Kindekeklein hangwieg wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MvYenE, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo,

Ik vroeg me af of je de wieg ook gewoon kunt wassen? Op de site staat dat je hem moet stomen, maar dat gaat me waarschijnlijk niet meer lukken...
    Hij ruikt een beetje muffig/raar dus zou hem graag nog willen wassen maar mag dit?
    Iemand die het al eens heeft gedaan?

Alvast bedankt!

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hé jij ;)

Ik zal maar even reageren.. Ik wist niet dat jullie er ook zo 1tje hebben! Opzich hoeft stomen toch niet lang te duren voordat het klaar is?

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

He!

Ja heb hem sinds vandaag :D
    Ik heb geen idee hoelang stomen duurt haha, nog nooit laten doen...
    Heb ondertussen eens gegoogled en hier in het dorp zit een stomerij. Daar ga ik maar eens vragen hoe en wat :)

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Leuk! Ik vind het echt leuke wiegjes..
    Volgens mij duurt dat maar een paar dagen, hooguit 5 dagen. Ik zou het ook niet precies weten, ik heb een schoonmoeder die dat doet ;)
    En anders slaapt de kleine meid toch heel even in het ledikantje mocht het niet optijd klaar zijn? :)

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

5 dagen?? Dat is lang hihi.
    Ja ze kan best even in de kinderwagenbak of in het ledikantje maar vind het wiegje zo lief ;)
    Naja we zien het wel...

Ga je hem nu ook weer gebruiken? Wel handig dat je schoonmoeder dat doet zeg...

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Nee wij gaan hem niet meer gebruiken. Hij is echt overbodig geworden. Wel jammer..

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb hem eens gewassen toen m'n dochter alles ondergespuugd had (tegen de zijkant van de wieg aan zelfs). Op 30 of 40 graden ofzo... Daarna is hij gelijk weer gebruikt. Dus dat is gewoon goed gegaan ;) .

8. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Lijkt me ook gewoon dat je het in de wasmachine kan doen hoor.
    Gewoon wol/fijnwas en dan op 30 of 40 graden...zou goed moeten gaan ;)

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ah das jammer idd Alieke!

Athina, en heb je hem erna dan gestreken ofzo? Ahhh ik durf het niet zo goed haha, erg he.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    we hebben hem volgens mij nat opgehangen, maar dat weet ik niet zo goed meer. Het kan ook zijn dat m'n man hem eerst licht gestreken heeft...

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Je kan zowel de wiegbak (katoen) als het hemeltje (linnen, ik weet niet of je die erbij hebt) gewoon strijken op de juiste strijkstand. Ik heb het wiegje zelf niet gewassen, alleen voor gebruik goed gestreken met zo'n drukstoomstrijkijzer (weet niet hoe die dingen officieel heten :)). De "verpakkingsgeur" ging heel snel weg door het wiegje uit te hangen in de buitenlucht en het zo te strijken.

Veel plezier ermee; ons meisje ligt er heerlijk in!

12. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    hoelang kunnen ze erin liggen????

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Gemiddeld een maand of zes, ligt eraan hoe snel je kindje zich ontwikkelt. Kijk voor meer info op de website van de kindekeklein wieg: Wieg - De KindekeKlein hangwieg, hang-/sta wieg en tweelingwieg - Stoere en lieve wiegjes

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Tot welke leeftijd/gewicht kunnen kindjes in de wieg liggen? [/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]De wieg is gemiddeld te gebruiken tot de vierde t/m negende maand, afhankelijk hoe snel je kindje zich ontwikkelt. Wanneer een baby zichzelf kan omdraaien en/of opdrukken wordt het tijd voor een ledikant. [/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Tien kilo is het maximale babygewicht waar de wieg voor geschikt is. [/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Voor de tweelingwieg geldt een maximaal gewicht van totaal 15 kilo. Rekeninghoudend met dit zal een tweeling gemiddeld iets korter in de wieg kunnen liggen, hoewel zij over het algemeen gemiddeld weer lichter/kleiner zijn. [/FONT]

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Het ligt inderdaad aan je kindje. Mijn dochter had er zeker tot 9 maanden in kunnen liggen. Maar die was niet zo snel ;) . Die ging pas rollen met 9,5 maand.
    Ze is alleen met 6 maanden naar het ledikant gegaan omdat ik het te zwaar vond om haar telkens erin te tillen, maar toen had ze zeker nog voldoende ruimte. Doordat de bak rechthoekig is, is hij een stuk ruimer dan veel andere ovale wiegjes.

Deel Deze Pagina