kind wil geen avondeten

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door napje, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. napje

napje Actief lid

14 jan 2008
    194
    0
    0
    Ik hoop zooooooo erg dat iemand mij kan helpen,
    Als ik al die andere berichten lees waarin staat dat een kind van 10 maanden gewoon goed ontbijt, luncht, fruit eet, yoghurt eet en een gulzige avondeters is en die vervolgens lekker doorslaapt tot de volgende dag 7 uur, dan kan ik wel janken (en geloof me, op ditmoment ben ik gewoon aan het huilen uit onmacht), ik weet namelijk niet hoe ik mijn kind van 10 maanden genoeg kan laten eten, hij eet 's avonds niet goed waardoor hij standaard in de nacht om 4 uur wakker wordt om een fles melk te drinken, en vervolgens weer om 7 uur wakker te worden. Kortom, ik ben kapot (hij heeft sinds de 10 maanden dat hij geboren is misschien maar 1 keer een hele nacht doorgeslapen) en wanhopig met het gevoel dat ik zo'n slechte moeder ben!

Vroeger had hij echt een enorme eetlust, zijn mondje ging maar open en hij wilde alleen maar meer, maar nu? ik weet echt niet wat er aan de hand is! Kan het misschien aan zijn tandjes liggen?

Hij is ook afgevallen, weegt maar 9 kilo terwijl hij 74,5 cm lang is.

Zo ziet zijn schema eruit (lees: hoeveel hij eet op een dag)

4 uur fles 200 ml melk
    7 uur een halve fles melk en een half broodje
    10 uur wat hapjes fruit (geen 200 ml of 2 stuks fruit), sap
    12 uur een half broodje, met geluk 3/4, en wat melk
    15.30 uur wat hapjes yoghurt + sap
    18.00 uur warm eten, een paar hapjes, misschien 4 of 5 babylepeltjes + wat water om het door te spoelen
    19.00 uur naar bed
    Tussendoor meer sap of water als hij dorst heeft

21.00 uur wakker vanwege de dorst, daarna weer slapen
    04.00 uur krijsend wakker van de honger, wil alleen warme melk, een hele fles

Uit wanhoop heb ik echt van alles geprobeerd, zelfs net zolang aandringen met eten totdat hij zijn mondje wel opendoet met tranen en het er dan induwen!

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want wat ik wel weet is dat dit echt niet langer door kan gaan!

In ieder geval bedankt voor de moeite

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat een vervelende situatie. Je geeft aan dat je kindje melk drinkt, het is belangrijk dat dit opvolgmelk is omdat daar alle vitamines en mineralen inzitten die je kindje per dag nodig heeft(in 500 ml).
    Je kunt proberen om je kindje om 21.00 uur een fles warme opvolgmelk te geven als hij dan wakker wordt van de dorst, eventueel met wat pap, zodat hij de nacht makkelijker doorkomt. Wanneer je kindje voldoende opvolgmelk drinkt, valt de druk van de avondmaaltijd af. Je kunt je kindje rustig de tijd geven. Misschien vindt hij het leuk om hele stukjes zachte groente op zijn bordje te krijgen?
    Succes ermee.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina