Kind wil niet tandenpoetsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Milena92, 4 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.174
    1.088
    113
    3 kinderen.
    Alle 3 in de houdgreep, heeft echt een tijd geduurd voordat ze wilden meewerken...
    Idem voor douchen, haren wassen, nagels knippen, poepluiers verschonen etc :rolleyes:. Ik weet niet beter dan dat dit soort dingen een worsteling zijn tot minstens een jaar of 3.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.932
    7.873
    113
    Amsterdam
    Hier ook gewoon in de houdgreep, dit zijn nou helaas gewoon de dingen die echt moeten. Je wil gewoon niet dat hun halve gebit al ongeveer weg is met 4/5 jaar en allerlei ellende bij de tandarts.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  3. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    2.052
    1.533
    113
    Vrouw
    Dank voor alle reacties.
    Ik denk dat ik het maar een weekje ga proberen op de minder vriendelijke manier, met het oog op de toekomst haha..

    Met verschonen was het inderdaad ook een aantal maanden een groot gevecht (had ik idd ook hier een topic over geopend :roflmao:) en dat is wel minder erg nu.

    Ben benieuwd, soms krijg ik dr mond niet eens open maar idd meestal als ze huilt dan probeer ik snel alles te poetsen :o:
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.443
    113
    Bij mijn oudste werkte een houdgreep wel, dan was het eigenlijk zo klaar en na een paar keer deed ze zonder moeite zelf haar mond al open. Mijn jongste klemde haar lippen en kaken juist straks op elkaar, echt met geen mogelijkheid te poetsen dan. Die moesten we hysterisch laten lachen en dan ging haar mond wel open ;)
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.912
    16.270
    113
    De jongste heb ik 1,5 jaar lang in de houdgreep moeten houden tijdens het tandenpoetsen, misschien wel langer en als mijn man thuis was deden we altijd rock paper scissors wie nu weer de tanden van de jongste moest poetsen. :roflmao:

    Tanden poetsen is niet een willen maar een moeten.
     
  6. Lousanne

    Lousanne Actief lid

    11 nov 2022
    354
    491
    63
    Vrouw
    Haha nou dat had ik ook. Ik was de eerste van 'team houdgreep' die wat plaatste en ik dacht al, krijg ik nu het hele forum over me heen? Maar gelukkig zijn er meer. Soms moeten dingen gewoon. Niet teveel pamperen
     
    Marlena vindt dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.103
    15.434
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgens mij heb ik ze alle drie een periode in de houdgreep genomen met tandenpoetsen.
    Was altijd snel klaar met die paar tanden en kiezen en uiteindelijk ging het weer voorbij en werkten ze wel mee.
     
  8. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.443
    113
    Met luiers verschonen was dat hier ook, de oudste vond dat vreselijk. Dat moest toch écht gebeuren, en als ze het niet wou met bv liedjes of een leuk speelgoedje erbij, dan gewoon even flink doorzetten met een houdgreep… Niet leuk, wel een les in dat sommige dingen gewoon moeten…
     
  9. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    Hier ging t bij de oudste zonder moeite, jongste in de houdgreep, die wordt helemaal wild en woest.

    Is met alles rondom haar gezicht zo: haar kammen, gezicht schoonmaken. Wat niet hoeft doen we niet. Dus niet bij elk vlekje of snotje poetsen, geen staartje of vlechtje in. Maar tandenpoetsen en de ergste klitten uit het haar kammen moet gewoon. Dus dat gaat regelmatig in houdgreep.
    Afleiding helpt soms iets, een goed humeur ook.
     
  10. ShellShell

    14 aug 2023
    21
    9
    3
    Vrouw
    Weet niet of het helpt maar ik doe altijd een liedje zingen over tandjes poetsen (zelf iets verzonnen) en daarna geef ik mijn zoontje een soort applaus dat hij het goed doet. Dan is hij altijd super vrolijk. Soms geef ik hem ook even zelf de tandenborstel en laat ik het hem even uitvogelen. Dat gaat tot nu toe prima. Succes!
     
  11. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.191
    1.826
    113
    Haha hier ook, in de hout greep kind gilt moord en brand bij elkaar joh alsof hij mishandeld wordt ofzo:confused:, niet fijn maar goed die tanden moeten toch gedaan worden en wanneer ik hem los laat is hij direct weer vrolijk en aant lachen enz
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Haha same :oops::roflmao: vooral met onze jongste dit probleem gehad. Ja sorry, er zal gepoetst moeten worden.
     
  13. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    3.002
    3.076
    113
    Vrouw
    Hier is elektrisch poetsen is enorme verbetering ten opzichte van handmatig. Heb je dat al geprobeerd? Het lampje op de tandenborstel is al interessant. Daarnaast zie ik beter wat ik doe en gaan we alles rustig langs. Ik ben ook team houdgreep. En ook al snapt hij er geen bal van zeg ik gewoon: als je wil eten, wordt er ook gepoetst. Anders vallen straks de tanden uit je mond. (Dat laatste zeg ik helemaal als hij iets lekkers heeft gehad).

    Sommige dingen kan hij niet overzien en bepaal ik daarom voor hem. Ondanks dat hij zijn hoofd schudt als ik zeg: tandenpoetsen? Toch loopt hij braaf naar de bank (wij poetsen beneden, liggend op de bank). Hij mag een speelgoedje vast houden terwijl ik poets. Dus geen uitzondering: 's ochtends na het ontbijt en 's avonds voor het naar bed gaan poetsen wij zijn tanden.

    Maar lang verhaal kort: overstappen op elektrisch heeft hier de resultaten sterk verbeterd.
     

Deel Deze Pagina