kind weigert pcm (corona)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rizzoli, 14 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Dochter van 5,5 heeft 40,5 graad koorts en weigert alle vormen van pcm. Zetpillen flipt ze helemaal om. Huilen, krijsen. Ze is zo bang dat het pijn doet.
    Sinaspril oraal spuugt ze uit, die vindt ze vies.

Nu heeft ze dus sinds vanmorgen corona (ik heb het al langer) en wil alleen maar slapen. Ze drinkt amper, weigert dus pcm en heeft hoge koorts.
    Assistente van de huisarts zegt; koorts moet omlaag en ze moet drinken.
    ze heeft sinds vanmorgen een half ikea bekertje gedronken en niet geplast.

Heeft iemand tips?

2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Waterijs aanbieden voor het vocht. Eventueel met ijsje op linkerzijde leggen en dan toch die zetpil er in?
    Koorts is op zich niet erg, hoe warmer je lijf is hoe beter het de infectie aanpakt. Tenzij ze er beroerd onder is natuurlijk.
    Paracetamol helpt sowieso tegen het algehele ziek zijn. Je zou het kunnen uitleggen, waarom het beter is?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat vervelend. Maar in dit geval zou ik toch de zetpil proberen erin te krijgen. Hier haat dochter ook zetpillen. Nu neemt ze gelukkig sinds kort de PCM van Roter (smelt tabletten) maar daarvoor ook niks oraal. En in geval van nood moet je soms helaas wel ingrijpen. Je kunt de zetpil even wat nat maken bij het puntje of wat vaseline erop, dan glijdt hij makkelijker naar binnen. Lukt het je eventueel haar af te leiden met bijv een filmpje? Of daarna wat lekkers geven?

Ik hoop dat je dochter snel opknapt. Hier was de hele hoge koorts bij corona na 1 dag weg bij mijn jongste van 4. Ik hoop dat dit bij jullie ook gebeurd.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja. Ze heeft geen keus lijkt me… dus gewoon die zetpil erin proppen…

waterijsjes geven, een soepje, bouillionnetje oid.
    En gewoon zeggen dat ze MOET drinken…

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier was appelmoes/knijp fruit het tovermiddel als ik er niets anders meer in kreeg.

Zit ook veel vocht in.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O wat een uitdaging is dat de pcm… hier kreeg ik er de kauw variant met bananen smaak wel naar binnen. Of door wat vla/ yogurt heen. Of de vloeibare door wat limonade. qua drinken is alles geoorloofd. Ijsjes, thee, appelsap, limonade, water, fruit, smoothies, knijp fruit. En als dat niet gewoon ging dan chips, zoute stokjes, kaakjes… kregen ze wel dorst van haha.
    Als de pcm binnen is gaat drinken ook weer beter. kun je haar ook uitleggen dat ze de medicijnen moet nemen en het effect daarvan, en uitleggen dat ze moet drinken en als se dat niet doet wat de consequentie kan zijn?

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.836
    18.570
    113
    Vrouw
    Je kunt moeilijk tegen haar zin in een zetpil geven..
    Waterijs aanbieden indd of knijpfruit... en misschien kun je de sinaspril daarmee mengen?

Sado en hummeltje5 vinden dit leuk.
  8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.580
    113
    Vrouw
    Een gewone paracetamol tussen twee theelepels fijn maken en dan ergens in verstoppen. Appelmoes of iets met een sterke smaak zodat het de PCM verhult.
    In ranja werkt niet want het zakt naar de bodem. Maar je schrijft ook dat ze amper drinkt dus dat zou sowieso niet werken.

Sterkte en beterschap!

9. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    En de kauwtabletten? Die krijgen ik beste in. Zetpillen is ook gewoon niet fijn heb je zelf heel lang gemoeten vind nog steeds vreselijk:roflmao:

en vocht is alles oké lijkt mij. Knijpfruit waterijs yoghurt met roosvicee. Als ze echt uitgedroogd begint te worden. Onze assistente raden toen aa drink aan

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.885
    6.415
    113
    Tabletje pletten en door beetje sap doen? Of door bv appelmoes? Ik heb ook wel eens iets in zo’n zakje knuipfruit gestopt, dochter had niks door…

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik vind een zetpil erin forceren echt geen optie hier. Gelukkig eet dochter de Roter banensmaak pcm wel. Ik zou proberen erin te krijgen wat je erin kan krijgen. Verdunde appelsap, waterijsjes, danoontjes, appelmoes, wat dan ook. En ze is 5,5, ik zou echt in gesprek gaan waarom het belangrijk is en het risico anders bestaat dat ze naar het ziekenhuis moet voor een infuus. Want dat is wel de consequentie als er niks in komt. Zulke dingen kon ik met dochter op die leeftijd al wel goed bespreken. Als ze tegen 16 uur nog niet geplast heeft, zou ik zeker de huisarts bellen.

Sado vindt dit leuk.
  12. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Hier eentje die enkel en alleen de vloeibare paracetamol van Daro nam vroeger...en ergens geef ik hem gelijk, want dat is een van de weinigen die niet zo'n bittere paracetamol-smaak heeft.
    Want hoe hard Roter en sinaspril ook roepen dat er een fruitsmaak aan zit.. uiteindelijk smaakt het naar bittere paracetamol...

Die van Daro mixen wij hier eventueel door de limo, maar dan moeten ze wel dat bekertje in een keer opdrinken..en als ze al slecht drinkt, is dat denk ik geen optie.

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Onze zoon krijgt gewoon een halve paracetamol van de volwassene, slikt hij gewoon door. Omkopen met snoep daarna?

En uitleggen dat als ze niet drinkt, je wel een zetpil moet geven? Keuze bij haar dus.leggen

hummeltje5, Biny en Athina vinden dit leuk.
  14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Ik stampte een gewone halve paracetamol fijn en dan met een paar happen vla of appelmoes.
    .beetje vla, poedererop, met een beetje vla en hapoen maar.

Al kinderzooi smaakt in eerste instantie ok maar de nasmaak:eek:.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die daro vonden ze hier eigenlijk té lekker.... Werkte hier dus ook als een tierelier. En ik zou als ze zo slecht drinkt misschien al beginnen met ors - of AA wat iemand al noemde. Hier knapte ze vaak ook al wat op van de ORS...

16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik schrik ervan hoeveel leden er hier zeggen, gewoon zetpil erin, vind dat echt een no go.

Sinasspril fijn maken misschien zoals hier boven genoemd? Of een vloeibare pijnstiller?

suus1983, Sado en Spectre vinden dit leuk.
  17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dochter van een vriendin, zelfde leeftijd, wil alleen nurofen.

Aquarius erin als ors.

Wat zouts geven zodat ze een dorstprikkel krijgt.
    Alles wat vloeibaar is prima. Sap, smoothie, diksap, limo, yoghurt, melk, appelmoes, knijpfruit, waterijsjes.
    En anders elke paar minuten een paar slokjes.

Bij mijn dochter van bijna 4 zeg ik veel drinken dan zwemmen de beestjes uit het lijf. Ik zeg ook eten hoeft niet.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja als je niks erin krijgt… ook geen drinken zal je iets moeten toch dat je kind zich beter voelt….

En het kindje is 5,5, lijkt me als je die gewoon en goed streng toespreekt dat ze niet zo heel veel te willen hebben… maar dat is mijn mening

Axia, Edr89 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dan nog ga je geen zetpil erin “proppen” zoals jij het aangaf.

Anouk2005, suus1983, Lies1611 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien had ik t beter moeten uitleggen.. ik ga ze niet met 10 man vasthouden…
    Maar uiteindelijk zullen ze toch geen keus hebben en zullen ze het even moeten ondergaan, het is letterlijk 2 seconden, daar ga je niet dood aan

Edr89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina