Mijn zoontje wordt eind februari 4 jaar.. hij zou eerst 5 dagen mogen komen wennen, staan ook ingepland, maar het is afwachten of het door kan gaan. Hoop dat de 25e de scholen weer open kunnen.. Dan kan hij eerst afscheid nemen van de peutergroep en daarna langzaamaan starten op school. Mochten ze langer dicht blijven tot na z'n verjaardag dan ga ik denk ik nog niet met thuis onderwijs aan de slag... lijkt me beter dat hij gewoon kan starten op de normale manier en in principe maken een paar extra weken ook niet zoveel uit.
Op mijn werk (kdv) hebben wij vanuit de gemeente een brief gehad om coulant te zijn voor de kinderen die in de lockdown 4 jaar worden. Zij kunnen dus langer blijven. Overigens gebeurd dit bij ons vaker in bijv de zomervakantie. Dan worden ze er voor de zomer 4 en blijven in de zomervakantie nog bij ons
Hier is dochtertje 2 weken geleden 4 geworden en zou afgelopen maandag starten op school. Wennen doen ze wel nog steeds maar dat schuift nu 2 weken op. Dus als de scholen 25 januari open gaan dan mag ze eerst 3 dagen wennen en de eerste dag mogen wij 3 kwartier mee. De week daarna gaat ze volledig. Hier ook geen afscheid genomen van het kdv. Ze wil het straks wel heel graag doen, we hadden de traktaties al klaarstaan. Dus hopelijk zijn ze zo vriendelijk straks en mag ze de juffies in ieder geval nog hun traktatie geven..
J wordt bijna 4. Afscheid voorschool nog niks over gehoord. Als hij naar school mag mag ik dag 1 mee naar binnen (met mondkapje op), dag 2 en verder afgeven bij het hek. Juffen sturen nog een kaart naar hem