Vaak poepen, grote meid...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hopmarjanneke, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben sowieso wat grotere kinderen... maar onze oudste is toch wel errug groot (boven de p97-lijn) Ze was met 38 maanden al 108 cm groot en 21 kilo zwaar.
    Voor ons gevoel eet ze niet extreem veel, als het aan haar ligt eet ze trouwens wel de hele dag door... maar dat remmen we wel af.

Ze gaat wel vier keer per dag naar de wc voor de grote boodschap, waarvan zeker 2 keer een behoorlijke drol, vaak de derde keer ook nog wel. Voor ons gevoel is dat dus behoorlijk vaak/veel :(

Maar..... klopt ons gevoel eigenlijk wel??? Zitten we ons zelf niet voor de gek te houden??? De kinderarts (wonen in Duitsland, dus geen CB-zorg) heeft al wel een paar keer gezegd dat ze qua groei nog wel in verhouding is, maar dat we moeten oppassen met de suikers enzo.

Okay, de vraag zal vast komen... wat eet ze zoal?

Gemiddeld 2-3 boterhammen (vaak pindakaas, maar ook wel pasta, leverpastei, jam of vleeswaren
    2-3 stuks fruit per dag (appel, banaan oid) maar ook vaak stuk komkommer, worteltjes etc
    warmeten: 1-2 aardappelen, dikke schep groente en klein stukje vlees
    als toetje meestal iets van yoghurt, kwark of vruchtenyoghurt en daarbij wat muesli (momenteel chocolademuesli :p )

Tussendoor: thee met melk (halfom) roosvicee/limonade... nou ja meer water met een kleurtje eigenlijk, karnemelk

Soms rond 5 uur een klein koekje, maar vaak hoeft ze dat niet eens.
    Chips/snoep krijgt ze, denk ik, hooguit twee keer in de week.

Waar ik in een spagaat raak... madammeke wil thuis niet ontbijten omdat ze op de Kindergarten samen met de andere kindjes eet. (meestal dus dat fruit met 200 ml "gekleurd water"... daarnaast zit er bij thuiskomst ook vaak nog 50-75ml "schoon water" in haar flesje)

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Tja hier ook zo'n grote dame. Nu met 39 maanden 111 cm met 21 kilo. Ze poept echter maar 1 x per dag, soms slaat ze een dag over. Ze heeft wel een flinke boodschap dan. Qua eten wil mijn dochter ook meer dan ze krijgt. Ze heeft net als ontbijt een boterham en een tarwe cracker op. Beide met smeerkaas. En nog een cracotte met vlokken en een beker melk. Drinken doet ze gelukkig goed. Vaker water dan limonade.

Als je oppast met de suikers (dus dat betekent ook oppassen met gezonde koolhydraten, dus b.v. meer groenten laten eten dan aardappels, rijst of pasta bij het avondeten) dan moet het wel goed komen.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier gaat de oudste ook 3-4 x hoor. Dacht dat het vrij normaal was. Moet ik zeggen dat mijn man dat ook heeft hoor.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon poept ook wel 3-4 x per dag. De jongste ook. Ik vind het eigenlijk wel normaal.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier een kleine meid ( 5,5 17,5 kilo en 110 cm)

Maar ze poept om de dag...

Eet alleen nooit zoveel als jou kindje. Wel veel fruit maar niet zoveel brood en aardappelen.

Als ze weer een groeispurt heeft dan eet ze twee dagen net zoals jou dochter maar daarna niet meer

Maar goed, elk kind is anders. Jullie dochter is groot en eet dus misschien daardoor meer?

Zijn jullie ook groot?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uhm... ik ben 173 cm en mn vriend is 188cm geloof ik.
    Dus niet extreem groot, maar ook niet extreem klein in mijn ogen. wel zei de KA dus altijd, dat het niet raar was dat wij zulke 'grote' kids hadden... want wij zijn ook niet klein... maar ja da's een manneke waar ik zo ongeveer overheen kan kijken :D

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb een 'kleine' dochter en die poept ook zon 4 keer per dag. De ontlasting is van normale consistentie, dus ik vraag me af of het dan wel aan de suikers ligt. Weet iemand dat?
    Ik vind het namelijk ook niet zo gewoon om 4 keer best flink te poepen op een dag.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik weet niet wat wel en niet normaal is. Hier een meid van 3,5. Zij poept 1 (soms 2) keer per dag. Ze eet ongeveer net zoveel als jullie dochter, maar zal maar zo'n 13 kilo wegen en zal ongeveer 1 meter groot zijn.. Tjah, elk kind is anders denk ik dan maar..

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik las op Wikipedia (niet 100% betrouwbaar) dat 3 keer p/dag ook nog normaal kan zijn. Hing een beetje af van de consistentie en kleur.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier ook zo'n poepchinees hoor ;) Ze is niet zó groot/zwaar (107cm ondertussen en 18.5kg bij ruim 3.5jr), maar wel een goede eter. Meestal poept ze 2-3x een redelijk hoopje, tegen de avond minder, maar na t avondeten ook standaard nog een keer. Ook wel zeker 4x per dag dus.

Sommige mensen (en kinderen hebben dat volgens mij nog sterker) hebben een goede gastrocolische reflex. Eten stimuleert de stoelgang; als er iets in gaat, moet er ook wat uit ;).

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Volgens mij is het voor volwassenen idd normaal tussen 2-3x per week en 2-3x per dag, als de consistentie 'goed' is.

Deel Deze Pagina