Kind zonder id-kaart naar Frankrijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ja moet het lekker zelf weten, ik kan me er niet druk om maken. Ik vind het alleen heel dom.

Tuttebella vindt dit leuk.
  2. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Maar dat je iets niet nodig bent geweest, betekend niet dat het niet verplicht kan zijn.
    Ik heb nu 8 jaar mijn rijbewijs en pas recent voor de 1e keer nodig geweest toen ik een auto had gekocht. In die jaren ervoor nooit nodig geweest. Geen controle gehad, en ook geen auto gekocht.
    Dat ik in die 8 jaar mijn rijbewijs niet nodig ben geweest, betekend toch ook niet dat ik hem dan maar niet hoef te halen, en dat ik pas mijn rijbewijs ga halen nadat ik deze voor de 1e keer nodig ben geweest?o_O

mamameer vindt dit leuk.
  3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Daar had ik nog niet zo over nagedacht. o_O

4. Treez

Treez Niet meer actief

Hier hetzelfde. Afgelopen jaar in Italië nog twee keer bij een arts geweest. Zowel bij mij als mijn dochter geen id gevraagd. Op zich wel logisch, want ik betaalde de zorg contant. Misschien dat het anders is bij hele dure zorg, zoals opnames, operaties etc. die je niet even kan voorschieten?

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Je wilt nu dus zeggen dat het gewoon verplicht is. Dat is het dus niet, dus ik snap je punt niet helemaal.

6. Treez

Treez Niet meer actief

Laat ik eerlijk zijn, ik heb bijna nooit mijn id bij me in Nederland. Ik raak zo vaak wat kwijt (id ook al twee keer), dat ik zo min mogelijk meeneem als ik op pad ga. Het is niet slim, maar wel mijn keuze en ik ben zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.

DastyQueen, Mammielove en chantalvl vinden dit leuk.
  7. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Als je zorg nodig hebt is het verplicht. Als er vandaag iets gebeurd waarvoor je zorg nodig hebt, dan is het dus vandaag verplicht, en niet pas over een paar dagen. Dat is mijn punt.

8. Betsy

Betsy Niet meer actief

Toen Bo vorig jaar in Sicilië naar de spoedeisende hulp moest, moest ik wel haar paspoort laten zien. Zelfs bij de apotheek wilde ze haar paspoort zien toen ik de medicatie ging ophalen.

9. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zodra het duurder gaat worden, dan wordt er vaak contact gezocht met de noodlijn van je zorgverzekering. Zelfs toen had ik geen ID nodig :) Ze vroegen mijn pasje van de verzekering en met die gegevens is alles geregeld.

Treez vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is zeker wel verplicht, ook voor minderjarigen. Je moet je kunnen legitimeren als het gaat om zorg ontvangen in bv het ziekenhuis. Dat ze er niet altijd om vrágen, betekent niet dat het niet verplicht is.

nizzie86 en tuc vinden dit leuk.
  11. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij zaten een maand terug nog 2 keer bij een arts (Italie) en hadden dus niks nodig behalve onszelf en geld. Maar dit was dan huisarts en apotheek.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Tuttebella, Lieke1989 en DastyQueen vinden dit leuk.
  13. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Eens, een foto van een baby is vaak nauwelijks meer te matchen welke kleuter daar bij hoort. Daarom vind ik een ID kaart op deze jonge leeftijd weinig toegevoegde waarde hebben. Het moet... maar ik ben niet overtuigd van het werkelijke nut vergeleken met bijschrijven op een paspoort (wel bij oudere kinderen die al dan niet zelfstandig reizen).

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ligt eraan hoe lang geleden die kinderen opgenomen zijn. 'Vroeger' hoefde het niet, zoals bij mijn jongste van nu 8 die opgenomen is bij 10 weken. Nooit om een id gevraagd. Maar nu moet het dus wel.

Syane vindt dit leuk.
  15. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Onze kinderen hebben wel een ID kaart sinds ze een baby zijn ivm vliegen. Maar onze oudste is meerdere dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis en daarna nog een jaar onder behandeling geweest maar nooit een ID kaart hoeven laten zien hoor...
    Bij de jongste moesten we in de kraamweek al in het ziekenhuis zijn (dus geen ID kaart) en daarna nog een aantal keer en er is werkelijk nooit naar een ID kaart gevraagd. Dus puur voor zorg binnen NL zou ik hem niet aanvragen...

En daarbij zijn die ID kaarten voor kinderen eigenlijk zo lek als een mandje... Net alsof mijn dochter van 5,5 jaar nog leek op de baby van 6 maanden op haar ID kaart. Op die foto heeft ze ook nog eens aan enorme aardbeienvlek in haar gezicht die met 2 jaar in het echt al niet meer te zien was.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook, aanvragen en ophalen met kind.

17. tuc

tuc Niet meer actief

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    'Vroeger' hoefde het ook niet. Nu dus wel.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Idd net als wanneer ik in de auto rijdt ee niet elke dag om mijn rijbewijs gevraagd wordt. Toch ben ik strafbaar als ik die niet heb.

20. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Bepaalde gezichtslijnen veranderen niet. Daardoor zal een geoefend persoon kinderen herkennen ook al lijken ze niet meer op de foto.

jt82 en chantalvl vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina