Hallo, Mika is nu 5 maanden en komt nog iedere dag tussen 04:00 en 05:00 nu wil ik met de laatste fles rijstbloem er doorheen gaan doen om te kijken of hij dan wat langer doorslaapt. Hoe werkt dat? Mika krijgt nu 180+6 over 5 flessen. Moet ik dan nog steeds 180+6 geven en daarbij extra de rijstebloem? Of is de rijstebloem ipv 1 schepje? Daarnaast, hoeveel rijstebloem kan ik het beste mee beginnen? Zitten daar ook maatschepjes bij? Of is dat een theelepeltje of zo? Of staat dat allemaal op de verpakking? Beetje veel vragen, maar wil graag goed beginnen.. groetjes!
Hoi, Het staat allemaal op de verpakking idd. Maar rijstebloem wordt extra toegevoegd, dus je houdt gewoon de 6 schepjes aan voeding die je nu gebruikt. Daarbij doe je dan 2-4 eetlepels, al zou ik persoonlijk om te beginnen wat minder doen. Er zit geen schepje bij. Wat ik doe is 2 schepjes rijstbloem met het schepje van zijn gewone voeding en dat wil ik langzaam op gaa bouwen. Een klein minpuntje: Jesper komt met rijstebloem door zijn fles misschien nog wel eerder dan anders..Ook zo rond 5 uur helaas.
haha, nee, dat was ook zeker niet de bedoeling! We moesten het gaan proberen op advies van CB omdat jesper altijd zo vroeg wakker wordt. Hebben het nu 2 keer geprobeerd en 2 keer werd hij ook eerder wakker. Ik hoop dat het bij jullie andersom is!
Tegen 19.00 uur half 8 gaat hij naar bed en dan maken we hem tegen 22.00 uur wakker voor zijn 5e flesje.
ok, ja Mika "kakt" dus al tegen 5 uur in. Dan maken we hem rond 19:00 én 23:00 nog wakker voor de fles. Vind het zo zielig.. hij ligt dan half in coma.. Hopelijk mag hij snel naar 4 flessen.. Maar n principe slaapt hij dus al wel 12 uur.. we kunnen hem ook niet veel langer wakker houden overdag.. dat trekt hij niet.. vandaar dat ik dacht, als ik hem nou langer door kan laten slapen kunnen we wellicht zo het ritme beetje verplaatsen..
hier werkte het perfect. alici akwam tot 2 maanden ongeveer 3x per nacht. van 2 tot 4 maanden 1a 2 x per nacht en met 4 maanden ben ik rijstebloem in haar laatse fles gaan doen en meteen sliep ze door tot 7 uur smorgens en als snel werd het 12 uurtjes per nacht slapen en dat doet ze nu nog
Jelle slaapt door de rijstebloem ook geen minuut langer, hoor! En werd ook juist eerder wakker voor een fles. Het veschild heel erg per kindje en je moet het gewoon even uitproberen. Jelle krijgt inmiddels Bambix door zijn laatste fles, en nu slaapt hij wel door, maar dat kan ook aan de leeftijd liggen...
Ben benieuwd of het gaat werken! Hoe zwaar is Mika nu trouwens? Zou je anders niet zelf proberen of hij op 4 flessen kan en dan de laatste met nutrix? Wij hebben het ook gewoon een keer geprobeerd.. gaat harstikke goed! Wie weet kan Mika het ook!
nou ehm.. hij was vandaag érg onrustig en hongerig. Had om 3 uur al zijn 4e flesje. We hebben hem een halve gegeven en is om 15:45 als een blok in slaap gevallen. We hebben hem net wakker gemaakt en net een fles gegeven met anderhalve schep rijstebloem erin. We gaan de gok eens wagen oe lang hij het volhoudt vannacht.. ben benieuwd.. duimen jullie mee? Vorige maand woog Mika 5200 gr, dus denk dat ie nu tegen de 6 kilo aanzit. Heeft Fenna ook al 4 flessen?