Kind zo veel laten eten als hij/zij op kan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juli2009, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wel herkenbaar Zon ;)
    Dochter dronk ook altijd veel, vaak en lang. Ik stopte de voeding op zich niet, ja, als ze echt uitgedronken was na 3 kwartier en alleen nog maar wat zat te lebberen. Maar zij trok mij echt helemaal leeg (was behoorlijk afgevallen en at echt veel) en zij groeide als kool (als ik de foto's terugkijk :$). Ze huilde ook best veel en dan was de borst de enige manier om haar stil te krijgen.
    Tja, ze zeggen dat je met BV een baby i.p. niet kunt overvoeden, maar er zijn wel uitzonderingen. Ik heb t me echt wel vaak afgevraagd toen. Zij spuugde ook redelijk wat terug.

En misschien heeft het feit dat ik op een gegeven moment grenzen heb gesteld mbt het drinken en slapen (wat overigens ook veel rust gaf), haar natuurlijke behoefte enigszins aangetast. Wie weet.
    Maar ze heeft absoluut perioden gehad waarin ze veel meer at (en kon eten) dan nu, dus kennelijk zit die rem er toch nog wel in hoor ;)

2. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hihi fijn dat het herkenbaar is, ik ben ook altijd heel erg blij als ik uit haar mond hoor: 'Ik hoef niet meer' of 'Dit lust ik niet.' :D. Misscien toch ergens een klein klein remmetje..

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@zon: hier vooral als het erg lekker is... Of andere mensen eten ook nog.. Zal ze niet snel uit zichzelf stoppen met eten.

Die natuurlijke rem is leuk... Maar mijn dochter moet die nog even afstellen vrees ik. Dus houden wij het ook in de gaten.
    Met boterhammen thuis... Eet ze er maximaal 2 en soms laat ze ook wel wat staan.. Dus dat gaat de goede kant op.
    Maar met een hoop andere dingen zeggen wij op een zeker moment dat het genoeg is geweest.

Hier ook geen dunnetje trouwens... Dat speelt daarin natuurlijk ook een rol.
    En ze lust zo goed als alles... Dat is op zich wel prettig maar soms.. :)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #84 Arevinol, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    Haha, ik juich het ook altijd toe als ze zelf aangeeft niet meer te willen. Alleen na 1 boterham, check ik t nog wel ff dubbel (dat ze niet tussendoor weer teveel honger krijgt).
    Ik heb zelfs zo'n raar kind dat het leuk vindt om dingen die ze eigenlijk niet lekker vindt, toch zoveel mogelijk van te proberen :D Prima hoor, maar wel een beetje raar toch, haha :p

5. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Haha Arevinol, lijkt echt alsof we dezelfde dochter hebben. Heel herkenbaar!!

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik heb hier een zeer trage eter die het heel gezellig maakt aan tafel; heeel veel praten, af en toe een hapje. Hij zit na een paar hapjes al vol. Misschien is te langzaam en te gezellig ook weer niet goed, haha!

7. mama 2 meisjes

mama 2 meisjes Actief lid

4 mei 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier mogen de kinderen ook zelf weten hoeveel ze eten. Kinderen horen inderdaad niet bezig zijn met lijnen of slank zijn. Maar ouders hebben wel de verantwoordelijkheid over de gezondheid van hun kind.
    Hier bepalen we dus niet hoeveel ze eten, maar wel wat ze eten.
    Onze dochter van 5,5 eet op een dag meestal 5 boterhammen. Wil ze daarna bijvoorbeeld nog een boterham, dan kom ik vaak met een fruitvoorstel.
    Ze krijgen hier altijd eten en drinken wanneer ze willen. Maar dat kan dus ook gewoon een glas water en wat tomaatjes zijn bijvoorbeeld.
    Na de reactie van je schoonzus zou ik er niet zo snel nog een keer over beginnen... Misschien als het tijdens een gesprek zo uitkomt om er subtiel wat tips/info in te verwerken. Zolang je het bij jezelf houd, kan een ander zich niet (zo snel) aangevallen voelen...

Deel Deze Pagina