Kind zonder id-kaart naar Frankrijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

De regels zijn hier nu ook veranderd zie ik.. de oudste moet haar id-kaart laten verlengen binnenkort en nu moet ik haar wel meenemen. Maar dat kan gewoon tijdens openingsuren, dus zonder afspraak o.i.d..

Gelukkig is er geen haast bij.

chantalvl vindt dit leuk.
  2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Eigenlijk heel raar dat het overal anders is. Maar dat is in Nederland blijkbaar ook. Heb al een paar keer gelezen dat kinderen op de HAP geen legitimatie bij zich hoeven te hebben. Hier wordt daar zelfs al op gewezen als je belt voor een afspraak “legitimatie verplicht”.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    In Duitsland zou ik het dan ook in het Duits proberen ;)

Ik zou het risico niet nemen... Dan maar meer geld...

toch3 vindt dit leuk.
  4. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ja precies. Mijn dochter wordt bijna 5 en loopt met een paspoort die ze kreeg toen ze 8 weken was. Toen wij afgelopen meivakantie op vakantie gingen, is er tot 2x toe iemand bij gehaald om mee te kijken, omdat ze haar gewoon niet herkenden..

5. Schuurpapier

Dat 'in het Frans' sloeg op de situatie van TS :p

Riverdale87 vindt dit leuk.
  6. Schuurpapier

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    In Turkije wilden ze ons bijna niet meer laten terugvliegen omdat de kinderen niet meer op de foto van hun paspoort leken. Ze waren 3 en paspoort was met de leeftijd van 4 maanden. Ook dus iets om op te letten.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

In België zijn de id-kaarten 3 jaar geldig, juist omdat kinderen zoveel kunnen veranderen. Is dat voor paspoorten anders?

Een vriendin kwam op kraambezoek komen met haar dochter van toen 3 maanden. Dus ook voor haar een id-kaart aangevraagd, met babyfoto en een lengte van 60 cm. Toch wel gek als dat 3 (of 5 jaar) zo blijft :D

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Snapte ik maar ik moest er om lachen ;)

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn zoon heeft ook nog geen ID kaart. Wel al een x aantal keer in het ziekenhuis met hem geweest, maar er werd nooit naar gevraagd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt haast mee heb. Als de nood aan de man is heb ik hier een papier liggen waar alles op staat van hem.( bsn nummer etc) Die ID kaart komt wel een keer. Ik zal wel een ontaarde moeder zijn.:roflmao:

Treez vindt dit leuk.
  11. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ja wij gingen naar azië toen hij nog een baby was. Dus we moesten een paspoort toen, anders had ik voor een ID kaart gekozen dat is dan goedkoper. Mochten we weer ver vliegen voor zijn 5 de verjaardag dat we dan alvast weer een nieuwe aanvragen en niet wachten tot de 5 jaar voorbij zijn. Voor mijn jongste wacht ik liever tot hij 1 jaar geweest is met een paspoort aanvragen, kan hij gewoon net langer mee en lijkt hij meer op de foto.

Schuurpapier vindt dit leuk.
  12. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Om je vragen te beantwoorden:
    - nee, ik zou het niet eens in m’n hoofd halen die kosten op de gemeente te verhalen.
    -nee, ik zou m’n kind zonder ID de grens niet overnemen.

Er zal waarschijnlijk niks gebeuren en ze zullen er waarschijnlijk niet om vragen.
    Maar waarom zou je zo een risico willen nemen?
    Het gaat om je kinderen, niet om een auto.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind ook om eerlijk te zijn niet dat iedereen die dat niet heeft 'fout' is. Ik word gewoon moe van de discussie en het volhouden dat het niet verplicht is.
    Als er gewoon gezegd wordt: "ja, ik weet dat het eigenlijk moet, maar ik vergeet het steeds" oid, dan vind ik dat al heel anders.

Tuttebella, Betsy, Treez en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Oh dat vind ik ook een nutteloze discussie! Hier was de reden dat hij een huilbaby was, hoe hij dan normaal op de foto moest komen te staan zou mij een raadsel zijn geweest. Daarna was ik lichamelijk nog niet in staat om heel veel te doen dus een ID kaart aanvragen stond niet op de prioriteiten lijst, van de week zat ik er toevallig aan te denken dus waarschijnlijk krijgt hij deze maand zijn ID kaart. :D

marb vindt dit leuk.
  15. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Als ik van zorg gebruik maak wel ja.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter van 6 (bijna 7) heeft ook nog nooit een paspoort of id gehad. Ik wist niet dat dat verplicht is om zorg te ontvangen, daar kom ik nu door dit topic achter. We zijn nog nooit met haar naar het buitenland geweest en hebben hem dus nog nooit nodig gehad. Ze is een keer opgenomen geweest in het ziekenhuis, ze is ook onder behandeling geweest bij de kno-arts, ze heeft trommelvliesbuisjes gehad en ik heb meerdere keren medicatie voor haar gehaald bij de apotheek. Nooit heeft er iemand naar een id gevraagd. Ja, haar basisschool, toen ik haar aanmeldde, maar ik heb ze vriendelijk verteld dat ik niet van plan was een id aan te schaffen voor een school, aan wie ik helemaal niet verplicht ben die te laten zien.

Ik was dus echt in de veronderstelling dat het tot haar 14e niet hoefde. Binnenkort toch maar een keer gaan regelen dan.

Mammielove vindt dit leuk.
  17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Die van mijn zoon moesten we direct na de geboorte aanvragen. We moesten met spoed naar Nederland na de geboorte i.v.m. de gezondheid van mijn moeder. De pasfoto was liggend op de grond gemaakt, en hij sliep, dus had zijn ogen dicht (in de UK is dat toegestaan voor babies)
    Na 5 jaar was hij wel aan vervanging toe... :roflmao:

Schuurpapier vindt dit leuk.
  18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is erg vreemd, want school is juist verplicht de indentiteit van het kind te verifieren middels controle van paspoort of ID-kaart. Want níet altijd verplicht is, is een kopie inleveren bv (maar in sommige gevallen kan dat wel verplicht zijn).

tuc vindt dit leuk.
  19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.961
    15.599
    113
    Nabij Utrecht
    Dus als jouw kind een ongeluk krijgt mogen ze hem/haar nog niet naar het zhuis brengen omdat je eerst nog ff een ID kaart moet aanvragen (figure of speak).

Tja... uhm.... logische denkwijze.

20. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik wist niet dat scholen dat verplicht zijn. Als het inderdaad zo is dat scholen de identiteit van kinderen moeten checken, wat ik trouwens heel terecht en logisch zou vinden, is het inderdaad vreemd dat je als ouders niet wettelijk verlicht bent om je kind naar school toe de legitimeren.

Deel Deze Pagina