Baby heeft koorts, domme vraag.....

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by frummelke86, Jan 13, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,041
    2,727
    113
    Female
    Dag dames,

Wellicht een domme vraag...
    Mijn dochtertje van 4.5 maanden heeft sinds afgelopen donderdag verhoging/koorts. Ik ben al met haar naar de ha geweest. Ze is sowieso snipverkouden. De arts vindt haar erg goed uitzien, ze is vrolijk en vitaal, maakt geen zieke indruk, longetjes klinken super. De koorts blijft aanhouden dus morgen moet ik urine inleveren om een uwi uit te sluiten.

Afgelopen vrijdag had ik keelpijn. In de avond meteen voor een corona test gegaan en deze was negatief. Het verkoudheidsvirus hangt blijkbaar hier in huis want ook man werd verkouden. Ook zijn test was negatief. We hebben beiden een baan in de zorg.

Nu hebben we dus beiden een negatieve test maar wel een baby met koorts. Hoe zouden jullie daar mee omgaan? Binnen blijven? Niet werken? De ha denkt helemaal niet aan corona bij haar, we zijn wel nog aan het onderzoeken waarom de koorts maar niet zakt. Wat zouden jullie doen?

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik persoonlijk zou het advies van de dokter volgen, en proberen te genieten van je baby. Over een tijdje is Corona weer weg en ben je de beste tijd van haar leven verloren omdat je je continu druk hebt gemaakt om compleet normale babykwalen...

bosi333, Evanesco and zonnetje2015 like this.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,492
    13,946
    113
    Female
    Bij koorts bij kleine kinderen (t/m groep 2 basisschool) hoef je niet thuis te blijven en mag je gewoon werken.

Maar als je dochtertje te ziek is om naar een oppas te gaan, dan zou ik uiteraard lekker bij haar blijven.

Neuzeke and Paardenbloem like this.
  4. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,041
    2,727
    113
    Female
    Oh nee begrijp me niet verkeerd. Ik maak me om haar eigenlijk helemaal geen zorgen! Ze doet het goed, kwestie van weerstand opbouwen. Ben daar vrij nuchter in. Het ging mij puur en alleen om het feit dat een gezinslid koorts heeft en vroeg mij af hoe ik mij moet verhouden daarin

Zuul, bosi333, Evanesco and 2 others like this.
  5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Evanesco and Huismuisie like this.
  6. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Waar kun je die info vinden?

7. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Op de site van de overheid. Het is even zoeken en doorklikken, maar staat er wel. Wij hebben hier een tijdje terug mee te maken gehad en omdat het bij ons ook een baby betrof mochten de anderen gewoon naar school en mochten wij gewoon werken.

Attached Files:

Lm2 likes this.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,837
    18,580
    113
    Female
    Je hebt zelf een negatieve corona test, dus nee, ik zou er niet vanuit gaan dat zij corona heeft en zou dus ook niet om die reden thuis blijven

Indiana and Paardenbloem like this.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,085
    12,044
    113
    Edit, link van @Yaisa zegt hetzelfde

10. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Dank! Wij hebben het ook gehad een kleine met koorts en toen zeiden zowel GGD als HA dat we allemaal thuis moesten blijven. Koorts kwam door tanden. Zo irritant.

11. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,504
    8,425
    113
    Tandjes kunnen er ook nog achter bezitten ja! Hier hadden ze met 4 maanden de 1e tand die doorkwam.

12. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    irritant is dat hé?! Zeker als je weet dat de koorts door iets anders komt. En de ene zegt dit, de ander dat... informatie is soms vrij lastig te vinden.
    Dit komt van het Rivm en zou ik aanhouden. Ik zou alleen nu niet contact gaan opzoeken, niet even bij iemand op de koffie oid en ook gewoon alle andere richtlijnen strak naleven.

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,041
    2,727
    113
    Female
    Ik vermoed ook tandjes maar ze zakt maar niets in haar koorts. Intussen zelf ook weer opnieuw ziek dus sowieso aan huis gekluisterd. Ik kijk het nog een dagje aan anders maar wederom voor een test. Wetende dat het verkoudheidsvirus hier in huis hangt.....toch maar het zekere voor het onzekere

14. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,848
    4,103
    113
    Ik zou in eerste instantie zeggen dat je niet thuis hoeft te blijven omdat jullie negatieve testen hebben, maar zou ook weer niet anderen opzoeken. Dus alleen naar buiten voor een frisse neus en evt een boodschap.
    Nu je zelf toch weer klachten hebt zou ik denk ik opnieuw testen en verder binnen blijven tot je de uitslag hebt.
    Voor je kindje evt opnieuw de dokter bellen als de koorts aanhoudt.

15. roever

roever Niet meer actief

Niet geheel vergelijkbaar maar:
    Vorige week ene kindje(3 jaar) koorts hier in huis . Man is thuis gebleven van werk ivm richtlijnen op zn werk.
    Afgelopen dinsdag werd onze jongste ziek/koorts. Weer contact gehad met werkgever en dagje thuis gebleven.. maar zo blijf ej aan de gang...
    We hebben contact gehad met ggd en ha.
    Man is weer gewoon naar werk..
    En we houden alles goed in de gaten!
    Persoonlijk vind ik t wel lastig...
    In mijn ogen is koorts koorts.

16. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,041
    2,727
    113
    Female
    Echt hè.....je blijft aan de gang. Intussen is man opgeknapt en ben ik hondsberoerd. Weer een nieuwe test vanochtend. Mijn temp is 37.9. Dochter 37.7. Ik krijg vandaag de uitslag. Urine van dochter is schoon dus geen urineweg infectie maar wel de vraag waarom ze verhoging blijft houden. Volgens mij blijven wij hier in huis elkaar aansteken.....

17. Biebsje

Biebsje Actief lid

Aug 27, 2015
    252
    86
    28
    Was jouw test weer negatief?

18. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

Feb 17, 2017
    2,041
    2,727
    113
    Female
    Gelukkig wel!
    Tussenstand nu: man nog maar licht verkouden
    Dochter geen verhoging, licht verkouden maar enorme spuitpoep sinds vannacht
    En ik gewoon nog ziek maar dat is gelukkig geen corona. Heul heul heul langzaam aan gaat het de goede kant op

Biebsje likes this.

Share This Page