kind ziek van gastouder, moeten wij doorbetalen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door DLight, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    uhhhh waarom is dat zo ontzettend vreemd?

Je weet toch zelf ook als geen ander dat vlekjesziektes al veel eerder besmettelijk zijn?
    En hoe vaak komen: waterpokken/ 5e ziekte/6e ziekte etc wel niet voor. Ook in de schoolperiode. Ik zei het zo vaak. Dan zou ik mijn kind een heel jaar door thuis moeten laten, omdat ze misschien een vlekjesziekte krijgen. Sterker nog dan kan ik mijn kind beter helemaal thuis laten. Immers ook al zijn de vlekjes nog niet zichtbaar ,dan ben je al besmettelijk....

2. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

whaaaa had beter jou reactie kunnen lezen voor ik een heel verhaal typte. Sluit mij er helemaal bij aan :D

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan kun je beter niet meer naar buiten gaan, er is altijd wel iemand ergens aan het niesen ofzo, ongehoord om je kind daar aan bloot te stellen ;)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zie niet wat daar gek aan is...elke keer een vrije dag opnemen lijkt mij geen optie als je werkt neem ik aan.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen met vlekjes horen niet op zo'n plek. En ook al zijn ze voor de vlekjes komen ook al besmettelijk, door ze te weren zodra er vlekjes zijn verminder je wel de kans op besmetting. Ik vind ze in Nederland maar laks en nalatig op dat punt, hier is men veel strenger: vlekjes van wat voor soort dan ook, net als hoesten en snottebellen betekent: thuisblijven tot je niet meer anderen kun aansteken.

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Nou ik ben echt blij dat ze hier niet zo overdreven zijn. Dan konden mijn kids nooit meer naar school.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vraag mij toch af hoe dat praktisch te regelen is..nu werk ik niet, maar mijn zoontje is nu al een maand of 4 non stop verkouden...snot loopt er letterlijk uit. Als ik gewerkt had, had ik toch geen 4 maanden vrij kunnen nemen omdat hij dan niet op het kdv mag komen?

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nou inderdaad, en bovendien is het echt niet zo slecht als kinderen eens ziek zijn. Kom op zeg, laten we niet alles buiten de deur proberen te houden. Of van die amerikaanse taferelen, dat je kind perse ab moet wanneer het verkouden is, anders mag het niet naar de daycare.

Ik vind het echt zeer overdreven dat kinderen met vlekjes/snotneus/hoesten geweerd moeten worden. Kinderen die zich ziek voelen, ja, die horen bij papa of mama. Maar niet omdat ze besmettelijk zijn, omdat ze zich dan prettiger voelen

Deel Deze Pagina