Hoi meiden, Ik heb best een tijd nagedacht of ik hier een topic over zou starten omdat ik advies nodig heb,en je dit nou eenmaal niet aan mensen vraagt die je kent. Om maar met de deur binnen te vallen, mijn vriend heeft een onzettend laag libido ,:lees haast GEEN Libido. Hierdoor wijst hij mij vaak af, mijn zelfvertrouwen ligt dus echt te rusten 10 meter de grond in. Ik heb met mijn vriend vele gesprekken hierover gehad, waar altijd het zelfde uit voort komt, hij zegt stress te hebben door ons financieele plaatje. Wij hebben inderdaad veel schulden op het moment uit zijn vorige relatie en ja wij krijgen veel aanmaningen dit geeft mij natuurlijk ook stress en ik probeer hem daar zoveel mogelijk in te steunen en te helpen. Ook komt uit het gesprek dat hij er gewoon geen zin in heeft hij kan rustig maaaaaaaaanden zonder seks! Wat ik ook doe hij krijgt die aandrang om seks te hebben gewoon niet, er zijn geen plekjes op zijn lichaam waarmee ik hem kan opwinden :lees ECHT helemaal niks! Leuk setje aantrekken werkt niet,niks wat ik doe werkt! Wel krijgt hij een erectie als ik bepaalde dingen doe maar hij voelt daar gewoon niks bij, zelfs met een erectie is hij niet opgewonden. Dit gaat mij erg dwars zitten, ik voel me niet aantrekkelijk meer, als ik naar mezelf in de spiegel kijk denk ik bah, gadver! Dit is niet begonnen toen ik zwanger was maar al lang daarvoor en het sleept maar aan. Seks op comando kan hij wel om het dan maar zo te zeggen en hij komt ook wel klaar, daarom lukte zwanger worden wel. Onze relatie lijd hier onder, Daarom heb ik mijn vriend gevraagd naar de dokter te gaan en het uit te laten zoeken want hij zegt er ook mee te zitten maar je raad het al, hij zou bellen maar dit doet hij niet, hij steld het maar uit maar zegt zelf het ook niet prettig te vinden. Dat hij zich ongemakkelijk zou voelen als hij naar de dokter zou gaan snap ik ook wel heel goed, maar ik voel me ook al een hele tijd ongemakkelijk en wil dit zo niet meer. Hij zegt mij wel aantrekkelijk te vinden, ook zegt hij dat het niet aan mij ligt, maar ik begin echt te twijfelen nu, zou hij dit zeggen om er maar vanaf te zijn? Mischien is het zijn leeftijd? Ik ben 22 hij 42,, ik probeer overal te zoeken wat het kan zijn. In het begin als hij me afwees dacht ik ach komt vast wel goed, Toen alleen maar verdriet, En nu verdriet en word zelfs kwaad in mezelf, ik weet dat dit niet goed is, ik uit mijn woede niet naar mijn vriend omdat ik denk dat dat alleen meer averechts gaat werken. Wel weet hij dat dit me pijn doet. Herkent iemand dit? Ik voel me zo alleen in dit alles omdat ik het idee heb dat mijn vriend het allemaal wel goed vind! Als dit zo door gaat zal onze relatie op de klippen lopen want ik wil me ook gewild voelen, en ja daar hoort voor mij ook seks bij. Ik moest dit even kwijt en bedankt voor het lezen meiden.
Jeetje meis tuurlijk ligt het niet aan jou stress is lelijk en ja kan dat de sex minder word waarom maak jij geen afspraak bij de dokter voor je vriend ? Misschien dat hij de stap niet durft te zetten? Knufff
Ach meid... erg herkenbaar van mn vorige partner.... en je eigenbeeld krijgt echt een deuk... Heb er nu nog de last van..... oplossing heb ik niet voor je.... maar wil even zeggen dat je het niet op jezelf moet schuiven..... xxx
Hier heb ik ook aan zitten denken om zelf de afspraak voor hem te maken, maar dan sta ik op het punt dit te doen en dan denk ik,, wil hij dit wel? Ik bedoel moet het niet van zijn kant komen.. Als denk ik als ik op hem moet wachten dit niet gaat gebeuren of maaaaaanden aan zeurt.
Ik probeer het niet op mezelf te schuiven maar hoe lang dit duurt hoe moeilijker het word Dit duurt nu al zo ong 1/5 tot 2 jaar.
Misschien anders gewoon vragen van joh zal ik een afspraak maken voor je? Ik weet het anders ook niet mannen zijn al geen praters dat maakt het soms zo moeilijk
Hij is inderdaad geen prater, ik zal het hem vragen.. Vind het alleen zo moeilijk in te schatten of hij het wel wil want ik wil niks tegen zijn zin in doen zeg maar.
misschien kunnen jullie samen naar de HA. Het is een probleem in jullie relatie dus ook een probleem van jullie beiden. Ik kan me voorstellen dat die drempel voor hem heel hoog is, ga mee, steun hem. Doe samen het verhaal. sterkte
Ik heb niet het topic gelezen omdat ik even snel wil reageren, maar heb alleen het bericht van TS gelezen. Je vriend moet echt naar de dokter hoor, want dit kan bijvoorbeeld liggen aan een zijn hypofyse, deze maakt dan teveel prolactine aan, waardoor onder andere 1 van de symptonen is dat je geen zin in sex hebt, dit komt overigens veel bij mannen van eind 30 jaar voor, dit kan ook voor meer gezondheidsklachten gaan zorgen. Misschien kan je op google zoeken naar prolactinoom en hypofyse, je vind dan veel info en kan kijken of je met die info misschien je vriend kan overhalen naar een dokter te gaan. Hopelijk is dit probleem snel opgelost voor jullie. Enne... het kan trouwens verholpen worden met 1 simpel pilletje per dag!
@ Marsupilami : Mijn vriend steunen doe ik sowieso dat weet hij, en al we naar de dokter gaan zal ik hem daar echt niet alleen voor laten staan,, ik denk inderdaad dat het wel is drempelvrees kan zijn! Het is ook inderdaad ONS probleem,maar ik voel me er erg alleen in juist omdat het er op lijkt dat hij het wel goed vind zo,, maar mischien vreet hij zich van binnen wel op. @ Mm7 : Dat klinkt interesant! Ik ga hier even op googlen! Ik wist niet dat zoiets bestond! Je vind wel veel over erectie stoornissen enzo, maar dat is hier het probleem niet. En als 1 pilletje per dag dit zou kunnen oplossen zou dat heel mooi zijn!
Natuurlijk doet hij of er niks aan de hand is. Struisvogelpolitiek. Zolang ik doe alsof er niks is , is er ook niks. Maar waarom laat je hem alleen voor de dokter staan. Waarom ga je niet mee? Hij vindt het net zo eng als jij, anders was hij wrs al geweest. Ga samen over die drempel.
Sorry ik bedoelde ik zal hem echt niet alleen laten gaan, ik wil dit samen doen zodat hij niet alleen is.
Mm moet heel eerlijk zeggen dat ik niet alle reacties heb gelezen dus ik weet niet of dit al gezegd is. Ik vroeg het aan mn hubbie en die zei ' sport'. Intensief sporten, daar krijg je hormonen van die meer zin geven. Zegt tie vervolgens, en dat werkt ook voor vrouwen hoor oeps, stille hint voor mij ? haha
ik kan me voorstellen dat dit een moeilijk probleem is,en kan me zeker voorstellen da jij je er minder aantrekkelijk door gaat voelen.. ik zou gewoon samen nog eens gaan praten,zeggen dat je het heel moeilijk vind, dat je je afgewezen voelt, en dat je het graag samen zou willen oplossen. en dan idd voorstellen om samen een afspraak te maken met de huisarts om te gaan praten! succes h
meis wat naar voor jullie beide maar wil hij dit zelf ook wel echt? t komt op mij zo over dat hij t prima vind zo en dat jij er problemen mee heeft... jullie kunnen ook een keer naar een sexuologe (hoe je t ook schrijft) bij ons is t op dit moment even andersom maar mn vriend heeft daar alle begrip voor alleen ik weet als je in je hoofdje vol zit dat t daaronder ook niet zo werkt. met sex moet je je helemaal kunnen ontspannen en laten gaan. ik hoop echt dat er een oplossing voor is je zou toch zeggen hij heeft een lekkere jonge meid daar kan hij toch niet vanaf blijven? misschien zit hij wel met meer dingen en darom kan hij zich niet helemaal geven sterkte ik houd je topic in de gaten
Haai TS, Wat vervelend voor je zeg. Heeft je vriend het eerder gehad in andere relaties? Heeft hij kinderen? Klinefelter kwam nog bij mij op als syndroom, maar dan ben je dus vaak onvruchtbaar, en ik lees dat je zwanger bent (gefeli trouwens!). Het is JULLIE probleem, dus niet alleen van jou. Als hij dat ook inziet, kunnen jullie er mee aan de slag. Als het niets lichamelijks is, zou ik prof hulp zoeken als jullie er niet uit komen. Doet hij het ook regelmatig met zichzelf, als dat zo is, dan is het gek als hij het niet met jou doet. Hoe lang speelt het al, heeft jou zwangerschap er nog mee te maken. Zomaar wat vragen, misschien heb je er wat aan.
Bij ons is het juist andersom... Ik ben degene die maanden, nee jaaaren zonder sex kan. ik denk zelfs wel voor altijd... Heeft te maken met wat dingen uit mijn jeugd. Mensen die niet aan me hadden moeten zitten, mn moeder die me vrolijk vertelde hoevaak ze verkracht was. Al met al was sex maar vies, daar kwam het bij ons thuis op neer. Zo dacht ik dan ook. Nu uiteindelijk vind ik het niet vies maar genieten kan ik er nog steeds niet van. Heb ooit overwogen om naar zo'n sexoloog te gaan ofzo maar om dan mn hele sexleven op tafel te gooien en haar te laten vertellen wat voor ranzige dingen in met gaan doen is niet mijn ideale plaatje van een therapie. Mijn vriend daarintegen is echt een konijn. haha hij kan elke dag wel 5 keer denk ik hahahaha als het niet meer is. Dus dit heb ik hem ook uitgelegd en verteld dat ik het niets vind en dat het niet aan hem ligt. En ik vind het wel lekker om met hem te knuffelen dus we zijn zo nu en dan toch wel eens aan het vrijen, ik vind het lekker om tegen hem aan te liggen en hij houd wel van sex. Dus zodoende komt hij in iedergeval genoeg aan zn trekken haha. Maar er echt van genieten en het zelf echt willen gaat gewoon niet. Hij vind het jammer maar snapt mij wel, en hij vind het soms wel een voordeel, zo weet hij dat ik nooit vreemd zou gaan, ik vind sex helemaal niets dus waarom zou ik dan mn gezin op het spel zetten voor zoiets. Dus soms zitten de problemen wat dieper dan gewoon financieel. Al kan ik best begrijpen dat als je financieel in de sh*t zit dat je dan veel zorgen aan je hoofd hebt en het niet echt kan verhapstukken om dan onbezorgd te vrijen met je partner... Misschien kun je eens een dieper gesprek erover houden en zeggen dat je hier echt heel erg mee zit en je een laag eigenwaarde krijgt hierdoor. Misschien gaat het dan beter of het blijft hetzelfde maar hij kan het beter uitleggen waardoor je eigenwaarde omhoog gaat? Uitleg maakt verandering, zowel van jou kant als van zijn kant.
als wij wat fin. problemen hebben is het hier ook veel minder, ook vanwege een hoop stress. Misschien is dit echt de reden of heeft hij gewoon minder zin..
Meid, wat vervelend voor jou en voor je vriend! Ik kan me voorstellen dat dit ook wel iets voor je vriend doet! Heb je hem verteld hoe jij er over denkt? Wat je er bij voelt? Je moet je echt niet minder aantrekkelijk voelen hoor, al is dat makkelijker gezegt dan gedaan! Samen naar de huisarts gaan is, denk ik, de beste oplossing! Ik hoop dat jullie eruit komen! Liefs!