'Kind werkende moeder is ongezonder'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Je hebt gelijk;) maar dan nog......

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat ALLE ouders zich dat moeten afvragen. Er zijn ook thuisblijfmoeders die graag een snelle hap klaarmaken. 1x per week friet, 1x per week macaroni, 1x per week pizza, oja en dan af en toe toch nog even zelf koken....

Mijn man en ik werken beide fulltime, maar wij koken doordeweeks bijna altijd gewoon en gezond. Verse groente, meestal rijst, maar soms ook aardappelen, en kip of rundvlees. We halen bijna nooit friet en hoogstens 1x per week pasta of pizza (en dan geen diepvries). Dat gaan we echt niet veranderen als er een kleine is! Dus leg me nog eens uit hoe wij bij onszelf te rade moeten gaan?

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, en dát is hetgeen waar ik over struikel. Er zijn genoeg mensen bij wie het werkt en die dus negatief gaan kijken naar werkende moeders. Alsof nog niet genoeg mensen dat doen.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je hebt inderdaad gelijk :)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dat heb je toch zojuist gedaan? ;) Jij geeft je kind straks waarschijnlijk goed te eten, nou prima toch?

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Misschien een overbodige reactie, maar:

Ik vind dat je als ouders zowiezo de verantwoordelijkheid hebt om je kinderen (en jezelf dus ook) een gezonde levenstijl aan te leren. Of je nou werkt of niet. Dit gaat niet alleen om voeding maar om het geheel. Dus ook het emotionele welbevinden.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ robertsaskia: daar ben ik het natuurlijk volledig mee eens ;)

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

reactie op de vraag van TS
    Ik vind het onzin!

groetjes een werkende moeder

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar we werken dan wel allebei... Snap je dat ik het dus niet eens ben met de strekking van het artikel?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Met welke strekking? Het is maar net of je het juist weet te interpreteren. Al heb je wel gelijk dat de meerderheid van de mens hier niet toe in staat is en dat verkeerde conclusies snel worden gemaakt. Maar dan zou je eigenlijk in ieder artikel een kleine statistiekles moeten geven. Alhoewel iedereen op de middelbare school wiskunde heeft gehad waar dit ook aan bod is gekomen, soms vraag ik me af waar deze kennis is gebleven...

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bij mij is die kennis met de bevalling eruit gekomen LOL!!!

Maar inderdaad je maakt te snel je eigen conclusies (op basis van je eigen levenstijl vaak) ik zou zo'n onderzoek wel eens in Nederland willen houden dan heb je er tenminste wat aan..

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Volgens mij zijn Engelsen sowieso hartstikke ongezond..

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou het begint in elk geval al bij het ontbijt, jemig als ik dat zou moeten binnenwerken elke ochtend weeg ik zo 200 kilo :D

14. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    En niet te vergeten, in Engeland wordt er 's middags warm gegeten op de scholen. Als je die docu's ziet, wat er gegeten wordt.....brrrr. Dat zou ik zelf niet eens willen eten, wat een derrie.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier in Frankrjk eten we ook twee keer per dag warm. S'middags een flinke maaltijd en s'avonds een lichte maaltijd. En de Fransen zijn echt niet dikker als de gemiddelde Nederlander, Engelsman etc. Het is maar net wat je kookt en klaar maakt.
    S'middags is het vaak echt uitgebreidt: voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Dit kan van alles zijn, pasta, vleespotjes, etc. S'avonds vaak een lichte pasta salade, pizza of soep met brood bijv.

Tuurlijk als je twee keer per dag flink vet en ongezond gaat eten kon je best aan maar je kan rustig twee keer warm eten en toch gezond eten.

(al kan ik die chocolade broodjes maar moeilijk weerstaan)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed, vertel mij dan eens wat volgens jou de juiste interpretatie is?

Ik heb wel statistieken gehad, maar ik ken mensen die MAVO gedaan hebben en die kregen dat niet. En al helemaal niet als je wiskunde had laten vallen.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

we dwalen af geloof ik.... ;)

18. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hallo, hallo....niet alle Engelsen eten zo'n ontbijt hoor, ik heb er zelf 15 jaar gewoond waarvan 4 jaar op kostschool en ja we aten lekker 2 x per dag warm maar tussen de middag kon je ook gewoon voor de saladbar gaan dus...maar we waren ook fulltime met sporten en andere activiteiten bezig die werden georganiseerd..dus niet een kopje thee met een koekje smiddags bij mama...maar dagelijks 2 uur sporten buiten.

Het probleem in Engeland is wel het gebrek aan broodjeszaken zoals wij dat gewend zijn, althans, in mijn tijd als ik in oxford street liep in London dan zag je ook niet vaak een deli france of zo...maar wel de Mac en de BurgerKing. Volgens mij is dat nu wel anders.

En heel eerlijk, ik zie ook enorm veel dikke mensen in Nederland, mijn man heeft ook overgewicht (maar blijft natuurlijk superlekker!) en bij hem komt het toch door gewoonte. Als we bij zijn ouders eten zie je gewoon hoe groot hun porties zijn en bij hun is het normaal. Bij ons thuis werd er veel minder opgeschept dus onze familie is slank. Het ligt dus toch echt aan een stukje opvoeding en wat je van huis uit mee krijgt.

Maar goed, daar gaat het hier niet om. Als je zelf weet wat gezond is dan maakt het niet uit of je werkt of niet lijkt me.

Charlie

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Toen ik alleenstaand mams was en mijn kinderen sleutelkinderen waren.. waren ze ook zwaarder dan nu ik thuis ben.. nee, ze snoepten niet.. en aten gezond.. maar..

als mama tussen de middag niet thuis was .. at jongste gerust een boterham of 7/8... toen ik het weer kon controleren ging hij terug naar 2
    dus ze werden hier zwaarder niet door het ongezonde.. maar door de hoeveelheden..

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Charlie: heel leuk zo'n saladebar. Maar als de kids thuis nooit salade eten en wel veel ongezonde dingen waarom zouden ze dan kiezen voor salade? Papa en mama moeten wel het goede voorbeeld geven en een voorbeeld zijn voor hun kinderen. En zelfs dan is het nog moeilijk voor een kind om steeds maar gezond te kiezen, zeker als bijv vriendjes voor de patat en worst kiezen.

Deel Deze Pagina