Het is gewoon wettelijk verplicht om een id te hebben voor je kind wanneer je de grenzen over gaat, wat de gevolgen zijn als je aangehouden wordt en je kind heeft geen id ligt aan de regelgeving van dat land. Ik heb ergens gelezen dat de boete in duitsland hiervoor € 5000,- is, met als kanttekening dat je daar vanaf je 16 id plichtig bent. Gezien de ontvoeringen van kinderen naar het buitenland kan ik me voorstellen dat ze moeilijk gaan doen omdat je zonder id heel moeilijk kunt bewijzen dat het kind daadwerkelijk jou kind is. Kortom voor mij genoeg reden om met spoed een id aan te vragen of gewoon helemaal niet te gaan.
Vind ik ook. En meestal denk ik eraan, maar afgelopen weekend in België kwam ik er pas tijdens het weekend achter dat de identiteitskaarten van de kinderen nog thuis lagen Had ze nog wel als foto op m'n telefoon
Maar in Nederland heeft een kind nog geen ID kaart nodig, dan heb je toch hetzeflde probleem? Wij hebben wel onze ID kaarten altijd mee en dan is ook te achterhalen dat het onze kinderen zijn.
In Nederland is het verplicht vanaf 14 jaar, ben je jonger dan is dat niet perse nodig. Je kunt in nood snel genoeg aantonen wie wie is hier in NL.
Jawel. Jij moet het kunnen aantonen bij oa idd afspraken ih zhuis etc . Daarbij moet een kind van 14 hun eigen id altijd bij zich hebben... net als wij volwasene dat moeten
Zelfde verhaal hier inderdaad. Ook bij controles bij de kinderarts altijd een ID kaart nodig. Tevens zijn we afgelopen maanden 2x in Denemarken geweest en daar word je er op de grens nog wel eens uitgeplukt, was heeeel blij dat ik een ID mee had voor onze zoon.
Dit is niet waar. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/heeft-mijn-kind-een-eigen-paspoort-of-identiteitskaart-nodig Identificatieplicht geld vanaf de geboorte.
In Nederland is een kind wel degelijk een ID kaart nodig. Identificatieplicht is geldig vanaf de geboorte. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/heeft-mijn-kind-een-eigen-paspoort-of-identiteitskaart-nodig
Ja maar ik bedoelde dus in de auto, mocht je een ongeluk krijgen. Dan hoef je niet de id kaarten van de kinderen bij je te hebben. Vanaf 14 jaar wist ik inderdaad.
Wel goede lezen Als ze naar het buitenland reizen OF als ze zorg nodig hebben. Hebben ze dat beiden niet, hebben ze ook geen ID nodig.
Maar die plicht is alleen in bepaalde gevallen. Niet zoals volwassenen dat je altijd iets bij je moet hebben.
Klopt. En of bijna niemand dat doet weet ik niet, maar ik heb ze altijd bij me vd kids en mezelf incl de zorgverzekeringspassen.
Maar wat is dan de grens? Moet je voor je kind van 1 week een id kaart aan gaan vragen? Wij hebben het met 3 maanden gedaan omdat we bij de grens wonen, maar eerder vind ik echt niet echt haalbaar.
Nou ik vind het allemaal prima. Maar als je kind zorg nodig is, dan is het gewoon verplicht. Je weet toch bij voorbaat niet of je kind zorg nodig is, dan kan ineens ontstaan! Ik vind het verbazingwekkend hoeveel mensen voor die paar tientjes zoveel gedoe op de hals willen halen.