kinder alimentatie wat is normaal?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door RosaLynn, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Wat betalen jullie?
    of word er betaald?

wij hebben onze school/hobby en extra kosten verdeeld in het ouderschapsplan en de alimentatie word 270 euro voor 2 kinderen

is dit een normaal bedrag? of heel hoog? aangezien ik hier verder allemaal lagere bedragen voorbij zie komen

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik vind het behoorlijk hoog, maar ik krijg dan ook maar 45 euro per maand voor mijn zoon.

Er word gekeken hoeveel de alimentatieplichtige kan betalen. In jou geval dus veel, in mijn geval weinig. Dit komt o.a omdat hij in onze koopwoning blijft wonen en dus hele hoge lasten heeft in zijn eentje en dus een lage draagkracht heeft. Mocht het huis verkocht worden en hij niet zulke hoge last meer hebben word de alimentatie opnieuw berekend en zal hij meer gaan betalen.

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik krijg normaal van hem 200 euro om van te leven nu ik nog bij hem woon, dit is al vanaf dat we getrouwd zijn en ik thuis met de kinderen zit.

maar die vrouw van de scheiding vertelde dat 135,- normaal zou zijn voor 1 kind.
    maar aangezien hij NU geen baan meer heeft vind ze dat hij niks hoeft te betalen.
    maar met of zonder uitkering heb ik altijd die 200 euro van hem gehad dus die 70 euro extra zou hij ook wel moeten kunnen ophoesten.
    hij heeft de kinderen om de week een weekendje.

ik vind 45 euro voor 1 kind en 270 voor 2 kinderen een HEEL verschil ja!
    maar als hij het echt niet kan betalen en het kan aantonen is er altijd wel een andere oplossing.
    tenslotte kan hij zijn wiet en bier ook altijd betalen dus tja..

4. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb de alimentatie laten berekenen door een advocaat.
    Het verschilt echt, de 1 heeft een hoger inkomen dan de ander.......
    Ik vind 270 voor 2 kinderen niet veel.
    Ik heb recht op 435 voor 1 kind, maar dit vind ik overdreven dus ga nu 200 krijgen per maand voor mijn zoontje.

Succes!

5. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Is het wel echt berekend? Daar zijn programma's voor en dat moet ook berekend worden voor in het ouderschapsplan.

Bij ons is het dus echt officieel berekend (en goedgekeurd door de rechter) en mijn ex heeft niet meer draagkracht op dit moment om te betalen. Ik vind het niet erg, hij blijft in onze gezamelijke koopwoning wonen zodat ons allebei een flinke schuld bespaard blijft.

6. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ze gaan uit van het inkomen. Mijn man betaald meer dan 500 per maand voor 2 kids:$.
    Is echt belachelijk hoog maar we kunnen er helaas weinig aan doen. Zelf moeten we elk dubbeltje omdraaien om rind te kunnen komen en om de hoogte van de alimentatie aan te passen hebben we een advocaat nodig en die kunnen we dus al helemaal niet betalen.

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Dan kan je toch een advocaat krijgen op basis van onvermogen? Heb ik ook gehad met de scheiding aangezien ik niet voldoende inkomen had. Uiteindelijk heb ik daar, geloof ik, 127 euro voor heel de zaak voor betaald.

8. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Dat gaat ook weer via het inkomen. Helaas hebben wij de dikke vette pech dat we alles gewoon zelf moeten betalen. Ze kijken alleen naar inkomen en niet naar de uitgaven. We hebben ons er al eens in verdiept. We kunnen er weinig tegen inbrengen. :(

9. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    dit is niet berekend aangezien hij net in de laatste week van werk contract zat en daarna dus met uitkering verder zou gaan.
    de mediator had het over dat 135 euro normaal zou zijn voor iemand met een minimum loon dus dat hebben we keer 2 gedaan.

ze vertelde dat iemand met een WW uitkering en later dan evt bijstand geen alimentatie hoefde te betalen. hie was ik het niet mee eens vandaar we het bedrag wat zij noemde gekeken hebben of dat haalbaar is en vastgesteld. de uitspraak is daar over al geweest en heeft groen licht gekregen en verder is het alleen nog de rekening betalen en dan staat het in het grote boek ook "gescheiden"

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36

idd ik zou gewoon even via juridisch loken gaan kijken wat er mogelijk is

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het bedrag aan alimentatie dat iemand moet betalen is afhankelijk van zoveel factoren. Er is dus geen eenduidig antwoord op de vraag of een bepaald bedrag hoog of laag is.

Voor het bepalen van de hoogte van de kinderalimentatie wordt er gekeken naar de draagkracht van de alimentatieplichtige en van de ontvanger. De draagkracht wordt berekend aan de hand van de inkomsten en uitgaven van beiden. Daarnaast wordt er ook nog gekeken naar de behoefte van het kind/de kinderen. De behoefte van het kind/de kinderen wordt bepaald aan de hand van het gezamenlijk gezinsinkomen ten tijde van het samenzijn van de ouders. Het berekenen van de hoogte van de alimentatie is best een heel gereken en dus is het altijd verstandig om dit met een advocaat te regelen en door de rechtbank vast te laten leggen in een beschikking.

12. angels1980

angels1980 Actief lid

27 aug 2012
    112
    0
    0
    met me meiden knutselen en dansen
    Krijg 376 voor 2 en dan is er geen rekening mee gehouden dat de jongste adhd pdd-nos heeft en meer zorg in onderhoud
    Want ex wimpelt het af alsof hij weinig inkomsten heeft
    Maar verdient ruim 3400 in maand
    Probeerd overal onderuit te komen en dan heb ik m al de partner allementatie bespaart

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hoezo belachlijk veel? Vind het wel meevallen ik krijg al meer voor 1 kind! Natuurlijk is het inkomsten afhankelijk maar blijkbaar is ie er ooit mee akkoord gegaan en is het allemaal berekend.
    Ik vind 250,- voor een kind in de maand niet belachlijk veel,als hij nog samen met de moeder was was hij het toch ook kwijt geweest aan de opvoeding,levensonderhoud etc.

14. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Adhd pddnos kun je PGB voor krijgen zul je meer van je ex willen dan zal er toch een nieuwe berekening moeten doen kijk maar eens of er per 1 april wat veranderd

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik vind het wel belanchelijk veel 500 euro! ja als ze nog samen waren dan had hij dat ook kwijt geweest, maar moeder zal waarschijnlijk alle voordeeltjes krijgen die er ten tijde van het huwelijk niet waren en wat te denken van kinderbijslag waar vader niks van krijgt te zien en ik ben nooit 500 euro kwijt voor 1 kind maar het is natuuurlijk maar net hoe duur je het maakt

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Degene die de hoofdopvoeder is daar word de kinderbijslag naar overgemaakt,logisch dat de vader in dit geval niks van te zien krijgt,dat geld is tenslotte voor de kinderen!

Als ik alles ga rekenen ben ik wel 500euro in de maand kwijt voor mijn zoontje want echt alles maar dan ook alles word berekend he t/m het gebruik van het water aan toe.Daarbij is het de bedoeling van kinderalimentatie dat het kind op hetzelfde (financiele)niveau kan blijven als voor de scheiding.Ik snap dat het in bepaalde gevallen heel moeilijk is en dat het een grote hap is in de financien maar als je samen een kind op de wereld zet behoor je te weten dat dit grote financiele zorgen en verplichtingen met zich mee brengt voor beide ouders!

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Eens! je behoort beide aan het kind te betalen maar 500 euro is veel te veel! bovendien hebben moeders meestal allemaal voordeeltjes die daar ook van betaald kunnen worden wat dus ten tijden van het huwelijk niet het geval is zelfde als kinderbijslag

maar gelukkig voor de man zijn er straks per april nieuwe regels dat ze niet meer zulke vorse bedragen hoeven te betalen als ze meer verdienen want in de meeste gevallen kunnen de mannen niet eens meer een normaal leven opbouwen met zulke gigantische bedragen

18. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Kleine berekening berekend op 2 kinderen

boodschappen 300 pm kleding van kinderbijslag (wat ten tijde van huwelijk ook al zo was) water 10.
    dingetjes zoals sport kun je tegemoed koming van krijgen
    ja dan heb je nog huur maar heeft vader dat niet dan?

voordeeltje alleenstaande moeder 123 kindgebondebudget
    blijft er geen eigen bijdrage van 500 euro voor vader over

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind het onzin om te zeggen of iets veel of niet veel is, als je niet weet welk inkomen daar tegenover staat. Iemand die 500 euro betaalt, terwijl hij een inkomen van 2400 bruto heeft, ja dat is dan buiten proportie. Maar als dat inkomen 5000 netto is, dan is die 500 euro wel normaal en zal hij er echt niet krom om hoeven liggen.

20. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ja als je een gigantisch hoog inkomen hebt zoals hierboven dan is 500 wellicht niet veel. maar dan nog kost een kind niet zoveel altans niet die van mij! het is maar net hoe duur je ze maakt

vrouwen die hier een hoog bedrag krijgen weten jullie dat per april nieuwe regels gelden? dat mannen met een hoog inkomen een stuk minder hoeven te betalen dan voorheen

Deel Deze Pagina