader onderzoek. Ten einde raad gekozen voor opname mede ivm de koortsen en het medicatie-weigeren. Achteraf een goede beslissing geweest omdat het geen terugkerende blaasontsteking was (waar de HA aan dacht) maar een forse longontsteking.
    Toen de AB en vocht via het infuus gekregen, na drie dagen ZH mochten we weer naar huis... met een 3weken durende zeer zware AB-kuur....
    Sinds die tijd volstaat bij ons "anders moeten we weer met je naar het ZH".

    Blijft een feit dat ze nog altijd heel slecht drinkt en moeilijk medicatie tot zich neemt hoor. Maar wel een stuk verbetert.... geen absolute weigering meer.

    Oh ja.... voordat men hier "los gaat" over spoedeisende hulp en AB bij roodvonk..... wij wonen in Duitsland en daar gelden wat andere regeltjes :D
     
  3. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier zoon van 4 maar die drinkt zo op heeft al heel wat gehad ivm zijn oren

    Als ik jullie zo lees pfff wat een strijd
     
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Hier ook blaasproblemen en ze wordt in juni 6 jaar. we gebruiken dridase 3x daags en nu al 3 weken achter elkaar antibiotic wegens aanhoudende. terugkerende blaasontstekingen. Deze kuur waar we nu mee bezig zijn moet 4x per dag, Ik doe het in een spuitje, Ik leg duidelijk uit waarom het is en dat het echt nodig is. uiteindelijk lukt het dan onder protest. maar ze vind het niet leuk. Verleden jaar ook alle trucjes gedaan. werkte niet. Hier gewoon eerlijk gezegd waarom het nodig is en wat de gevolgen van weigering zijn. ziekenhuis, infuus etc.
     

Deel Deze Pagina