Ach dat is ook naar! misschien kan hij wat extra instructie krijgen van juf? Dat zij hem hierin begeleidt?
Ook vandaag weer gedoe. Zijn juf belde weer. Na een goed weekend waar hij heel lief was, luisterde en zonder gedoe, ging hij ook happy en vrolijk naar school. Op school is hij volgens zijn juf een heerlijk kind die leuk en lief meedoet. Tot het moment dat er dus effectief werkjes gedaan moeten worden. Dan veranderd hij en weigert alles. Het binnenhouden in de pauze maakte ook geen indruk meer vandaag. Nu houd ze hem langer op school nadat ik vanmorgen al zei dat ik hem niet zou komen ophalen als hij z'n werk niet deed. Ook heb ik geopperd eens te kijken of testen of hij zijn werk wel echt kan, of het niet te moeilijk of makkelijk is. Verder dan dat kom ik niet want buiten het weigeren van zijn werk hebben we geen greintje last met hem.
Bah wat naar!! Dan lijkt het toch niet helemaal aan zij oren te liggen. Als hij toch niet onder de indruk is van in de pauze werken zou ik dat ook niet meer willen. Ze mmoeten toch echt benen strekken energie kwijt en hoofd leegmaken. Als juf in gesprek gaat wat komt er dan ook uit. Kan hij uitleggen waarom hij niet aan het werk wil. Toch te moeilijk of te eenvoudig? Na schooltijd afmaken zou ik ook niet blij mee zijn. Je zou bijna denken neem maar mee naar huis maar dat gaat ook niet werken want dan krijg je naast frustratie op school ook thuis. Wat een gedoe. Dan maakt hij de cito toetsen (of ander soort) vast nu ook niet. Als je uitlegt waarom ze bepaalde dingen moeten maken en waar het voor nodig is zou dat misschien helpen ? Die van ons vond het zo'n onzin om elke keer het zelfde te doen in gr 3. Toen uit kunnen leggen waarom het zo is en dat hielp hem. Hij wil altijd een reden weten waarom iets is. Toen juf eenmaal in de buurt van zijn niveau kwam ging hij pas werken.