Kind zonder id-kaart naar Frankrijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Jij weet ruim van tevoren dat je kind van het bed af gaat vallen, daarbij bewusteloos raakt en een nacht in het ziekenhuis moet worden opgenomen ter observatie? Ik zal mijn kinderen er eens op aanspreken dat ze dat beter moeten aankondigen, misschien kunnen ze het dan ook zo plannen dat het me geen vrije dag kost?

RoGiJuLi, nizzie86, Marchella en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dat maak jij ervan, ook prima natuurlijk ;)

Op dat moment heb ik dus geen ID nee. Die zal dus dan aangevraagd gaan worden. Maar die heb ik pas weer nodig bij een nieuw bezoek aan het ziekehuis, bv een controle. Dus ik snap niet zo goed waar ik me nu op dit moment druk over moet maken.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat weet je helemaal niet, of je daar dan de tijd (en zin) in hebt. Als je kind bij klachten bloed moet prikken en er blijkt iets ernstigs aan de hand te zijn, dan ga je eerst gezellig foto's maken en een id kaart aanvragen? Meestal moet (mag) je dan meteen in het ziekenhuis blijven.

4. Mammielove

En dus heb ik er eentje nodig als ik weer opnieuw met mn kind me meld in het ziekenhuis ;) En dan zal hij er dus netjes zijn.

5. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Je hebt deze bij de 1e keer eigenlijk al nodig volgens de wet. Dus ik snap niet waarom je er steeds op hamert dat je die kaart pas bij de 2e keer nodig hebt.

Lieke1989, jolien 1986 en Syane vinden dit leuk.
  6. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik rijd ook altijd met veel te veel drank op, maar ik kom er altijd mee weg, dus dan mag het toch?
    Zo komt dit een beetje op mijn over.

jt82, jolien 1986, mamameer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Wat een ophef over wel of geen ID kaart zeg. o_O... Als er een probleem is is er ook altijd een oplossing. Misschien niet de manier van ander, maar dat moet de persoon zelf toch lekker weten.

Mammielove vindt dit leuk.
  8. Torretjeee

o_O

9. Mammielove

Haha, als jij dit met elkaar wilt vergelijken; prima ;)
    Ik zie het meer als; met drank op rijden is verboden, dus je mag nu ook niet drinken. Stel je voor dat je nu opeens de auto in moet stappen en geen andere keuze hebt.
    Ik snap ook niet waar jullie je zo druk om maken. Mij zorg, mijn probleem toch? ;)

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn kinderen hebben allebei een idkaart, maar in het zh of dergelijke is hier pas 1x om gevraagd..
    Ik weet de bsn nummers van iedereen uit me hoofd en dat is tot nu toe altijd geaccepteerd.

11. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Niet zo zeer ophef, maar sommige mensen doen alsof het geen probleem is als je geen ID kaart hebt. Maar als je zorg nodig hebt, of je de grens over gaat is het gewoon wettelijk verplicht. Dan is het toch vreemd als mensen het doen overkomen dat het allemaal geen probleem is? Je lapt gewoon de regels aan je laars.
    Dat mensen dat doen is prima, maar dan moeten ze niet proberen andere mensen er van te overtuigen dat het geen probleem is. ;)

Syane vindt dit leuk.
  12. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Dat is waar. Ik hoop dat het nooit jouw probleem hoeft te worden in ieder geval, want dat gun ik niemand.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap het echt niet, maar goed, niet mijn probleem inderdaad...

tuc vindt dit leuk.
  14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    @Mammielove je bent wel een flirt met al die knipoogjes:D

Tja iedereen moet het ook maar zelf weten. Ik vind naar het buitenland gaan zonder legitimatie niet erg slim.
    En je weet dat je er een nodig hebt voor als je in een ziekenhuis komt of misschien wel bij andere zaken dus vind het ook een beetje laksheid om maar geen legitimatie te hebben voor je kinderen.
    Het kost echt geen drol en een kleine moeite.

Mammielove vindt dit leuk.
  15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit inderdaad, bij ernstige ziekte zit je er echt niet op te wachten en moet je wellicht een ziek kind op de foto zetten...

16. Mammielove

Hoho, ik probeer helemaal niemand te overtuigen. Ik zeg alleen dat als je iets beweert, je het wel goed moet doen.
    En nogmaals; ik lap de regels niet aan mijn laars. Als die situatie er komt dat ik zorg nodig heb voor mijn kinderen, zal een id zo gemaakt zijn. Wij hebben dat gelukkig niet, dus ik zie niet in waarom ik hem NU moet halen. Niet verplicht ook voor ons op dit moment dus.

17. Torretjeee

Ja mag ook niet deelnemen aan het verkeer met drank op. Dat betekend dus dat je ook niet lopend over straat mag van bijvoorbeeld de kroeg naar huis. Al die mensen overtreden de wet, alleen niemand die er echt een bekeuring voor krijgt. Dat is dus ook geen probleem. Zonder ID naar het ziekenhuis is ook geen probleem in nederland zijn ze namelijk ook verplicht zorg te verlenen.

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Een id is niet zo gemaakt. Je moet eerst een afspraak maken bij de gemeente. Meestal is er niet meteen plek, vervolgens moet je een pasfoto gaan laten maken. Je kind moet mee naar het gemeentehuis, waar je ook het formulier met toestemming van de vader mee moet nemen.

En vervolgens kun je een dag of 5 later MET kind het id bewijs ophalen.

Dat vind ik niet een procedure van dat heb ik zo even gedaan

jolien 1986 en Syane vinden dit leuk.
  19. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Een afspraak maken is niet overal nodig

20. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Nou eentje is een meisjes en de ander een jongetje ;)
    Maar even serieus... bedankt voor de opheldering dames. Zoals gezegd had ik me er nog nooit in verdiept. Nog niet eerder met de kinderen naar het buitenland geweest. In het ziekenhuis hier vragen ze alleen naar het bsn nummer dus daar hebben we nog nooit een id kaart voor de kinderen nodig gehad. Maar afgelopen zomer stond ik in België in te checken op de camping en toen pas bedacht ik me dat ik helemaal geen id kaarten had. Gelukkig had ik ze niet nodig, maar ik snap door jullie reacties nu dat ik een volgende keer zorg dat ik ze wel heb. Met mijn kinderen op een politiebureau zitten lijkt me geen geweldige ervaring geloof ik. Van drama-scenario’s ga ik meestal maar niet uit, maar ook dan is een id kaart dus geen overbodige luxe.

Marchella, Syane en chantalvl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina