Kind zelfde naam als vader/moeder geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Timiris, 10 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Of met andere woorden : vernoemen...
    Wat vinden jullie daarvan?
    Ik heb een gesplitste mening:
    Aan de ene kant zou ik het erg leuk vinden om mijn kind naar de vader te noemen (als het een jongetje wordt.)
    Dit omdat ik het een mooie naam vindt (Tom) .
    Alleen...aan de andere kant...
    Straks roep je naar twee mensen dezelfde naam in huis!
    En om dan Tom Junior te zeggen..nee... :(
    Zo het zelfde verhaal als het een meisje wordt,haar naar mij te noemen...
    Vroeger was dit toch ook traditie,of naar de opa/oma...

(We hebben al lang namen bedacht..maar tóch...We twijfelen nog steeds of we niet zullen vernoemen....)

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dan zal het wel Tommetje worden.

Je kan 1 van jullie naam als 2e naam geven.

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mijn man heet Jan, zijn vader heet Jan zijn opa heet Jan en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan........ ik vind het helemaal niets persoonlijk. En hij ook niet. Het is echt heel onhandig. Ik zou het wel doen als 2e naam. Als ik een meisje had gekregen (en wie weet de 2e) dan word haar 2e naam die van mijn moeder.

Groetjes.

4. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Ik hou er niet van.

5. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    ik zou het dan ook als tweede naam doen

6. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ik zie het met mijn man ook die heet net als velen in zijn familie Gerard....dat is Kleine Gerard (terwijl die de grootste van het stel is) of Gerardje....ik vind best wel irritant en ik niet alleen....

7. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ziejewel... :)
    Dat vind ik dus ook zo lastig....
    (Dan wil ik dat vriend zijn naam laat veranderen,want ik vind Tom zo'n leuke naam ;) )

De naam voor een jongetje staat ook al vast,meisje twijfelen we nog mee.
    2e en 3e naam worden de doopnamen van de peetouders.
    - Mijn zus,en zijn broer-

(trouwens ook vreselijke namen!!! Gerardus en Maria..maarja...traditie blablabla...ach..het moet maar :) )

8. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    vreselijk, verkleinnamen! Alsof die persoon dan niet helemaal goed is ofzo. (dat is mijn associatie, hoor)
    Ik vind Tom ook wel n leuke naam.

Mijn zoon is naar mijn opa vernoemd die overleed tijdens mijn zwangerschap.
    Giulian GERRIT G. heet onze zoon.

9. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik hou persoonlijk ook niet van vernoemen, maar als je het wel wil zou ik het als 2e naam doen

10. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ben ook niet voor verkleinen hoor .. vreselijk.
    Britt heeft als 2e naam Susan, vernoemd naar mnzusje

11. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Nee, hoor, niet mijn mans naam of mijn naam voor onze kinderen, ik vind dat helemaal niks.

12. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Joris heeft als tweede naam Jan, vernoemd naar mijn Opa en Oom die allebei helaas overleden zijn, Elske Jytte is vernoemd naar de zus van mijn moeder (Elsa) die helaas ook veel te jong overleden is en Jytte is een annagram van Jetty, mijn moeder. Benten Jaron is niet vernoemd, maar zijn naam heeft wel een betekenis voor ons die we hem later zullen vertellen...

Ik hou trouwens enorm van namen verkleinen: Elske---> Elsje, Benten----> Bentje, Joris---> Joor (voor JoorTJe is hij een beetje te groot)

13. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    ik vind vernoemen erg mooi. je geeft toch een traditie door (als die traditie er tenminste is in je familie). mijn zoon Jonathan heeft als 2e naam Sjoerd, zo heet zijn pake (zijn Friese opa). mijn eigen vader (zijn andere opa) heet Jan en dat zit toevallig in Jonathan (hebben we niet expres gedaan, we vonden Jonathan gewoon een erg mooie naam).
    als hij een meisje was geweest zou de 2e naam Johanna zijn geworden. alle eerste vrouwen in de lijn van mijn moeder dragen die naam (bij mij ook als 2e naam).
    groet, Lijn

14. sassa23

sassa23 Lid

7 jul 2006
    44
    0
    0
    In de Randstad
    Ik vind het ook mooi een soort van vernoeming. Mijn dochter heet Lisette en is vernoemd naar haar beide oma's die Elisabeth heten!
    Toch heeft ze haar eigen naam maar het is een verbastering van Elisabeth dus ik vond het prachtig zo!

Als je kind niet wil vernoemen moet je het niet doen, ook al is het een traditie!! Ik vind dat persoonlijk onzin dat je je kind een naam geeft die je niet eens mooi vind omdat je ouders en grootouders misschien vinden dat dat hoort!

Nee hoor ik vond het leuk dat de oma's dezelfde naam hadden en wij vonden Lisette toevallig een hele mooie naam, dus de oma's hebben mazzel maar de opa's heten beide Jacobus en daar kan ik nou niet echt een leuke naam op bedenken, dus waarschijnlijk word het 2e kind niet vernoemd!

Succes met je keuze

P.S. Is Thomas niet een leuke naam ipv Tom?

15. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    wij vinden het wel leuk als we nog een dochter krijgen om haar na haar papa te vernoemen. papa heet pascal dus dan maken we er pascalle van

16. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Kennissen van ons hebben dezelfde naam als de ouders.

De ouders heten Wim en Astrid en zoon en dochter ook. Hihi.

Ik hou ook niet zo van vernoemen maar ik vind het wel erg mooi om een naam van iemand een beetje te veranderen. Net als Eline van Elisabeth af komt. Dat vind ik mooi als die persoon dan veel voor je heeft betekend.
    Wij willen graag als het een meisje is iets met de naam Riet doen omdat dat de moeder van mijn man is die heeeeeel jong overleden is en mijn man dat mooi lijkt (en mij ook) maar goed tot nu toe niks kunnen bedenken.

17. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee heet Kaylee Eva... Eva is de naam van de (veel te jong overleden) mama van mijn vriend. Ik wilde Eva niet als eerste naam omdat (mijn mening) dat een behoorlijke druk legt op iemand, als je de roepnaam gaat vernoemen naar een dierbare die overleden is.

(wat een ontzettend rare zin heb ik hier nu gebouwd zeg haha maar jullie snappen t wel toch ;) )

18. MaryJohn

MaryJohn Lid

13 jul 2006
    44
    0
    0
    Huisvrouw
    Nieuwegein
    Ik heb heel vaak geroepen als ik een kindje krijg vernoem ik haar naar mijn broer. Aan hem heb ik heel veel gehad in mijn leven.
    Toen kregen we een meisje ehhh probleem, of toch niet.
    Ronald en ik hadden zo en zo afgesproken om ieder een naam te kiezen en dan te kijken of het paste, de vernoeming zou zo en zo de tweede naam worden.
    Dat vind ik beter in verband met het roepen van.
    Onze dochter heet dus Sandra Michelle, gooi er een l en een e achter en we hadden alsnog de naam van mijn broer.
    Iedereen moet het lekker voor zichzelf weten.
    Iederen heeft zijn eigen redenen. :D
    Ik ben alleen geen voorstanders van 3 a 4 voornamen om maar meerdere mensen te kunnen vernoemen. :(

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij gaan vernoemen naar de opa's en oma's. De ouders van mijn man leven niet meer en daarom wil hij het graag. Tja, je zit wel een beetje met ouderwetse namen maar we kunnen er leuke roepnamen van brouwen.

20. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin is in feite vernoemd naar mij Catharina (ik heet voluit Debora Catharina)

maar heeft de geboorte namen van mijn mannetjes opa en mijn oma meegekregen

Deel Deze Pagina