Kind ziek en mama nu echt radeloos.

Discussie in 'De lounge' gestart door minniemouse25, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Lynnupdate: we zijn op de HAP geweest en ik ben eerst in huilen uitebarsten. Lynn leek ineens weer fris en fruitig. Gelukkig prikte de ha erdoorheen. Ze had namelijk zelf een dochter die ook weleens superziek was, naar de dokter ging en bij de dokter ineens vrolijk was. Dus we voelde ons meteen gehoord gelukkig.

Ze heeft Lynn weer nagekeken en waar we dus al aan gedacht hadden bleek ook nu weer het geval. Lynn heeft vanaf de oorschelpen naar binnen alles ontstoken. De oren zijn vuurrood, gezwollen en pijnlijk. Daar komt hoogstwaarschijnlijk de hoge koorts vandaan. Ook kunnen we daaruit herleiden waarom ze niet goed dronk. In combi met het noro virus (dus diarree) is ze nog flink ziek.

Ze hebben het radboud gebeld om te melden dat Lynn weer op de HAP zat en ze hebben gevraagt waarom er gister niet op de goede manier naar de oortjes is gekeken. Schijnbaar had de co assistent de verkeerde maat oorverrekijker (of hoe je zon ding ook noemt) waardoor ze niet de gehele binnekant kon bekijken. Lekker slecht en de ha heeft daar ook wat van gezegd. De co assistent moet natuurlijk leren dat snap ik. Maar niet ten koste van mijn kind!!!

Nu hebben we dus een kuur, neusspray en zetpilletjes mee. Mocht ze maandag nog steeds koorts hebben dan moet ze weer gezien worden. Ze ligt nu even rustig in dr bedje en we hebben meteen een spuitje antibiotica gegeven.

De ha vond zeker niet dat we voor niks waren gekomen en ze vond ook dat we goed gehandeld hadden door onze poot stijf te houden.....

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ohhh minniemouse!!! Wat goed!!
    Eindelijk weten jullie wat het is en heb je er iets voor. Mijn hemel, wat heb je daar veel voor moeten doen zeg.

Ik hoop dat Lynn zich gauw wat beter voelt.

Sterkte met alles meid!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Goed gehandeld meid!! Zo zie je maar weer dat moeders over het algemeen goed aanvoelen hoe ziek hun kindjes zijn. Hopelijk knapt Lynn weer gauw op :) En als je het toch niet vertrouwd, WEER BELLEN EN ERHEEN.

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ja de ha die we net hadden zei ook dat als ze weer suf gaat worden of we vertrouwen het niet we gewoon weer moeten bellen. Beter een keer te veel dan te weinig zei ze.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja precies en onthoud voor de volgende keer gewoon dat als je moedergevoel aangeeft dat iets niet klopt, dit meestal ook zo is.

Mijn zoon was 's morgens gewoon beetje ziek, keelpijn, niks bijzonders. Om 12 uur was ie echt suf en goed ziek. Ging gewoon te snel. Ik de huisarts gebeld van dit is niet goed, ach zegt de assistente, sind wanneer is hij dan ziek? dus ik, sinds vanmorgen. Krijg ik als antwoord: en dan belt u nu al??? Ik heel boos geantwoord dat zij eens even in de computer moest kijken hoe vaak ik bel of kom voor griepje, nooit dus. Wij naar de dokter, bleek hij een zware keelontsteking te hebben. Hij was echt goed ziek, maar gaf dat ook niet goed aan. Is niet te vergelijken met jullie situatie, ik wil alleen maar aangeven dat je Altijd naar je eigen gevoel moet luisteren.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Fijn dat jullie nu wel gehoord zijn. Wat een frustratie als je voelt dat het niet goed is, maar niets wordt gedaan.
    Heel veel beterschap!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier ook zoiets gehad, bij ha praktijk geweest, die dacht dat het longontsteking was of de mexicaanse griep.... Nare sjaggie vent, amper tijd, beetje lacherig want moeders maken zich snel druk..

Maandag weer teruggegaan omdat ze zo aan het kreunen was, had ze een dubbele oorontsteking! Mijn huisarts zei dat ze dat echt hadden moeten zien en heeft ook nog contact met ze opgenomen..

Maar wat moet je arme meissie pijn hebben gehad.. Hopelijk knapt ze nu snel wat op.. Misschien kun je zelf een soort van waterijsje maken, dat vond Eefje toen ook lekker, vraag me niet waarom :)

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    goed gehandeld meid, altijd naar je gevoel luisteren en op je poot spelen.
    mij wilden ze vanmiddag ook afschepen bij de hap, toch een afspraak en zoontje lief heeft longontsteking! Heb nu ook een kuurtje.
    kreeg door de telefoon te horen, hoort bij de griep, maar meneer werd steeds zieker en zieker, blij dat ik heb doorgezet. sommige dokters, grrrr. omdat hij sinds gisteren pas weer koorts had, mijn springerige aanwezige kind, zit als een zoutzak, eet niet en 40 graden koorts, binnen een paar uur was er niks meer van over, mooi wel dat ik langskom.
    mijn eigen huisarts stuurde me vorige week met baby neusdruppels en tijmsiroop naar huis en had verkeerde dosiring op iets anders gezet. ga echt een andere nemen.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Super goed van je ... poot stijf en gaan met die banaan zijn ze nu helemaal! Maar nu heb je het ook van de HAP daar gehoord ... is er iets wat je niet vertrouwd vandaag of morgen BELLEN!

Sterkte en ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en de medicijnen met een rotvaart al de pijn weg gaat nemen. Arm kind :(

10. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Lynnupdate: ze heeft nog steeds hoge koorts boven de 39 graden maar ze heeft net al wel weer iets beter gedronken. Ze is nu even lekker aan t knuffelen met papa en zo nog een flesje en dan naar bed. Hopelijk werkt t kuurtje snel en wordt ze weer ''ons lynn''.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Fijn dat ze weer een beetje heeft gedronken :) Hoge koorts is op zichzelf bij die kleintjes niet heel bijzonder, maar wel vervelend. Hopelijk slaat de kuur snel aan.

Hoe is het nu met Sem?

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Goed dat je door hebt gezet!! En fijn dat jullie nu weten wat er is met de kleine meid. De antibiotica zal ff inwerktijd nodig hebben, maar morgenavond zal je zeker weer een ander kindje hebben! Succes en beterschap nog even tot die tijd...

13. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Gelukkig ben je nu wel gehoord! Bij ons sloeg de AB heel snel aan, ik denk ook dat je morgen al verbetering gaat zien.

Knuffel

14. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    mijn dochtertje heeft vorige jaar drie dagen in het ziekenhuis gelegen met het noro virus.
    ze was bijna uit gedroogt waren optijd .
    ze heeft toen slagentje in haar neusje gehad en zonde voeding gehad.ik heb toen die drie dagen bij haar geweest en goed geholpen door de zusters in het ziekenhuis.
    hoe is het nu met je kids.

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    fijn om te lezen dat het ietsje beter gaat en wat goed dat je toch uitgeweken bent naar een ander ziekenhuis!! Blijf je nu ook onder controle bij het andere ziekenhuis?? Of moet je weer terug naar het Radboud?

Nogmaals, sta ik er echt van te kijken dat ze daar zo handelen...ik dacht juist dat kindjes daar in goede handen waren. Hoop dat de operatie van mijn manneke daar goed zal verlopen en dat we dan snel weer naar Arnhem terug kunnen!

Een rustige nacht gewenst voor jullie en hopelijk gaat het morgen beter!

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik lees net voor het eerst je topic. Wat een rot situatie. Zijn je kindjes ziek en wordt er ook nog eens niet naar je geluisterd!!!
    Ben blij te lezen dat het wat beter gaat met Lynn, hoop dat zich dit voorzet!

Wellicht is het verstandig (als alles weer rustig is) een klacht/brief bij het ziekenhuis in te dienen over de situatie. Maar dat is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken!

Heel veel beterschap!!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fijn dat er naar jullie geluisterd is en ik hoop dat ze zich nu snel beter voelt, meestal werkt antibiotica snel.
    Bij een oorontsteking hebben ze vaak hoge koorts, Eva een jaartje geleden ook, met paracetamol had ze nog 40,3 graden koorts. Maar dat maakt op zich niet uit (kreeg ik toen te horen), wel hoe ze zich voelen.

18. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Semupdate: even een update over ons manneke. Heb oma net gebeld om te vragen hoe het gaat. Sem is nog wel snel moe en moet echt nog bijtanken. Kijkt nog wat witjes maar gaat de goede kant op. Hij eet als een speer. Volgens de ha vanmiddag (die vroeg ook nog hoe t met sem ging) is hij die anderhalve kilo er weer aan aan t eten. Nu ligt hij natuurlijk allang lekker te dromen. Morgen gaan we hem weer ophalen.

@heppie: dit was ik ook zeker niet gewent van t radboud hoor. Lynn en sem zijn te vroeg geboren. In t radboud via een spoedkeizersnee en hebben daar op de nicu gelegen. Geen kwaad woord daarover want t ging allemaal goed. Ik wens jullie heel erg veel succes dinsdag! En ik duim voor jullie manneke!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Fijn dat het nu ook met je mannetje beter lijkt te gaan :) Nu ook Lynn nog opknappen en dan beide kindjes goed aan laten sterken. Heel veel succes met beide kindjes.

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het kan zijn dat ze de eerste dag met het kuurtje nog iets zieker wordt, heeft onze huisarts een keer een keer uitgelegd, maar de tweede dag knappen ze dan ineens snel op!

Deel Deze Pagina