Kind zonder id-kaart naar Frankrijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik lees hier vol verbazing dat er ouders zijn die dat gerust zouden doen. De kans dat je wordt aangehouden of een ongeluk krijgt is (gelukkig) klein, maar als het toch gebeurt heb je een groot probleem. Voor een paar tientjes extra voorkom je dat. Jammer van het extra bedrag, maar ik zou in dit geval toch kiezen voor een spoedprocedure. Of het risico nemen: vandaag een id-kaart aanvragen en hopen dat hij maandagochtend klaar ligt. Zo niet, dan zou ik een dag later op vakantie gaan (na het ophalen van de id-kaart). Geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt om zonder id-kaart de grens over te gaan. En al zeker niet met een kind. Het is wettelijk gewoon verplicht (en terecht). Jammer dat je er niet eerder aan hebt gedacht, maar gelukkig is het wel op te lossen door een spoedaanvraag.

famofthree, Syane, laurazoey en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Ik zou een spoedaanvraag doen.
    We zijn pas naar de dierentuin in Antwerpen geweest en zelfs toen hebben we alle paspoorten meegenomen.

3. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    stadhuis moet je nooit op het laatste moment doen ..
    wij gingen op vakantie en legitimaties van 3 van mijn kids verlopen .. 1ste x was ik de toestemming van mijn man vergeten hoe dom Haha nieuwe afspraak nou 2de x vonden ze de handtekening van mijn man niet goed genoeg gggggrrrrrrr 3de x gelukt maar was wel 2 weken bezig om die stomme dingen aan te vragen gelukkig had ik ze ruim voor vertrek nog in bezit omdat ik het op tijd deed ..

Wat een gedoe echter heb ik gewoon vanaf geboorte van alle een id voor alle 4 en echt de oude legitimaties van de 3 ze leken er niet eens meer op .. mijn jongste zoon die van hem is nog een jaar geldig foto was hij 2,5 maand oud nu is hij 4 jaar ..
    Ik ga nooit zonder id weg ze zitten allemaal 6 legitimaties in mijn tas

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, gebeurt toch vaker dan je denkt... en als er dan iemand even legitimatie kan brengen is het opgelost, maar als je thuis geen legitimatie hebt liggen of niemand die even heen en weer kan rijden, dan wordt dat écht een hoop geregel. Dan betaal ik veel liever eenmalig die kosten van de spoedprocedure...

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.848
    4.103
    113
    He wat apart, bij ons is altijd alles eerder. Na 3 dagen krijg je bericht dat het klaar ligt.

Maar verder ben ik best braaf en ik zou me niet prettig voelen als ik willens en wetens zonder ID zou gaan, dus ik zou denk ik toch voor een spoedaanvraag aan. Ondanks dat ik weet dat er eigenlijk bijna nooit gecontroleerd wordt en er dus weinig kans is dat het problemen geeft.

Maar ik zou het ook niet op de laatste dag aangevraagd hebben. Dat is niet zo handig.
    Ik had laatst dat de foto afgekeurd werd. Dan moet je die opnieuw laten maken, maar de winkel die dat hier kosteloos doet was gesloten op dat moment. Dus ik kon pas 2 dagen later terug, omdat ik simpelweg niet eerder mijn foto opnieuw kon laten maken doordat ik ook gewoon moest werken.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier plannen ze bij de aanvraag meteen een afhaal-afspraak, op die dag kun je meteen doorlopen naar de balie om het af te halen. Maar eerder is geen optie bij reguliere aanvraag. Ik ben dat ook niet gewend van de vorige gemeente waar ik woonde; die stuurden gewoon een bericht zodra het klaar was, en dat kon al na 2-3 dagen zijn inderdaad.

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Frankrijk is streng, zou het zeker niet wagen en gewoon die 76 euro betalen. Gemeente kan er ook niets aan doen.
    Mijn nichtje van 4 maanden heeft zelfs al id.
    Toen mijn jongste 2 was waren we op centerparcs huttenheugte en moesten we snachts naar de hap, reken maar dat ze zijn id wilden zien hoor, naast het verzekeringspasje dus zou sowieso een id willen hebben.

8. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat is hier ook zo. Je krijgt een afhaal datum mee en dan ligt het klaar.

9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Verhalen op de gemeente, omdat jij zo laat bent met een ID kaart aanvragen? Dat is een grapje toch?:roflmao:

Ik heb mijn eigen ID ook een keer met spoed aangevraagd, de volgende dag had ik hem. (90 euro was dat geloof ik) Ik zou dus maar meer betalen, no way dat ik mijn zoontje zou willen uitleggen waarom papa en mama geen ID kaart -op tijd- hadden aangevraagd voor hem.

nizzie86, Miek89 en Caithy vinden dit leuk.
  10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wij zijn pas naar de dierentuin in Mechelen geweest. Heb er geen seconde aan gedacht dat de kinderen geen ID hadden.
    dan ligt het sowieso klaar inderdaad. Maar in 90% van de aanvragen ligt het er ook al 1 a 2 dagen daarvoor klaar.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ligt het vast ook wel eerder klaar, maar eerder afhalen mag niet - beetje flauw :D

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dan zijn jouw kinderen denk ik nog nooit opgenomen geweest of onder comtrole van een kinderarts. Zonder id kon ik toch echt geen afspraken maken met mijn zoon van 8 weken :(

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik snap wel dat het zuur is, omdat je eigenlijk op tijd was, maar ik zou gewoon de spoedaanvraag doen. Reizen zonder geldig legitimatiebewijs zou ik niet doen, voor mijn eigen gemoedsrust. Als jij dat van je af kunt zetten dan kun je de gok nemen.

Zara75 vindt dit leuk.
  14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Klopt inderdaad. Maar wel meerdere malen bij de hap gezeten, ook daar is ons nooit naar een id van ze gevraagd.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  15. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    #75 Pinkblossom, 11 sep 2018
    Laatst bewerkt: 11 sep 2018
    Hij is inmiddels aangevraagd met de normale procedure, ga geen extra spoed kosten betalen.

De mevrouw verwacht dat hij vrijdag middag klaar ligt.

En zo niet, dan gaan we maar zonder id-kaart op vakantie, en nemen we ‘t risico, helaas pindakaas.

MamaenMini en Torretjeee vinden dit leuk.
  16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Nee, bij de hap wordt er idd niet om gevraagd. Bij normale ziekenhuisafspraken wel. Bij de eerste comtrolle van mijn premature zoon, geboren met 33,6 weken), werd gemeld dat ik een id mee moest nemen naar de volgende afspraak. Hij had eerder een id dan zijn uitgerekende datum, haha.

Mammielove vindt dit leuk.
  17. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb hem nodig voor het aanmelden in het ziekenhuis. De 1e keer lukte dat nog zonder, maar bij de keer erna wouden ze toch echt dat ik dit met een ID kaart deed.

Mammielove vindt dit leuk.
  18. Marchella

Marchella Niet meer actief

Ik hoop voor je dat er zich niets voordoet waarbij je hem nodig zult hebben. Ik denk dat je goedkoper uit geweest was met de kosten van een (met wat pech, overbodige) spoedprocedure dan met een eventuele boete..

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik werk op de seh, wij vragen altijd naar een id kaart, verifiëren we de bsn mee. Is voor alles handig als je bsn er goed instaat.

Het is niet alleen de boete in het buitenland, het is het feit dat iedereen kan zeggen dat het hun kind is. Je moet kunnen aantonen dat het jou kind is. Bij bijv ongelukken van de ouders, verdwijnt een kind zonder id best lang het systeem in.

Sado, nizzie86 en Ysabella vinden dit leuk.
  20. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Jullie krijgen een ernstig ongeluk en zijn buiten bewustzijn, hoe moeten ze aan een verzekeringpasje zonder foto zien wie wie is?

Deel Deze Pagina