Mijn kind heeft wormen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mooiezomer, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Om maar met de deur in huis te vallen...
    Mijn kind heeft wormpjes in haar ontlasting. Ik heb ze nog niet eerder gezien maar ze had al wel eerder jeuk zegt ze nu. Denk dus dat ze ze al een paar dagen heeft. Vandaag kan ik geen tabletjes halen want er is hier geen drogist open. Of kan je ook wormentabletjes bij de supermarkt halen?

En is het slecht als ik wacht tot morgen? Wordt het dan erger?

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wormpjes gaan vanzelf weer weg als het kind zichzelf niet opnieuw besmet. Dus bijv door te krabben daar en vingers weer in de mond. Is er geen dienstapotheek open bij jullie waar je eventueel wormenkuur kan halen?

Als tip geef ik je mee om voor het slapen gaan haar anus en tussen de billen dik in te smeren met vaseline. Wormpjes komen 's nachts naar buiten om eitjes te leggen en dat jeukt. Door er vaseline op te smeren is het lastiger voor de wormpjes om naar buiten te komen en het helpt tegen de jeuk.

Mooiezomer vindt dit leuk.
  3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Volgens mij hebben supermarkten dit niet. Of wie weet hele grote ketens. Is er niet een grotere supermarkt met bijv. Etos er bij in jouw buurt?
    Een dag wachten kan ook. Waarschijnlijk is t al even bezig, die ene dag kan dan nog wel. In theorie zou t ook zo weg kunnen gaan maar door herbesmetting blijft t aanwezig. Door t krabben en dan aan de mond zitten voor t handen wassen jou je t in stand.
    Mocht je pas morgen kunnen zou ik er nu voor kiezen om ondergoed regelmatig te wisselen en de handen en nagels regelmatig te wassen. Met name onder de nagels met een borsteltje.
    Het doosje pilletjes heeft er meestal 6, je hebt er twee nodig. Advies is alle medebewoners. Nou heb ik dat zelf nooit gedaan maar snap t advies wel hoor.
    Ik had op een gegeven moment zo'n doosje in de ehbo doos zitten op voorraad :D. Sommige kinderen zijn vaker de pineut. Zeker degene die veel in de zandbak spelen of anders buiten.

4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Maar als ik geen tabletjes geef kan het dan over gaan door 2 of 3 x per dag schoon ondergoed aan te doen en veel de handjes te wassen? Dus niet alleen voor het eten en na de wc.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De kans op herbesmetting is heel groot, want het jeukt vooral ‘s nachts en als een kindje dan bv ongemerkt krabt en vervolgens gaat duimzuigen ofzo... dan zijn die eitjes dus zo weer binnen. Goed alles schoon houden (klinken, wc-bril, speelgoed etc, en regelmatig handen goed wassen) om besmetting van anderen te voorkomen, maar je kind zelf zou ik zeker een tabletje mebendazol geven - dat gaat om 2 tabletjes in totaal met 2 weken ertussen. Gewoon morgen even naar de drogist :)

6. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Geen weekend apotheek in de buurt? Etos Kruidvat etc verkopen ze ook

7. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Oh gezellig :)

toen mijn dochter ze had hebben we als gezin allemaal tabletjes genomen en idd meerdere keren wc schoonmaken, nagels kort houden en goed handen wassen

8. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet. Alleen een supermarkt maar daar ben ik net geweest en die verkopen het niet. De apotheek zit in het ziekenhuis. Maar verkopen zij ook losse medicijnen of alleen als je een recept hebt van de huisarts?
    Ach, we zingen vandaag nog wel even uit. Morgen ga ik gewoon van die tabletjes halen. En ik lees dat je het hele gezin moet behandelen. Zouden jullie dit ook doen? Ik heb de ontlasting van de andere kinderen bekeken en daar zie ik niks bijzonders in.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Let er wel op dat je het niet aan kinderen onder de 2 jaar geeft.

Mooiezomer vindt dit leuk.
  10. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    De apotheek verkoopt dit ook los. Weet t helaas uit ervaring. Hier altijd op voorraad

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Mijn dochter heeft sinds donderdagavond ook last. Dus vrijdagochtend gelijk naar de apotheek gegaan voor mebendazol tabletjes. We hebben helaas 2 vreselijke nachten achter de rug. De jeuk was verschrikkelijk ondanks vaseline/sudocreme. En pas sinds vanmiddag heeft ze geen jeuk meer. Vorig jaar had ze het ook (niet zo erg als nu) en toen hebben we haar ook gelijk zo’n tabletje gegeven. Wij hadden ze eerst niet zelf ingenomen, totdat ik ‘s nacht bij mezelf iets voelde kriebelen en op de wc wormpjes ontdekte. Nu hebben wij zelf ook vrijdag preventief de tabletjes gelijk met dochter ingenomen. Sterkte! Hopelijk valt het mee!

12. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Vannacht is het goed gegaan. Ze heeft geen jeuk gehad. Ik ga straks tabletjes halen en hoop dat het snel over is.

13. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @Suuzan Sterkte voor jouw dochter. Sneu dat ze zoveel last had van jeuk.

Suuzan vindt dit leuk.
  14. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Bedankt! het is die middag gestopt en gelukkig niet meer teruggekomen:thumup:

15. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Gisteravond heeft ze het eerste tabletje ingenomen. Gelijk was de jeuk weg, zegt ze Hahaha!
    Vannacht geen last gehad. Nu moet ze over 14 dagen weer een tabletje nemen.

Deel Deze Pagina