kind ziek..en nu?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door baby001, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Dit gaat toch ook over TS of gaat t over de president die niet aan t werk kan?
    Anders situaties zijn nu totaal niet van belang.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat bericht was geplaatst toen TS nog niet had toegelicht dat andere collega's konden bijspringen.

3. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik zit enkele keren per jaar in dezelfde situatie. Gelukkig niet vaak. Op mijn werk wordt het absoluut niet gewaardeerd als werknemers thuis blijven vanwege een ziek kind. Ik heb een hele fijne baas maar hij vindt (en terecht vind ik) dat hij en onze 'klanten' niet de dupe moeten worden van het feit dat er werknemers met kinderen zijn.
    Ik en mijn vriend hebben geen ouders o.i.d. die kunnen oppassen en zusjes/ vriendinnen werken allemaal fulltime. Gelukkig is mijn man eigen baas en kan soms thuiswerken. En de twee keer dat dit niet kon heb ik mezelf maar ziek gemeld. Dat was dan een leugentje om bestwil maar ik had echt geen zin in gezeur.

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Als mijn baas echt zo moeilijk zo doen en ik had echt geen andere keuze dan was ik opeens ook ziek. Kuch, kuch, flinke griep zeg... ;)

5. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Het is geregeld! Heb het maar met m'n collega's opgepakt. Niet zoals het hoort bij ons maar het werk kan gewoon doorgaan, daar gaat het uiteindelijk om.
    @inieminie: dat is het inderdaad, die paar mensen die ik hier ken werken ook gewoon fulltime dus dan word het moeilijk om hem daar te brengen ;)
    natuurlijk zijn mijn ouders ook bereid om op te passen al wonen we ver van hun vandaan maar ook die werken gewoon.

Buiten dat vind ik dat de ouders het zoveel mogelijk zelf moeten oplossen.(je hebt namelijk verantwoording tegenover je baas maar óók tegenover je kinderen. ) Nu is er in mijn ogen wel een verschil. Als je kind elke week/maand ziek is kan je dat niet maken tegenover je werkgever maar 2 keer per jaar? (Of zelfs nog minder) dat moet toch te regelen zijn? Ik heb collega's die om de twee maanden een week 'ziek' zijn (tsja, serieus!)

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Lastig he. Ben er ook al tegenaan gelopen. Ja, als ouder heb je ook een verantwoordelijkheid richting je baas. Maar eerlijk is eerlijk: als mijn zoon echt ziek is, ren ik zo de deur uit ik breng hem dan liever niet onder bij anderen, want ik ken hem het beste en wil hem dan zelf verzorgen. Gelukkig kan ik mijm werk ook op een ander moment inhalen (s avonds of in het weekend). En kan ik het 50/50 opvangen met mijn vriend. Ik vind dat een werkgever hier begrip voor moet hebben, als je maar een effort doet om hem zo min mogelijk hiermee te belasten. Is toch geven en nemen.

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    haha ja zoals je zegt. Dat doe ik dan ook het liefst :)

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Beetje late reactie misschien, maar kun je 'normaal' met je leidinggevende praten?
    Als dat het geval is zou ik, als je kind niet ziek is of niet net ziek is geweest, eens rustig met hem praten. Uitleggen dat je écht alleen voor je zieke kind thuis wil zijn als je alle andere opties hebt geprobeerd. En dat daarbij komt dat wanneer je kind echt ziek is jij zelf toch niet met je hoofd bij je werk bent. Ook zou ik aangeven dat je altijd overlegd met je directe collega's en dat zij het geen probleem vinden als je daardoor thuis blijft. Misschien dat hij (of zij) een volgende keer dan iets normaler reageerd.
    Mijn dochter heeft bijvoorbeeld een paar keer in t ziekenhuis gelegen omdat ze ziek was (achteraf allemaal heel snel goed gekomen hoor), maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik dan gewoon had moeten werken. Daar tegenover is ze ook wel eens ziek geweest als ik een afspraak buiten de deur gepland had of een vergadering, dan zorgde ik voor andere opties (vader woont hier ook ruim een uur rijden vandaan maar komt dan toch). Werkgever weet dit en is, denk ik, hierdoor ook erg flexibel en meedenkend.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Voor de dames die vinden dat je toch achtervang moet regelen... Hoe doen jullie dit dan? Wij hebben geen opa's en oma's die op kunnen passen... Geen ooms en tantes ook. Ik heb een paar vriendinnen in de buurt maar die werken bijna dezelfde dagen als ik. Als mijn zoontje snachts ineens begint te spugen en koorts heeft kan ik echt niks meer regelen voor de volgende dag. Gelukkig doet mijn baas ook totaal niet moeilijk en kan ik gewoon vrij nemen, mijn man idem dus we kunnen het afwisselen.
    Ik zie niet goed voor me hoe je zo'n achtervang moet regelen.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Lijkt me moeilijk inderdaad. Hier in België kan je op de dag zelf een oppas van de mutualiteit regelen bij een ziek kindje. Of een buurvrouw, een babysit die niet werkt...

11. tuc

tuc Niet meer actief

Een achtervang is idd wel wenselijk als je kinderen hebt. Ik zou toch eens wat contacten proberen te leggen.
    Maar mocht het idd om 2x per jaar gaan en hij doet zo vreselijk moeilijk zou het voor mij makkelijk zijn, dan meldde ik mijzelf ziek.

12. Kimb85

Kimb85 Lid

18 mei 2016
    44
    1
    8
    NULL
    NULL
    Waarom meld je jezelf ook niet ziek dan? Ik zou altijd voor mijn kind kiezen, wat je leidinggevende ook zegt

13. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik denk dat TS het vorige maand al opgelost heeft ;)

Deel Deze Pagina