Ik ben echt stomverbaasd dat baby's ook al een id nodig hebben, wist het écht niet. Nooit eerder ergens gehoord, nooit ergens gelezen. En ik beschouw mezelf toch wel als goed geïnformeerd, maar dit heb ik kennelijk gemist. Er is bij ons ook nooit door een zorgverlener naar gevraagd overigens. Als het verplicht is, snap ik trouwens niet waarom ze het je niet direct laten regelen bij de aangifte. Maar ja, dat zal dan wel door die foto komen, maar die slaat bij zo'n newborn sowieso nergens op.
Zo wordt ook gevraagd of een kind de eigen naam wil schrijven. Dat werd ook gevraagd aan mijn peuter die nog niet op de basisschool zat. Met moeite heeft hij iets in dat vakje gekriebeld, en dat is nu z'n handtekening. Schattig is het wel, maar of het echt nut heeft?
Hier stond er tot nog toe altijd op: niet in staat tot ondertekening. Beiden hebben de laatste keer hun naam er zelf op gezet. Toen waren ze beiden 5.
Ja hier ook pas met bijna 6 voor het eerst zelf getekend en ze vroegen ook eerst of ze dat al konden.
Ik heb dus mijn baby meegenomen zonder paspoort de grens over omdat ik woensdag wist dat we vrijdag gingen. Geboorte bewijs meegenomen. In geval van ongeluk hadden we dan mazzel gehad aangezien we met meerdere auto's waren. Mbt met rijbewijs Zwitserland in, dat was op de terugweg van wintersport. Ze namen de verkeerde afslag. Ah ja dat ook weer eens gezien. Ik ken van dichtbij een tweeling waarvan er 1 naast Schiphol woont en de andere ver weg. Tweeling verweg ging op reis en was bijna bij Schiphol toen hij zijn paspoort vergeten bleek. Snel de ander gebeld en op het andere paspoort gereisd havaha
Bij ons vroegen ze het niet, maar was het een opdracht. Ik zei wel dat hij dat nog niet echt kon, maar dat maakte niet zo uit als er maar iets in dat vakje stond. Dan is het veel logischer om het niet te doen inderdaad. Het verbaasde me al, omdat ze dit veel vaker moeten meemaken. Blijkbaar ging het bij ons dus wat anders dan de standaard is
Het is eigenlijk ook idioot. Onze zoon heeft een id kaart met een foto van zichzelf toen hij 4 weken was. Je herkent m dr echt niet van. Ze begon eerst over de handtekening. waarop ik schaapachtig keek en vroeg hoe ik dat mn pasgeboren baby moest laten doen Je bent het nodig als je aangehouden wordt bijv. Maar ook bij ziekenhuizen moet je je daarmee aanmelden bij zo'n zuil. Dan "moet" je m dus wel hebben.
Het is pas 'verplicht' als je extra zorg nodig hebt. Dan kan erom gevraagd worden. Dit gebeurd niet overal. Dus er zijn genoeg kinderen die geen ID kaart nodig hebben als ze niet buiten NL komen en geen specifieke zorg nodig hebben
Ze bedoelt waarschijnlijk dat degene op zijn eigen naam en paspoortnr zijn vliegticket waarschijnlijk had geboekt, bijv als Jan Jansen nr 12345 en ineens bij de incheckbalie met een paspoort van Piet Jansen nr 45678 stond.
Nee waarschijnlijk niet maar meestal heb je toch andere voorletters? In geval van dezelfde zou het misschien kunnen (zou het zelf niet durven maar goed...). Bij andere voorletters zou het van de douane ook stom zijn als het niet met je ticket overeenkomstig is.
Als het van wintersport naar huis (lees Nl) is dan hadden ze dus helemaal geen ID bij. Dat klopt ook niet. Bedoel je van dagje skiën naar huis/hotel terug dan zou het kunnen maar dan was het ook niet ver. Overigens had ik altijd wel mij ID in mijn binnenzak tijdens het skiën . Dus ook in de auto dan
Als je online incheckt is er niemand meer die je paspoort naast je ticket houdt binnen eurooa blijkbaar
Het klopt niet maar het kan dus wel het was na de week skiën op de weg terug naar NL. Ik heb overigens zelf op de piste nooit ID bij me. Wel geld, water, suiker en insuline.