Onze dochter gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf. Nu willen wij graag een tweede kindje. Scheelt het echt zoveel in het bedrag dat je terug krijgt? Nu betalen we 336 euro aan het kinderdagverblijf. en krijgen van de belasting 162 euro terug. Ik bedoel dan dus als het tweede kindje naar het kdv gaat en ook 1 dag.
Je krijgt voor het tweede kind juist veel meer terug van de belastingdienst. Voor het tweede kind betaal je netto veel minder dan het eerste kind. Maak anders even een proefberekening op de site van de belastingdienst, zodat je weet hoe het voor jullie situatie zit.
Hier zijn de bruto kosten van een tweede kind lager dan de eerste. Wat je daarvan terug krijgt weet ik niet. Eerst dus even het bedrag opvragen bij de opvang en dan alle kosten samen invullen op de site zodat ze het goed kunnen berekenen.
Voorbeeldje..... Bij ons eerste kind betaalden we voor twee dagen zelf 210 euro per maand. Nu met de tweede erbij ook voor twee dagen in totaal 255 euro per maand....
Is goedkoper. Voor 1 kind, 2 dagen betaalde ik eerst iets van 165 euro zelf (weet het niet helemaal exact). Nu 2 kinderen en ik betaal nu 220 euro. Was dacht ik iets van 60 euro meer dan 1 kind. Maar je kan dit makkelijk uitrekenen op toeslagen.nl