Tweede kind kinderdagverblijf veel duurder?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Lovetobeamom, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovetobeamom

5 jun 2014
    57
    0
    0
    Werk als assistente
    Noord-Holland
    Onze dochter gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf. Nu willen wij graag een tweede kindje. Scheelt het echt zoveel in het bedrag dat je terug krijgt? Nu betalen we 336 euro aan het kinderdagverblijf. en krijgen van de belasting 162 euro terug. Ik bedoel dan dus als het tweede kindje naar het kdv gaat en ook 1 dag.

2. Astre

Astre Niet meer actief

Je krijgt voor het tweede kind juist veel meer terug van de belastingdienst. Voor het tweede kind betaal je netto veel minder dan het eerste kind.

Maak anders even een proefberekening op de site van de belastingdienst, zodat je weet hoe het voor jullie situatie zit.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier zijn de bruto kosten van een tweede kind lager dan de eerste. Wat je daarvan terug krijgt weet ik niet.

Eerst dus even het bedrag opvragen bij de opvang en dan alle kosten samen invullen op de site zodat ze het goed kunnen berekenen.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Voorbeeldje..... Bij ons eerste kind betaalden we voor twee dagen zelf 210 euro per maand. Nu met de tweede erbij ook voor twee dagen in totaal 255 euro per maand.... :)

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Is goedkoper. Voor 1 kind, 2 dagen betaalde ik eerst iets van 165 euro zelf (weet het niet helemaal exact). Nu 2 kinderen en ik betaal nu 220 euro. Was dacht ik iets van 60 euro meer dan 1 kind.
    Maar je kan dit makkelijk uitrekenen op toeslagen.nl

6. Lovetobeamom

5 jun 2014
    57
    0
    0
    Werk als assistente
    Noord-Holland
    Ik heb het gevonden, Bedankt!

Deel Deze Pagina