Waarom moet er een pijnstiller in? Waarschijnlijk zit ze aan haar piek qua koorts. Zou haar vooral rustig houden zonder paniek van zo'n ding en ijsjes eten.
Ik zou haar het uitleggen dat als de koorts niet naar beneden gaat ze naar de dokter moet, dus dat het belangrijk is dat ze de pcm opeet (zetpil ben ik niet meer van deze leeftijd) en dan iets lekkers erachteraan geven, het waterijsje wat ze het lekkerst vind bijvoorbeeld, maar anders iets van roomijs/snoep/koek. Oh en verder dus lekker aan het waterijs/knijpfruit/drinkyoghurt Succes en beterschap!
Ik ben het hier wel een beetje mee eens. Ik geef zelden pcm bij koorts. Maar drinken zal er in wat voor vorm dan ook in moeten.
Even een update: ze heeft nu 2 ikea bekertjes water gedronken en geplast. De assistente had nog als tip bananenkauwtabletten van roter. Oma die gehaald. Een gegeven, die wou ze al weer uitspugen, water gegeven om door te slikken en dat heeft ze gedaan. Nu is ze net uit bed en waar ik vanmorgen nog bang was, zie ik nu een heel ander kind. Temp is gedaald naar 38 en ze vraagt om eten. Die truc met bananen tabletten is nu wel voorbij natuurlijk, daar trapt ze nu niet meer in.
Hier werkt nurofen het beste. Zijn ook lastig met pillen slikken. Nurofen vinden ze lekker. Is wel ibuprofen, dus wel beter als ze er bij eten. Werkt goed als ze echt ziek zijn. Beterschap!
Hier wilde de jongste ook echt geen pcm slikken, maar toen ze laatst een dubbele oorontsteking had wilde ze maar al te graag van alles proberen om de pijn te minderen. Toen heeft ze ontdekt dat de Sinaspril met pepermuntsmaak best te doen was als het haar helpt. Pcm alleen werkte niet genoeg, dus toen ook Nurofen gegeven en die vond ze zelfs lekker. Zou niet aanraden om dat altijd te geven, maar mss het proberen waard als het in de toekomst nog eens nodig is.
Andere vorm van PCM proberen? Hier hebben we de variant van de Etos die goed erin gaat (is met pepermuntsmaak). "Dat zijn net snoepjes" zeggen niet alleen onze kinderen erover... Ook die bananentabletten van Roter zou je nog kunnen proberen of de kauwtabletten van Sinaspril (dus niet de vloeibare). Succes ermee en hopelijk knapt je kindje snel op.
Oh en in periodes dat er veel te weinig vocht in gaat (met name bij de jongste vaker het geval) rasp ik een flinke appel (daar komt al lekker veel vocht vanaf), giet daar flink wat water bij (nog meer vocht) en bindt het vervolgens weer in met Brinta. Evt. voor de lekker nog wat kaneel erover en wat je ook nog zou kunnen doen voor extra vezels is een beschuit verkruimelen en erdoorheen doen.
Hier 2 kinderen die panisch waren voor pcm. Vooral de oudste haar er veel last van. Van alles geprobeerd, verschillende soorten maar niks heeft geholpen. Vorig jaar hebben we een kwart pcm geprobeerd om door te slikken, dit lukte. Nu slikt ze ze per 1/2 door. De jongste sinds kort 1/4 met vanille vla. Is alsnog drama maar ze kan dan ook heel goed toneel spelen
als ze niet drinkt door de pijn - kan ik me voorstellen dat je wil dat er paracetamol in gaat, niet als koortsdemper, maar als pijnstiller. Zodat ze weer in die opwaartse spiraal komt. Gelukkig is het uiteindelijk gelukt.. hopelijk gaat het nu helemaal langzaam de betere kant op! Sterkte verder ts!
sinaspril is ook mega goor. Die panadol vloeibare paracetamol is helemaal gruwelijk. Probeer de roter smelt/kauwtabletten banaan eens die worden hier moeiteloos weggekauwd (is ook prima). Goedkoop zijn ze niet maar hier bevalt t super. Wel of geen water erbij is dan ook geen issue. Als ze zich rot voelt vraagt ze er zelf om, maar kom nou niet met zetpillen of die andere bende aan... Ander alternatief is neurofen maar is wel heftig spul om koorts mee te remmen en dr behagelijker te krijgen, ookal zou je m lager doen. Helemaal als er amper gegeten of gedronken wordt zou ik dat niet doen, is niet zo onschuldig als t doet voorkomen want het is en blijft ibuprofen met de bijbehorende bijwerkingen. Als drinken slecht lukt en water ook geen succes is, gooi er een paar diepvries aardbeien in of (blauwe bessen/frambozen). Koelt t water, ziet er grappig uit. Maak er desnoods een spelletje van en doe met dr mee of ze met dr rietje een aardbei kan vangen (heeft ze toch mooi elke keer een slok water binnen). niet alle kinderen kunnen er tegen maar appelsap kan ook als een soort ORS werken, tenzij je weet dat ze vol aan de diarree gaat dan is t wat onhandig. Hier heb ik voor nood zelfs AA voor dr in huis. Dan maar fikse dosis suiker als er maar vocht in komt boeit mij dat niet meer (en t vult de eletrolyten weer aan). Werkt dat ook niet, dan maar uitleggen dat als ze niet gaat drinken dat t dan een infuus moet gaan worden. Zetpil zelf inbrengen zal m denk ik ook niet worden.
Dan moet je een donkere rietjesbeker pakken. De groene avent doet t prima, de blauwe van de hema ook maar die neigt meer tot lekken. Ideaal want die avent mag mee op de bank van mama...Als je je een beetje naar voelt is dat wel fijner dan op je stoeltje aan tafel. * we kunnen er inmiddels een redelijk verhaal aan vastknopen, na nr 2 kan ik zo de sales in * Toen prakten we de roter nog fijn, tegenwoordig kauwt ze ze zo weg alsof t een snoepje is, al weer ze wel wat t is en waarom ze t krijgt. Er was eens het menselijk lichaam zou je eens moeten spieken, volgens mij komt hoge koorts en drinken daar ook in voor. Dochter van mij is iets jonger maar kan t goed volgen en vindt t ook leuk om te kijken. Edit: staat op youtube
Nurofen voor die kleintjes werkt hier tot nu toe een stuk beter dan pcm. Veel makkelijker toe te dienen ook: het is gewoon oraal. Wij gebruiken het alleen bij echt hoge koorts om haar wat meer comfortabel te krijgen.
Bij M lukt het vaak wel om haar uit te leggen waarom ze een paracetamol moet. Ze heeft nu veel pijn en voelt zich niet lekker. Een paracetamol is even vies maar een tijdje daarna voel je jezelf wel weer beter. En als dat niet werkt geef ik haar zelf de regie. Ik zeg haar dat ze echt een paracetamol moet, maar dat zij mag kiezen hoe ik haar om kan kopen (en dan geef ik haar 2 opties).
Zoals hierboven al is gezegd. Die sinaspril krijg ik er hier ook niet in. Maar neurofen nemen ze wel dus dat zal lekkerder smaken
De smaak van de volwassen paracetamol kun je niet verbloemen met appelmoes. Ik krijg die dingen ook nooit weg en wilde het proberen met appelmoes. Nou gadverdamme, wat vies. Hier weigeren ze ook alle vormen van paracetamol. Als ze echt klagen over buikpijn of hoofdpijn, dan geef ik ze een kauwtablet van de kruidvat en zet ik een beker drinken erbij zodat ze meteen daarna de pepermuntsmaak weg kunnen drinken. Dat heeft geholpen. Bij koorts geef ik geen paracetamol. En dan te bedenken dat wij cliënten hebben die de paracetamol gewoon kapot kauwen. Ik word al bijna misselijk als ik dat zie Zelf slik ik de liquid caps van de kruidvat, die krijg ik wel weg.