Hier is het nog nooit gebeurt, want ik ga volgende week voor het eerst weer werken na de geboorte van Tobias.... Maar we hebben het er wel over gehad.... Mijn man kan vaak wat makkelijker vrij krijgen straks. Dus waarschijnlijk zou hij dan vrij nemen, Maar kan ook dat oma en opa het oppakken...
99 procent ik. Alleen staande ouder. Dan heb je geen andere keuze. Maar ben op een dag na thuis. In echte nood gevallen zou ik mijn zusje kunnen vragen.
Mijn moeder komt dan hier in huis, mijn man zou theoretisch vrij kunnen nemen, ik niet in het onderwijs. Het is me één keer overkomen dat we klaar stonden om weg te gaan en toen spuugde ze de gang, zichzelf en mij helemaal onder. Toen heb ik mijn teamleider gebeld en dit verteld en kreeg ik een dag (buitengewoon) zorgverlof. 'Mag' geloof ik 3 dagen per jaar.
In de praktijk ben ik dat meestal. Mijn man werkt buiten onze woonplaats en ik niet. Hij werkt ook in het onderwijs dus er hebben gelijk een heleboel leerlingen last van mocht hij ineens weg moeten.. Bij mijn werk is het makkelijker als ik weg moet. Maar we hebben wel de afspraak dat als het langer duurt dat hij dan ook een dag thuis blijft. Tot nu toe eigenlijk nog nooit langer dan 1 dagje nodig geweest..
Hier blijven we om en om thuis. We hebben allebei banen waarbij het eigenlijk nooit uitkomt, maar ziek is ziek en dus blijft een van ons thuis. Als er een onverwacht opgehaald moet worden hebben we vaak pas echt een uitdaging. Meestal duurt het wel 2 uur voordat en van ons er kan zijn. Daar baal ik zelf behoorlijk van (dat ze dan zo lang moeten wachten).
Hier om en om. Ik koop elk jaar wat extra vakantiedagen hiervoor, vind ik een fijn idee en als 1 van mijn collega's er maar is (in principe altijd), kan ik vrij nemen. Man kan, als hij niet op een reisje is, makkelijker thuis werken en doet dat dan.
Ons kindje is er nog niet dus nog niet van toepassing maar man en ik werken allebei in de zorg dus op korte termijn is het dan erg lastig helemaal voor mijn man die staat alleen op een afdeling dus hebben de bewoners direct gevolg van. Gelukkig hebben we 1 oma die niet meer werkt dus flexibel is en andere oma 3 ochtenden in de week. Mocht zoiets bij ons voorkomen zouden we een oma moeten inschakelen. Voordeel aan allebei werken in de zorg is dat ik 9 van 10x ochtenddienst heb en manlief avonddienst dus er is eigenlijk altijd iemand thuis straks
Nu ben ik nog volledig thuis maar straks hebben we het zo geregeld dat de 2 dagen per week dat zowel mijn man als ik werken de oma's beiden een dag op stand-by staan mocht een van de twee ziek zijn.
Ik ben alleenstaand, heb een chronisch ziek kind en werk in het onderwijs. Tot nu toe altijd een opa, oma, zus, tante of vriendin kunnen regelen die het opvingen. Alleen de onverwachte ziekenhuis bezoeken of controle afspraken waar ik echt bij moest zijn, vraag ik vrij. Helaas werken artsen zelden op woensdagmiddag en in vakanties kan ook niet omdat ze zelf vrij hebben dan ( heb wel eens stennis lopen maken, had die arts alle 6 weken van de zomervakantie geblokt, uiteindelijk bleek ze er 3 weg te gaan maar wist nog niet welke. Ik zei bel mij maar als ze het weet want wil echt in de vakantie)
Ik eigenlijk altijd want mijn man werkt in het onderwijs. Tenzij hij bijvoorbeeld s middags alleen vergaderingen heeft dan skipt hij die en wisselen we halverwege de dag. Ik kan vanuit huis werken maar daar kom je met een ziek kind niet altijd aan toe
Tot nu toe één keer gehad en toen is hij naar mijn ouders gegaan omdat hij met koorts niet naar de opvang mocht. Als hij echt zo ziek is dat dat ook niet kan dan overleggen we wie er makkelijker vrij kan nemen. Meestal mijn man. Ik mag overigens ook thuiswerken maar dat vind ik zelf dan niet zo netjes. Dan haal ik wel wat uren in denk ik of zou wat uren opnemen. Maar ik weet wel dát als het zou moeten het niet veel problemen zou geven op mijn werk. Iets acuuts mag je natuurlijk beide ook weg. Dan is het helemaal geen probleem.
Eigenlijk ik altijd. Maar ik werk bij mijn (stief) vader dus dat is al iets makkelijker , al voel ik mij wel altijd "schuldig". Alleen tussen kerst en oud en nieuw kan ik geen vrij krijgen dan is het zo druk bij ons op de zaak maar mijn man heeft dan bouwvak dus dat is mooi opgelost
Als het even kan, vragen we of oma kan. Zij zegt zelf ook dat het zonde is om daar verlof voor op te nemen, zij werkt toch niet. Ons mannetje heeft een hartritmestoornis en af en toe moet hij na een aanval een nachtje in het ziekenhuis blijven en dan blijf ik er altijd bij. Ik wil dan graag bij zoonlief zijn en man loopt tegen de muren op omdat je dan moet wachten tot de kinderarts zegt dat je weg mag en doorgaans is dat pas rond 3 uur 's middags... En aangezien zoonlief dan aan een monitor ligt, kun je ook de kamer niet uit. Gelukig komt dit ongeveer eens per jaar voor.
Opa'a en oma's willen graag bijspringen dan, maar ook mijn man is een keer thuis gebleven toen hun niet konden. Ik werk in het onderwijs dus dat is lastiger
Ik... lang leve het flexwerken! Of ik nou mijn werk thuis of op kantoor doe, maakt voor mijn leidinggevende niets uit, ook de uren waarop ik werk mag ik zelf bepalen. Is toch wel erg handig bij zieke kindjes. Zo heb ik de luxe om bij mijn ziekte kindje(s) te kunnen zijn zonder daarvoor vakantieuren in te leveren.
Wij hebben ons werk zo in kunnen delen dat er altijd een van ons twee thuis is. Dus diegene die dan thuis is, zorgt er dan ook voor als een van de kinderen ziek is. In noodgevallen kunnen mijn ouders ook nog bijspringen.
Ik. De kinderen zijn doordeweeks bij mij en in het weekend bij hun vader. Mijn vriend hoeft daar niet voor te zorgen, dat is mijn verantwoording