Kind ziek, cadeau(tje)?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Prettykitty, 8 jul 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn kinderen zijn bijna nooit ziek. Als ze meer dan 1 dag ziek zijn belt oma op, of ze álsjeblieft een cadeautje mag komen brengen. Ze wil het liefst wekelijks cadeautjes geven aan de kinderen, maar dat heb ik de kop ingedrukt, dus ze mag alleen iets geven als ze jarig zijn en met sinterklaas, en heel soms als we met elkaar een weekendje weg zijn ofzo, dat ze een geldbedrag krijgen waar ze iets voor uit mogen kiezen van oma. Verder wil ik het niet.
    Maar ze heeft zelf de geweldige ervaring dat haar oma altijd langs kwam met een kleinigheidje als ze ziek op bed lag vroeger, en ze wil dat zo graag ook voor mijn kinderen, ik vind dat ik haar dat moet gunnen. Maar dat gebeurt dus eens per 2 jaar ofzo per kind, dat het voorkomt dat ze langer dan 1 dag ziek thuis zijn.
    Toen dochter haar elleboog flink had gebroken kreeg ze zeker wel een cadeautje van mij, en toen het gips er na 6 weken af ging zijn we samen wat gaan drinken in de stad, en kreeg ze ook weer iets kleins. Maar dat komt, hopelijk, maar eens in haar leven voor :D
     
  2. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Nee mijn kinderen krijgen geen cadeaus als ze ziek zijn. Ze krijgen wel eten wat iets ongezonder is zoals ijsjes of veel ranja, want dat drinken ze dan goed.

    Ze krijgen wel cadeautjes tussendoor als ik iets leuks zie, of als ik merk dat ze een ontwikkelingssprong hebben gemaakt en uitdaging nodig hebben of als ik in een koopzieke bui ben.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Bij gewoon ziek zijn geef ik geen cadeautjes, dan blijf je bezig... Mijn oudste was als baby/dreumes/peuter om de week ziek. :| :roflmao: Bovendien vind ik cadeautjes iets waar je iets mee viert en om ziek zijn nou te vieren...? Al vind ik het bij iets met een ziekenhuisopname anders, dan ben je blij met afleiding. Ik geef dan bv. een boek (leesboek of puzzelboek), zodat ze iets te doen hebben.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Bij een griepje/oorontsteking niet nee, dan was ik met de oudste ook al blut geweest met al die oorontstekingen:roflmao:

    Een paar weken geleden heeft onze oudste haar been gebroken en de volgende ochtend stonden er 2 vriendinnen met een kleinigheidje op de stoep. Dat vind ik dan wel een speciale gelegenheid, een gebroken been is niet niks. Van ons kreeg ze een zeemeerminplaid. Ze mocht nl al die weken geen loopgips en was tot de bank veroordeeld.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Je doet alsof men vindt dat jij ontaard bent, maar ondertussen geef je op deze manier in elk topic af op mensen die een zwemdiploma wel een goede reden vinden voor een cadeau.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Iedereen maakt toch zijn/haar eigen keuzes? :)
     
  7. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Met gewoon ziek zijn niet maar met een operatie of een gebroken been/arm zou ik wel iets kopen om de tijd thuis wat leuker te maken.
     
    Athina vindt dit leuk.
  8. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wat leuk om al de verschillende reacties te lezen.

    Mijn zoontje heeft 1x eerder oorontsteking gehad en toen was hij 7 weken oud.
    Verder is hij nooit ziek geweest (Ja wat verkouden ofzo) maar nu heeft hij ook echt hoge koorts en is gewoon echt ziek.

    Als hij iedere week ziek was geweest was het denk ik ook anders.

    Hij is normaal echt een ondeugend jochie en eet me arm. Maar hij is duidelijk echt ziek want hij eet minimaal en zit het meeste van de tijd op de bank bij mijn vriend. Wat ook nog eens zeldzaam is.

    ik denk dat oma daar ook een beetje van schrok en hem daarom extra wilt verwennen. (We hebben het trouwens ook gewoon over een cadeautje van onder de vijf euro, van ons kreeg hij wel een "duur" cadeau. Maar meer omdat we dat al in huis hadden, en we het idee hadden hem daar ook een beetje extra mee te kunnen vermaken)

    :D
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Wij geven een cadeautje omdat we wat tegen komen, verjaardag, sint, kerst. Maar geen cadeau bij elke gelegenheid. Bij zijn eerste judo examen mocht hij het toetje uitzoeken.

    Cadeautje kan ook gewoon iets zinvols zijn (nieuw t shirt van zijn held, leesboek, werkboekje, knutsel spullen etc) of eten bedenken, samen koken, bakken, ergens een ijsje eten of wat drinken. Extra dingen samen doen. Daarnaast is onze knul van 5 nog steeds tevreden met alles wat hij krijgt of gaat doen. Geen dure cadeautjes. We hebben ook geen groot huis dus dan kun je ook niet teveel prut bewaren hahaha.
     
  10. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Niet gek, maar hier alleen maar bij langere periodes van ziekzijn en/of ziekenhuisopname. Dan is het ook vooral voor het "doorkomen" van de vervelende tijd :)
     
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Bij gewoon ziek zijn niet. Toen mijn nichtje (4 jaar) haar been had gebroken heb ik wel een kleinigheidje opgestuurd. Ik hoorde later van mijn zus dat mijn broertje hetzelfde had gedaan.
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee daar begin ik niet aan.
    C is zo vaak ziek dan kan ik bezig blijven.

    Toen ze haar arm had gebroken kreeg ze van mijn schoonouders een hele grote aap cadeau en van ons kreeg ze eem cadeautje toen eindelijk de behandeling er op zat.
    3x nieuw gips + een ontsteking in de wond waar der arm gezet was.
    Ze was zo dapper geweest dat we dat wel terecht vonden na al die pijn die ze had gehad.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    #33 GroeneBomen, 9 jul 2019
    Laatst bewerkt: 9 jul 2019
    Bij gewoon ziek zijn niets. Deden mijn ouders ook echt niet hahaha, mocht wel boodschappen opschrijven waar ik zin in had. Dat mag zoon ook doorgeven bij ziekte.
    Kind krijgt door een griep, weerstand cadeau. Lijkt mij meer dan voldoende haha. Vertroetelen kan ook zonder cadeau :p

    De mannengriep is al erg, moet er niet aan denken dat ik dan een man aan het kweken ben die zich én vreselijk zielig voelt als de neus loopt en ook nog wat verwacht hahahhaha

    Bij ziekenhuis bezoek waarbij er geprikt gaat worden en hij krijgt van de prik dames niets, zorgen we thuis voor iets kleins (meer om iets positiefs aan die ervaring te koppelen, tot nu toe gaat het prikken ook zonder drama dus heel fijn :) ). Bij ziekenhuis opname ook cadeautje, maar als bv schoonmoeder wordt opgenomen neem ik ook wat mee.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Bij gewoon ziek zijn niet hoor, bij griepje, waterpokken of wat dan ook.
    Maar toen onze dochter afgelopen jaar meerdere malen voor langere tijd in het ziekenhuis lag is ze overladen met cadeau's. Zoveel dat ik uiteindelijk een beetje voorzichtig heb laten doorschemeren dat je echt niet elke keer wat voor d'r mee hoefde te nemen. Ze was 1, dus zoveel maakte het voor haar nog niet uit, daarbij paste het allemaal niet in de kamer in het ziekenhuis en thuis veranderde het in een soort intertoys.
    Maar goed, ik snap het gevoel wel en meerdere mensen gaven ook aan, je wilt niet met lege handen komen, je wilt iets doen (ook al kan je weinig doen).
    Zelf houd ik ook altijd ziekenhuisopname een beetje als 'grens'.

    Toen M. ziek was heeft ze van ons een mooi koeka deken gekregen, daar had ze tenminste echt iets aan, haar eigen dekentje in dat saaie ziekenhuis bed, hebben we heel veel plezier van gehad.
     
  15. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Nog nooit over nagedacht eigenlijk. Mijn zoon is pas 7mnd en nog nooit ziek geweest.
    Ik heb zelf eigenlijk nooit iets gekregen bij ziek zijn, dus zal het waarschijnlijk zelf ook niet snel doen.
    Wellicht bij langdurige ziekte, operatie, etc.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij kregen dat vroeger ook inderdaad. Nu neem ik vaak een leuk boekje of tijdschrift voor ze mee of iets wat ze erg lekker vinden en waar ze wel zin in hebben.
     
  17. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wat mijn ouders vroeger leuk deden is dat we altijd een ijsje gingen eten wanneer we naar het ziekenhuis gingen. Ik associeer het ziekenhuis nog altijd een beetje met een ijsje:D
    Daardoor was het altijd een leuk uitje en hadden we er best zin in.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Ene keer wel andere keer niet. Zijn wel kleine cadeautjes bij gewoon ziek zijn. Bij een ziekenhuisopname/langere ziekte periode wel een groter cadeau.
     
  19. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Hangt van de situatie af.
    Mijn kinderen zijn gelukkig bijna nooit ziek.
    Als ze dan ziek zijn en ik kom wat tegen, zie wat leuks/lekkers neem ik het wel mee. Om ze af te leiden, te verwennen...ziek zijn is al vervelend genoeg.
     
  20. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hier bij gewoon ziek zijn een cadeautje als in een keertje knijpfruit, of een extra koekje of iets waarvan ik weet wat heel lekker vind en zelden krijgt.

    Als er iets is met ziekenhuisopnames, langdurige niet kunnen bewegen (zoals een beenbreuk o.i.d.), dan koop ik wel een cadeautje, ook voor de kinderen in onze omgeving, een boekje, wat te knutselen. En afhankelijk van de duur ook een keer vaker.
     

Deel Deze Pagina