ik heb bij de hema een opbergblik/bak gekocht. een blauwe met een wit kruis, maar ze hebben 'm geloof ik in meerdere of inmiddels andere kleuren (heb 'm al even). staat bij de badkamerspullen..
Eigenlijk zou je zo'n kist / bak / kastje met een slotje moeten hebben.. óf ergens op heel veilige hoogte zetten, achter kinderslot, ver weg van kinderhandjes en mondjes..
Vandaag de apotheek leeggekocht. Heb nog extra aangeschaft: * Chamodent en dentinox - je kan het maar vast in huis hebben voor als er tandjes en kiezen komen * En, reuze handig, naast de Gifwijzer, hadden ze ook een EHBO Wijzer voor kinderen! "En, heb ik nu alles" vroeg ik de apothekersassistente.. "Geloof het wel mevrouw.."
Uhh, ja gemist blijkbaar Maar bij deze zijn ze dus toegevoegd.. Ik heb het koel-speentje bij wijze van spreken ook al in de vriezer liggen. AU? gaat dat over wat en wanneer bij welkke kinderziekte? Lijkt mij ook heel handig want ik heb echt nog geen ideeee daarover...! Heb al gekeken op bol.com, daar hebben ze hem ook. Goeie tip ga hem bestellen..
* Zetpilletjes (Paracetamol of VSM: Kinditherm) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer (of www.gifwijzer.nl) * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) /neusreinigingspompje * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray * Hoestdrank, bijv. thijmsiroop of Fluimucil (slijmhoest) * Norit (bij heel veel vergiftigingen te gebruiken, zie gifwijzer, en bij diarree, nooit bij babydiarree!) * Anti insectenbetenzalf ( bijv. Prikwegg van Vsm of azijn) * Zo´n pen om wespesteken leeg te zuigen * Thermometer * Tekentang * Bepanthen foamspray (zonnebrand en verbranding door hitte)/Brandwondenwijzer * wormenkuurtje (vanaf 2 jaar genaamd:mebendazol) * carbomeergel/zemelen/maizena bij waterpokken
tips een trucs van alle kinderziekten, verbranden, krampjes, overgeven. Echt alles wat je maar kan bedenken
tipje: hiervoor kun je eigenlijk ook gewoon een plastic spuitje gebruiken, je zet hem op de huid en trekt de zuiger omhoog, dan zuig je het gif eruit, veel goedkoper dan de speciale pennen die meeste drogisterijen en apotheken verkopen. (ongeveer 50 cent voor 1 spuitje)
Van After bite heb je ook een kinderversie, ik heb hem ook liggen, maar tot nu toe nog niet nodig gehad... Je mag hem al vanaf de geboorte gebruiken, geloof ik.
Ow en er moet ook zeker een snoepje in om de pijn te verzachten dus : De lijst tot zover (blijven aanvullen pls): * Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer (of www.gifwijzer.nl) * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray * Hoestdrank, bijv. thijmsiroop * Norit (bij heel veel vergiftigingen te gebruiken, zie gifwijzer, en bij diarree) * Anti insectenbetenzalf * Zo´n pen om wespesteken leeg te zuigen * Thermometer * Tekentang * Neuspeer (Hema) * SNOEPJE!
De lijst tot zover (blijven aanvullen pls): * Zetpilletjes (Paracetamol of VSM) * ORS * Folie voor verbranding / onderkoeling * Pleisters * Gifwijzer (of www.gifwijzer.nl) * EHBO Wijzer voor kinderen (apotheek) * Boekje: AU! Eerste hulp bij kinderziekten * Telefoonnummer huisarts / tandarts / huisartspost / apotheek * Amniflorzalf VSM (vallen, stoten, kneuzingen * neusspray/zoutoplossing (otrivin) * Luuf * Betadinezalf * Gaasjes * Diverse soorten verband * Leukoplast * Verbandspray * Hoestdrank, bijv. thijmsiroop * Norit (bij heel veel vergiftigingen te gebruiken, zie gifwijzer, en bij diarree) * Anti insectenbetenzalf (prrrikweg rollertje van VSM) * Zo´n pen om wespesteken leeg te zuigen * Thermometer * Tekentang * Neuspeer (Hema) * SNOEPJE! en een dikke kus van mama!