kinder alimentatie wat is normaal?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door RosaLynn, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar een berekening zonder advocaat moet zij ook meewerken en dat gaat ze niet doen.. Kost het zoiezo maar 250 euro om de herberekende alimentatie vast te laten leggen? Of moet je daar een nieuwe rechtzaak voor starten?

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Pb je even :)

3. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik krijg 140 euro per maand voor mijn kind. en ieder jaar komt er weetelijk paar procent bij, gaat met paar procent omhoog

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er op internet ook een betrouwbare berekening tool te vinden die rechters dan zegmaar ook gebruiken om te berekenen hoeveel allimentatie je krijgt? kan er wel vinden maar zeggen allemaal wat anders...?

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mupet rechters hebben niet 1 berekening die ze volgen. Er zijn er een stuk of 8 en het zijn allemaal richtlijnen. Van het nibut heb je het tremanorm. Hier kun je heel wat in vinden waar je rekening mee kunt houden bij alimentatie vaststelling.

Nieuwe normen berekening kinderalimentatie - www.rechtspraak.nl

hier kun je wel een richtlijn vinden, in de draagkracht tabel en behoeftetabel kun je heel makkelijk zien wie welk deel aan ondehoud kan/moet betalen. Hopelijk heb je er wat aan.

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    thnx meijtje haha maar ik snap niet zo veel vd site maar toch lief van je! :)

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    er staan rode links op behoefte tabel en daar kun je op klikken en precies de stappen volgen en kun je aan de hand van de punten ongeveer berekenen wat de alimentatie moet zijn. Gaat naar netto besteedsbaar inkomen :)

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik heb ook gekeken maar te moeilijke woorden denk ik voor mij haha snap niet precies wat ik moet doen hahaha sorry!

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    1. Vermeerder het netto besteedbaar gezinsinkomen met het kindgebonden budget

de eerste vraag dus al, het kindgebondenbudget moet ik dan dus optellen bij zijn netto loon? en is netto nou ook weer wat je echt op je rekening gestort kijgt of is dat bruto? maar dan nog vraag ik me af, het kindgebonden budget, dat krijgen we nu helemaal niet, maar straks krijg ik dat denk ik wel als ik alleen woon maar hij denk ik niet of wel want de kids komen bij mij..?

dat snap ik dus al gelijk niet

10. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Meijtje: Ik heb je ook nog ff een pb'tje gestuurd. Ik vind namelijk dat je ons goeie info geeft ;)

Wij gaan er soweiso werk van maken. Man en ik zijn na het vastleggen van de rechtspraak getrouwd en hebben zojuist een kleintje gekregen. Omdat ik nu geen werk meer heb heeft man aan mij ook onderhoudsplicht en vanwege ons meisje word zijn draagkracht minder en willen wij dit ook laten herberekenen.

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    o ja sorry Gism0w ik zal je even antwoord geven. Heb hem gelezen, zal je pb'en :)

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Je komt als gezin boven een inkomensgrens, dan heb je daar als gezin geen recht op. Je neemt het netto besteedbaar inkomen en daar hoef je geen kindgebonden budget er bij op te tellen.
    Wat je op je rekening krijgt gestort is je netto inkomen.

*netto besteedbaar inkomen is je loon/ uitkering,
    aftrekken: je woonlasten (wordt meestal met bijstandminimum gewerkt van 850 euro), je zorgverzekeringspremie er van af omdat deze verplicht is in Nederland en afbetalingen aan leningen. Bankschulden mogen meegenomen worden als hier aan afbetaald wordt.

Als jij straks wel kindgebonden budget krijgt, dan moet je deze bij jouw netto besteedbaarloon optellen. Je leest in punt 4 individueel af wat je bij kunt dragen aan de kosten van de kinderen.
    Een kind van 0 a 5 jaar is bijv 2 punten, ik weet niet hoeveel kinderen, maar dat zijn verschillende schema's, dan kijk je per persoon wat het netto besteedbaar inkomen is en daar kun je de alimentatie die er bij hoort door horizontaal en verticaal te kruisen vinden in het schema. Als dit bedrag komt in de buurt van wat je verwacht dan kun je deze aanhouden.

Haha snap je het nog? Anders pb je me even dan kan ik het nog preciezer uitleggen :)

Bij scheiden heeft alleen de man of de vrouw recht op kindgebonden budget.

Deel Deze Pagina